Ik kan dit best goed begrijpen dat je je daar niet comfortabel bij voelt. Je leest steeds meer berichten dat mensen beroofd worden van luxe horloges, of des noods worden neergestoken om een nep Rolex. In het Maximapark te Utrecht wordt ieder weekend sinds juni iemand beroofd. Zeker iets als Rolex is bekend bij dat soort volk en zal de aandacht trekken. Zonde om hem niet te dragen, maar het is de realiteit waarin we leven; ik zal toch twee keer nadenken over welk horloge je in welke setting beter wel of niet kan dragen.
Alsof ik dit aan me voorbij zou laten gaan.
Vaker dan in dit topic ben ik nog nooit bevestigt in mijn vooroordelen over de randstad.
Hoho, niet te negatief over de randstad hè. Straks komt iedereen hierheen en dat drijft alleen maar de huizenprijzen omhoog.
Dus de grote stad is heel erg leuk met alle multi-cultifiguren, eco-gekkies en gezellige drukte 24/7. Toch heerlijk om 's ochtends met je mooie horloge de deur uit te gaan en niet te weten wanneer je wordt opgewacht door een pre-puberaal bontkraagje met een vlindermes
Ben al overvallen geweest ben niet zo bang aangelgd maar is wel vervelend gelukig kende ik de geene van vroeger toen ik nog kind was dat was me redding
Allemaal verschillende meningen van onbezorgd dragen, een kom maar op houding, of niet (meer) durven dragen. Ik begrijp ze allemaal.
Ik ben me door alle nare verhalen zeker weten ‘bewuster’ van het hogere risico wat je loopt met het dragen van duurdere spullen in tijd waarin we leven. Minder voor mezelf, nog veel meer voor mijn gezin die daarmee misschien ook maar 1% meer risico lopen op ellende. Als je zonder na te denken met een Daytona, of welke Rolex dan ook, door de randstad gaat lopen flaneren is het vandaag de dag gewoon een feit dat je een potentieel doelwit bent. Dat zou niet anders zijn met een dikke gouden ketting om je nek of een pak cash geld te voorschijn toveren. Je moet alleen net iemand treffen die weer even gekker is dan menig straat schoffie die alleen loopt te loeren. Heb je pech en tref je echt die verkeerde slaan ze zonder medeleven je kop in. Dan heb je nog mazzel want er zijn tal van voorbeelden waar je wordt je gevolgd en ze thuis even aan kloppen met vrouw en kinderen erbij.
Dat hogere risico met het bekendste kroontje is een feit. Wil je dat relatief gezien misschien nog steeds wel kleine risico lopen is dat aan ieder voor zich.
Ik voel me met een Omega Speedmaster van 8,7K een stuk meer op mijn gemak, of minder potentieel doelwit dan met een Rolex DJ om. Waarom? Slaat eigenlijk nergens op qua waarde… Wel geloof ik dat elke boerenkloot weet dat een Rolex kostbaar is. Van de andere merken moet je het maar specifiek weten. Of ik ben daarin juist weer naïef.
MAND
Dit verhaal maakt me nieuwsgierig.
Misschien was het iets in de trend van ‘ heeey *naam van rover ,ken je me nog, van vroeger! Heey ‘hetklokje’ ja zeker, sorry man, ik zag niet dat jij het was!’
Vervolgens kwam de rover om het leven omdat hij per abuis 146 keer struikelde op het mes van ‘hetklokje’

Ik heb bovenarmen zo dik als de duimen van @JohnWick. Heb de bouw van een 12 jarig jongetje uit Biafra. Het gezicht van een lesbische biologielerares en vuisten zo groot als kastanjes. Tot slot scheer alle 23 baardharen elke ochtend weg. Ik straal ongeveer net zoveel gevaar uit als Wibi Sourjabi.
Kijk we zijn hier allemaal horlogegekkies onder elkaar maar ik zou dit in het kader van herkenbaarheid wel weghalen. Je weet nooit wie er meeleest…

MAND
Valt mee hoor.

Speedmaster van 8,7K
Dat zijn ze IMO echt niet waard, en niemand ziet dat er ook in. Dat maakt het voor mij ook een redelijk probleemloos uitgaans-horloge (de zeldzame keren dat ik dat doe, hier in 010 sowieso nooit, veel te link met al die agressieve Finnen). En de mijne was 3,7K nieuw, scheelt nogal.
Horloge op mp gezet
Afspraak gemaakt
Op moment van komen 2 jongens
Ik schrok hun ook doet zijn ski masker af
En zexht ik wist niet dat jij het was einde verhaal
Je hebt hem toch aangegeven hoop ik?
Heeft hij het horloge ook gekocht van je?
Ik werk in een groot hotel hartje Amsterdam, ja mensen Sodom en Gomorra is er niets bij. 160 kamers vol met toeristen, de meest kwetsbare groep. Ik zie heel wat moois om de pols voorbijkomen en heb daar soms leuke gesprekken over. Er gebeurt nooit iets betreffende berovingen etc., echt nooit. De kans dat je door een fat-bike van het zebrapad wordt gereden schat ik vele malen groter in.

Van 16:00 uur tot pak 'm beet een uurtje of 22:30 geparkeerd onder de Bijenkorf in Utrecht. Kosten: €39,-. Negen-en-effing-dertig-euro!!! Wat de bloody moderfokking fok werkelijk!
Tsjonge jonge, jij maakt wat mee in je leven zeg.
Niet vertellen dat het Noorden zo fijn is, laat ze lekker in de ‘ransstad’ geloven dat hier alleen boeren wonen.
Ik krijg een beetje dit gevoel bij sommige reacties hier. Ageren tegen ‘de grote stad’:
Ik woon in een dorp tussen Amsterdam en Utrecht. Beide heerlijke steden. Je wordt echt niet overal in je nek gemept.
Heelijk om in de stad te zijn, heerlijk om weer weg te gaan richting dorp. Ieder kiest wat hij/zij prettig vindt. Allemaal prachtig. Maar zwaar gaan overdrijven over ‘soorten volk’ en zo….erg jammer.

ik wil weer terug naar de randstad
deze zin maakt het af!
Zelfs als ik m’n Grand Seiko achterlaat op een terras krijg ik 'm nog niet gejat
Laten we het erop houden dat de meeste plekken in Nederland hun mooie en minder mooie kanten kennen, en er verder niet zo’n karikaturaal wij vs. zij van maken. Zo zinloos.
Om weer on topic te gaan, ik draag mijn horloges overal en maak me geen zorgen, maar het zijn dan ook niet echt herkenbare exemplaren. Heb één keer een complimentje over mijn Breitling gehad van een vriendelijke man die ik tegenkwam bij de slijter en die mij in het gesprekje dat volgde zijn AP vol diamanten liet zien
In het geval dat iemand mijn horloge onder dreiging van geweld zou willen afpakken, dan lever ik hem bij voorkeur in voordat het geweld begint. Ik ben verzekerd en heb geen zin in een mes tussen m’n ribben.