Zwak moment, verkeerde inschatting = NA

Oef en dan hopen dat het uurwerk nog oke is.

@klongy de prijs was dus niet zo scherp dat je er een service + wissel plaat (en wijzers) tegen aan kan gooien?

Hoop dat het goed komt.

1 like

Neen de prijs was voor mij van die aard dat ik een spontaan bod deed.

Maar dan tot besef kwam dat er veilingskosten, inklaringskosten en btw bovenop gingen komen.

Maar OK, dat was nog steeds hapbaar voor mijn hobbybudget.

Indien er een nieuwe plaat, wijzers enz zouden bijkomen, dan wringt het. Vooral omdat het dan aanvoelt dat ik dom was en iets helemaal anders had kunnen aankopen.

Als je ‘m kan retourneren, ook met veiling- en verzendkosten, lekker doen joh. Voor mezelf zou ik geen fijne band meer met dit horloge krijgen.

Succes, super kl€&e dit soort situaties.

1 like

Maar, de quickscan bij de dealer toont een mooi binnenwerk. Met geschrift dat er horlogemaker bezig is geweest.

Dit stelt me enigszins gerust.

Ik ga het houden, een goede reminder van de gevolgen van dergelijk onbezonnen aankoop.
Pas later breng ik het horloge dan in orde. Het loopt wel correct.

Ik ga de verkoper wel een kleine 10% tegemoetkoming vragen.

6 likes

In dat geval, gefeliciteerd! Dat je er desondanks van mag genieten!

1 like

Dat maakt niet uit. Bij een (1538) quartz service knallen ze er een ander uurwerk in. Bij die van mij was het uurwerk ook behoorlijk aangetast. Wijzers zitten standaard bij de service in, dus alleen wijzerplaat kost extra in dit geval.

2 likes

Even gezocht naar een foto :grinning:

Na service en 900€ weer als nieuw :ok_hand:

3 likes

Wanneer een gebrek niet was opgenomen in de kavelbeschrijving, is dit wettelijk gezien in veel gevallen een legitieme reden tot het ontbinden van de overeenkomst. Tevens kunt u zich beroepen op (binnen 14 dagen) geldende herroepingsrecht, echter, herroepingsrecht geldt alleen als de verkoper een professionele verkoper is. Bij verkoop door een particulier vervalt deze regel.
Veel succes.

Geldt dat herroepingsrecht ook bij een verkoper van buiten de EU?

Het wordt lastiger als het een website buiten Europa betreft, zoals bijvoorbeeld Amerika of Japan. In theorie gelden de wetten van het land van de verkoper.

Het wordt nog lastiger als het een website zoals Catwiki betreft. Dit is weliswaar een Nederlands bedrijf, maar zij zijn niet de verkopende partij, slechts een intermediair. Dan is men meer overgeleverd aan de goodwill van bemiddeling. Ze hebben wel een beleid voor wetshandhaving en geschillen maar indien die niet worden nageleefd door de verkopende partij kan Catwiki (zodra de betaling reeds is geschied) weinig doen.

Kortom, wees altijd alert.

Dat zou ik nog wel eens een juridisch boompje over op willen zetten. Mijn inziens is dit een te nauwe interpretatie van de verantwoordelijkheid van Catawiki als platform.

Op vraag van de verkoper en mij, heeft de expert van Catawiki in deze zaak opgetreden als neutrale(re) partij.

Die expert gaf mij gelijk, de verkoper verwacht nu dat die expert de hoogte van het bedrag voor compensatie vastlegt.
Ik had namelijk aangegeven dat ik geen retour wil doen, risico op verlies wil ik niet lopen.

2 likes