Zoveelste watchwinder topic?

Graag zou ik een watchwinder willen. Ondanks de meningen er begrijpelijk over verdeeld zijn heb ik inmiddels twee automatische horloges. Omdat ik aardig van het gemak ben en wel veel wissel tussen horloges maar helaas niet genoeg lijkt het me wel ideaal.
Ondanks ik al meerdere oude topics heb opgezocht betreft watchwinders. Iemand ervaring met bv een watch winder zoals deze:

https://www.bol.com/nl/p/luxe-2-in-1-automatische-horloge-winder-doos-voor-4-watch-opwinder-automaat-opbergbox-adapter-opbergdoos-horlogeopwinder/9200000108462502/?Referrer=ADVNLGOO002038A-G-67580641911-S-606107691083-9200000108462502&gclid=CjwKCAjw-ITqBRB7EiwAZ1c5Uz2CQRq-D7Sj89eIbR1wxQsBHO6lRLKfYPyCyzw0zMK7D1HtKWoRuBoClnEQAvD_BwE
Of


Of
https://www.bol.com/nl/p/dubbele-automatische-horloge-winder-2-watch-opwinder-automaat-opbergbox-adapter-opbergdoos/9200000100904188/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000100904188

Ik ken mezelf en het zal vast niet zolang meer duren voordat er een 3e automatisch horloge bijkomt dus vandaar dat ik voornamelijk kijk naar een watchwinder met meer plaatsen.
Overdag (werk) draag ik vaak mijn Hamilton, privé voornamelijk Seiko. Nu doe ik vaak 's avonds uit werk gelijk mijn Seiko om dus blijft die wel mooi bij, maar na een weekend is de Hamilton altijd weer leeg… Laat staan als ik dan af en toe nog ff mijn quartz (beater) pak.
Graag jullie advies in deze… En zijn de watchwinders voor deze prijs überhaupt de moeite waard? Of mag je blij zijn als ze het een half jaar volhouden?

Dank alvast!

Mensen met advies/meningen?

Zelf maken,is net zo leuk.

3 likes

Haha ja dat zou ook nog kunnen inderdaad… Zie mezelf dat niet zo 1 2 3 maken btw…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat gebruik je als motor?

Ja, het is inderdaad een topic dat al vaker voorbij is gekomen, eens.
Een watchwinder is voor de meesten een totaal nutteloos iets, tenzij je een super complex horloge hebt met een ronddraaiend planetarium bijvoorbeeld…De meeste andere horloges zijn binnen een paar seconden in te stellen. NB het is natuurlijk wel leuk om naar te kijken!
Tevens is er onnodige slijtage.

Ik heb nog 1 staan voor twee horloges, interesse? :wink:

Allerlei motortjes zolang ze maar links en rechts draaiend zijn.

Haha klopt, maar ik merk dat ik me zoals nu na 2 dagen mijn skx niet te hebben aangeraakt alweer de tijd/dag/datum moet goedzetten…:sweat_smile::roll_eyes:

-ik stuur je een pb!

1 like

Je zou hier eens kunnen kijken…

1 like