Zou het wat zijn...?

Regelmatig zie ik topics voorbij komen over horloges op kickstarter. Het lijkt mij ook leuk om een horloge te hebben die gelimiteerd wordt uitgebracht. Na wat zoekwerk naar een racing chrono, ben ik uitgekomen bij het volgende horlogemerk.

Specificaties zijn als volgt (ik ga voor de groene btw);
Both available versions costs 190usd ( Green and Yellow) based on new vk64 movement, sapphire crystal with AR underside, wr10atm, case 42mm, strap 20mm, thickness 12mm.

Aanbetaling is gedaan. Ben erg benieuwd of het wat is?!

Ziet er heel gaaf uit! Vooral die groene ja! :~
Alvast veel voorpret!

Zien er best goed uit, als ik in de running was zou ik voor de gele variant gaan.

Aanbetaling al gedaan, en nu pas vragen of t was is? Zou t juist andersom doen. T uurwerk ken ik niet. De rest moet zich denk ik nog bewijzen.

Ze zien er wel leuk uit. Vd 2 vind ik de gele mooier, maar de groene met die blokjes subdial heeft ook wel iets. Als ik de tudor heritage chrono zou nemen, dan ging de voorkur uit naar geel. Anders groen.

Het blijft natuurlijk altijd een gokje, vooraf aanbetalen. Maar ik heb vooraf al veel gemaild met de initiatiefnemer en op WUS werd ook positief gesproken over eerdere leveringen.
Het uurwerk is een Seiko VK64, zelfde als in de Autodromo Prototipo, zgn hybride meca-quartz.

De specs zijn dus prima, nu afwachten hoe die in het echt aanvoelt?!

Mooi gedaan, maar persoonlijk vind ik de Helgray Silverstone wat mooier.

De Helgray kost ook een stukje meer, 249 dollar + 25% invoerrechten en BTW, tegen 175 dollar zonder invoerrechten (Polen) voor de Vratislavia.

Voor beiden geldt natuurlijk wel dat je eigenlijk beter door kunt sparen voor het orogineel :wink:

De originelen vind ik ook echt super, maar mijn portemonnee laat het helaas niet toe;-)!!!

Airmannetje Schreef:

Het blijft natuurlijk altijd een gokje, vooraf
aanbetalen. Maar ik heb vooraf al veel gemaild met
de initiatiefnemer en op WUS werd ook positief
gesproken over eerdere leveringen.

Ik bedoelde dat je eigenlijk al de knoop hebt doorgehakt met de aanbetaling :smiley:

Eindelijk zit er weer wat schot in. De horloges worden komende week geassembleerd en dan hopelijk nog deze maand om de pols☺️!!!

2 likes

Leuk! Zeker voor dat geld👍

Nou… zo op deze foto’s is het toch zeker wel een mooi horloge hoor :ok_hand:
Het wachten is ook altijd wel het ergste … :wink:

Pieter.

Erg mooi horloge! Van die foto’s word je zo wel hebberig! Schitterend :heart_eyes:

Thanks!!! So far, so good!!! Voor de geïnteresseerden…, de Chrono series 3 is nu ook te pre-orderen. Ook zeer geslaagd qua kleurstelling, maar met een Miyota uurwerk ipv Seiko.
Nu maar afwachten…:slight_smile:️!!!

Ziet er mooi uit. Hebben ze al eerder horloges gemaakt of is dit hun eerste?

Groet,

Kenzo

Volgens mij zijn dit de eerste ondanks dat het de Series 2 is. Voor de series 2 zijn er volgens mij alleen prototypen gemaakt of zeer kleine oplage.
Deze modellen zijn natuurlijk geënt op de populaire modellen van o.a. Tudor, maar als je op hun site kijkt, zie je ook dat ze voor de volgende projecten eigen ontwerpen aan het uitwerken zijn. Ik heb al een aantal foto’s van dit ontwerp mogen aanschouwen, maar deze mag ik op hun verzoek nog niet openbaar maken helaas.
Ben dus erg benieuwd naar de daadwerkelijke kwaliteit.

aaah, dankje voor de verduidelijking! Het zijn mooie klokjes op het plaatje, nu nog hopen in het echt ook.

En we komen weer een stapje dichterbij😃!!! De horloges staan op het punt verscheept te worden naar Polen.

1 like

Ook een unieke kastvorm!

Op het punt de laatste betaling te doen en dan kan ie opgestuurd worden! Ik vind hem geslaagd zo vanaf de foto te beoordelen.

4 likes

Geinig dingetje! Jammer (gevoelsmatig) dat er een quartz in zit. Ben benieuwd hoe hij aanvoelt om de pols!