Goudkleurig brons met zwartig stahlblau. Dat mag.
En het is een mooi horloge
Datum op de 4-5 positie vind ik normaliter echt foeilelijk. Hier is het echt wel heel kick. Door dat trapezium-vormige venster wat ook mooi afsteekt tegen de vierkante kast, denk ik.
Gaaf klokkie!
Dankjewel!
Klopt! Het is de combinatie van deze trapezium-vormige venster en de strakke vierkante kast.
Zelfs de grootste “datum op half 5”-haters zouden dit toch moeten kunnen waarderen…
Dank, Ferry, voor je aardige reactie. Zo zie je, na inmiddels al bijna een jaar (denk ik?) komen er nog steeds avonturen uit de boodschappentas. Het is wel een van de laatste projectjes uit die geweldige lot die ik van je mocht overnemen.
Die Limit heb ik een tijdje laten liggen omdat ik hem (haar) wel mooi vond, maar ze wilde niet goed lopen. De cosmetische conditie was nog wel erg goed en het nog mooie leren bandje wat er op zit is waarschijnlijk het originele bandje wat er op zat bij de verkoop. Het zal dus niet veel gedragen zijn.
Omdat ik het de moeite waard vond heb ik uiteindelijk besloten om het bij @Tokes (Toke Grutters) te laten servicen.
Het aardige is dat, ondanks dat er ‘France’ op de wijzerplaat staat, het een Engels handelsmerk is. Geen idee waarom ze er ‘France’ op hebben gezet. Misschien vanwege de gelijkenis met het bekende Cartier tankje? Het uurwerkje is zoals al gezegd Zwitsers.
Hier: About Us: Our Story | Limit (limitwatches.co.uk)
vind je een leuk stukje geschiedenis van dit nog steeds bestaande merk. De firma bestaat al sinds het eind van de 19e eeuw.
Een beeld van de Limit fabriek uit het begin van de vorige eeuw.
Het huidige aanbod van Limit horloges is niet echt interessant. Goedkoop quartz materiaal en zo zien ze er ook uit. Waarschijnlijk 100% made in China.
https://www.firstclasswatches.co.uk/limit-watches-c-1353
De vintage mechanische Limit horloges die via Google te vinden zijn zien er aanzienlijk beter uit.
Mijn vintage Limit zit in het naar mijn idee originele doosje.
Daar staat weliswaar geen ‘Limit’ op maar wel dit:
‘Watchmakers & Jewelers & Diamond Merchands - Winegartens Ltd.
157 Bishops Gate, London EC2’
Ik denk dat het in dit doosje nieuw verkocht is, omdat ook het bandje is gemerkt met de naam ‘Winegartens’
Over de firma Winegartens uit Londen is niet zo veel terug te vinden, behalve dat zij ook horloges onder hun eigen naam leverden, waaronder diverse modellen in solid gold. Mogelijk waren ze ook dealer (AD zouden we tegenwoordig zeggen) voor Limit.
Ik vind diverse aanbod en verkoop vermeldingen in Google ook voor de Winegartens horloges, maar geen geschiedenis van deze firma.
Zo, dat was even wat achtergrond informatie. Ik hoop dat ik je er mee vermaakt heb, evenals misschien ook nog wat andere HF leden.
Ferry, hou je haaks en pas goed op jezelf.
Groeten. Lex
Mooi horloge, alleen lijkt het een niet zo comfortabele band. Of is die wel comfortabel?
De band draagt juist heel comfortabel. Zit door de subschakels heerlijk om te pols en door het materiaal licht om de pols. Het materiaal vlekt ook niet, doek erover en het glimt weer.
Klinkt goed.
Waarom draag je hem niet eigenlijk?
Geen idee eigenlijk, kies eigenlijk vaak voor een ander horloge, alsof ik hem te dressy vindt of iets. Ik weet niet, ben er blij mee, maar uiteindelijk komt hij maar zelden om de pols. Terwijl het juist een horloge is waar je veel mee kunt doen door dat de keramische band en saffier venster.
Sodemieter, wat een prachtige LeCoultre!
De stoere wijzers, de lugs, de mooie opgelegde indices…
Uit welke periode is deze?
Oh, en wat voor uurwerk zit erin?
Geen kroon inderdaad…
Zie het nu ook pas op je foto. Maakt hem nog specialer.
Leuk stuk van de klusketiers!