Zou jij je horloge slopen voor het goud ?

In tegenstelling tot horloges zijn bomen en natuur wel van immense waarde. Als jij een Omega omsmelt is er niks verloren gegaan voor de wereld, maar als jij alle natuur vernietigt wordt de aarde letterlijk onleefbaar. Niet alleen voor ons, maar ook voor alle dieren die afhankelijk zijn van de Veluwe, bijvoorbeeld.

Ik vind het een scheve analogie. Niet elk horloge is van zo’n grote culturele waarde dat het nooit afgedankt mag worden. Sterker nog, de meeste niet.

4 likes

Natuurlijk is het idioot om een gouden horloge te slopen voor de gouden kast. Op Chrono 24 zie ik overigens gouden horloges niet in prijs stijgen…

Cadeau gekregen en ik draag hem graag, dus nee…

3 likes

Man man man wat slecht gemaakt :joy:

Kan altijd nog. Hoorde dat de goudprijs nog minimaal 10% gaat stijgen.

Ahh net verkocht voor 4k

4 likes

Net zo makkelijk :wave:
Zeker zolang er wijsneuzen zijn die via een PB denken een Omega los te peuteren voor €800. Die aan goud al €990 was.

2 likes

Tja, ik weet niets over dit merk en het doet me weinig, maar het is al heel lang bij jou. Wat te doen? Heb je nood aan de centen? Dan denk ik dat verkopen als horloge of als goud op hetzelfde neerkomt. Laat je de keus nog aan iemand anders. Is slopen zonde? Dat hangt echt af van context en niet alleen het object zelf.

Als je op het punt bent dat je die moet slopen voor €1000 dan heb je grotere problemen en de verkeerde hobby.

1 like

Zou je denken? :joy:

Massagraf :nerd_face:

Eff wachten tot het nog wat stijgt dan kan dit ook de schredder in.

Denk dat het wel meevalt met mijn problemen.

2 likes

Ahaha je bent weer lekker aan het rage baiten zie ik

Ieder z’n meug / bijverdienste / beroep

Ging verder al niet veel mee gebeuren gok ik

En al helemaal geen kortzichtige zwervers mee blij maken. Die gene die het hardste roepen hoe zonde het is zijn zelf de grootste aasgieren.

1 like

:sob:

Helaas zelf tot moeten overgaan. Ik had een paar 18k gouden wijzerplaten van mijn favoriete merk. Ze waren niet in super conditie, maar ook niet sloopwaardig. De goudwaarde oversteeg veruit wat er voor geboden werd. En dan moet je het toch zakelijk benaderen. \

Heb ook een aantal gouden horloges van mijn ouders onlangs gesloopt, dat deed minder pijn want geen emotionele waarde en geen merken die de moeite van het bewaren waard zijn.

2 likes

Enkel als je het geld echt nodig hebt, toch?

Ik ben mijn gebit al aan het leegroven, heb wel een paar holle kiezen over voor het geld.

2 likes

Oei, staat epoxy ook al zo duur??

1 like

Seiko en FC vind ik toch niet allemaal in het “wat lagere segment” (wat dat dan ook mag zijn) thuishoren.

1 like

Patser :rofl::rofl:

Die DJ van jou is meer waard.

Dit is toch juist de hele bedoeling van gouden horloges? Dat ze nog steeds waarde hebben als ze compleet verrampeneerd zijn, of als de pleuris uitbreekt? Cashen dus. :money_mouth_face:

1 like

Door digitale onhandigheid plaatste ik inmiddels verwijderde foto’s zonder bijbehorende tekst.

Hierbij een nieuwe poging.

Ik wil afstand doen van mijn nog reserende horlogecollectie.Daar zitten ook twee 18 karaat gouden horloges bij. Een Pontiac en een Sully. De serieuze vraag is nu wat wijsheid is.

De horloges intact laten of toch maar voor de sloop. Iemand enig idee?