Zwak moment, verkeerde inschatting = NA

Lastig. Als je weet waar je kijken moet zie je de plekken wel terug, maar anderzijds, als je het niet weet kunnen een aantal dingen ook aangezien worden voor iets van licht/weerspiegeling. Het kliederwerk aan de wijzers zie je wel, maar je moet er wel naar kijken, het is op alle foto’s niet direct opvallend of überhaupt zichtbaar.
Sowieso is zo’n instelling als “het staat op de foto dus jouw probleem” een beetje matig. Wees gewoon open over wat je verkoopt en maak geen soort van zoekplaatje van je handel…

1 like

Altijd lastig om een horloge vanaf foto’s te beoordelen. Vaak zie je dit soort zaken pas als je het horloge werkelijk in je handen hebt. Soms zelfs dan nog niet bij de eerste blik maar op een later moment. En dan geldt: once seen, it can’t be unseen.

En dan Catawiki… tsja: ik zal mijn mening voor me houden maar samengevat komt het er op neer dat ik voor mezelf heb besloten er niets meer te kopen.

Ik hop dat je er uit gaat komen met de verkopende partijen danwel het veilinghuis.

2 likes

De foto’s laten het horloge in mijn optiek beter lijken dan het in werkelijkheid is. De lelijke plekken die ik heb aangegeven op de foto zie ik er niet in terug. Hooguit die rond het midden, maar dan moet je het eigenlijk al weten om het te kunnen zien. De lelijke lume op de uurwijzer is wel te zien, maar ook vooral als je het weet. Die lijkt gerelumed vanaf de voorkant van de wijzer, i.t.t. de achterkant, zoals zou moeten. Ik zou het horloge retourneren, als dat een optie is.

1 like

gefeliciteerd !

1 like

Dat retourneren is in elk geval een verlies. Ik weet niet of ik dan de 9% fee terugkrijg van het veilinghuis.

De transportkosten naar Japan (2x) blijven voor mij.

Als ik de binnenkant kan laten inspecteren, kan ik overwegen het te houden, met een eis tot een gedeeltelijke refund

Dat is idd flink ranzig.
Had ik ook niet van de verkoop foto’s af kunnen zien hoor.

Durf je niet echt te feliciteren met je NA.

1 like

Weet iemand, heeft die wijzer een voor en achterkant? Ik bedoel, heeft een kloefkapper die er verkeerd ingezet?
Of kan je de wijzer er anders inplaatsen zodat die lelijke kant verstopt zit?
Het lijkt me zelf dat de vlekken oo de dial van die wijzer komen, de vorm is pijlvormig.

Normaal gesproken feliciteer je iemand met zijn NA, maar dit is toch wel een domper waar je niet blij van wordt. Altijd een risico, kopen op veiling en de foto’s die dan gepost worden.
Hoop dat je geld terug krijgt, verlies moet je maar nemen. Is leergeld voor de volgende keer.
Maar die GS mag er zeker zijn :+1:, heel mooi en zeker vaak dragen.
Succes met de afhandeling van je Omega, en een zwak moment zou ik het niet noemen. Je gaat er van uit dat de verkoper eerlijk is, in dit geval zeker niet!!

1 like

Typisch vochtschade dit. Ik was vorig jaar 900€ kwijt voor een full service + wijzerplaat van een soortgelijk model. 550€ voor de service (nu 600€) en 350€ voor de wijzerplaat.

1 like

Zo te zien wel want de wijzers zijn gefacetteerd. Er loopt een scherpe lijn over in de lengte richting.

Ik denk het niet, want in beide gevallen denk ik naar de voorkant te kijken, als ik kijk naar het facet.

1 like

Ik denk nu ook dat de wijzers correct staan opgesteld, ik heb gisteren gezocht naar de lijn die door het midden van de wijzer loopt.
Door met licht te spelen zie je die beter, die is zichtbaar, ook op de korte wijzer.

Straks naar een voormalige Omega ad, voor een korte oppervlakkige inspectie in de kast. Waterschade of dergelijke nagaan. Een echte inspectie kost te veel tijd momenteel.

Het horloge houdt wel de tijd. Dat is al iets. Tov de Grand Seiko quartz loopt ze een fractie voor.

Oei, wel een heel tof horloge.

1 like

Wat een domper zeg! Hopelijk kom je er uit met de verkopende partij. Blijft toch een risico om ongezien te kopen in een veiling. Succes!

1 like

Bestaat gewoon hoor, SBGA375 in inktblauw. :slight_smile:

1 like

Ik zou hier echt zwaar van balen. En idd als je het gezien hebt, dan blijft iig mijn oog er continue naar trekken. Ik hoop voor jou dat deze zaak nog een beetje goed voor je uitpakt.:pray:

1 like

Bah, wat sneu.

Persoonlijk zou ik dit verlies nemen. Mocht een serieuze inspectie uitwijzen dat er meer vochtschade is, dan ben je wellicht nog verder van huis. Ben benieuwd naar de quick scan van de AD. Succes met de afwikkeling.

1 like

SBGA373 in champagne :ok_hand:

Wat een tegenvaller! Achteraf gezien zou ik het verlies accepteren, er een les uit trekken en in de toekomst platforms zoals Catawiki vermijden…

1 like

Oh oh oh Catawiki… helaas is dit een goede les voor de volgende keer.

Hopelijk kom je eruit met de verkoper of kan Catawiki iets voor je betekenen.

Ik zou o.b.v. wat de horlogemaker zegt een voorstel doen aan de verkoper voor een gedeeltelijke terugbetaling (of vergoeding retourkosten als de reparatiekosten te hoog zijn). Als hij weigert moet Catawiki een beslissing nemen.

Vraag of de horlogemaker iets op papier zet, een soort offerte voor het herstel, liefst in het engels. Succes!

1 like

Gefeliciteerd :four_leaf_clover::grin:

1 like