Zwart of wit?

Ik weet het, d’r zijn heel wat mensen die deze horloges ‘te druk’ vinden. (mijn Stowa Antea KS is wat dat betreft het tegenovergestelde!)
Toch heb ik altijd al horloges met allerlei complicaties heel interessant gevonden.
Graag zou ik er één hebben met een Valjoux 7751 werk er in.
Die van Longines zijn dan ‘het betaalbaarst’, net als Zeno of Sinn.

Het lijkt of Longines mijn gedachten kan lezen, want het nieuwe zwarte model was precies wat ik nog graag zou veranderen aan het al langer bestaande witte model. Alleen jammer van de Romeinse cijfers, vind ik.

Dus: Zwarte of witte plaat, welke zou je kiezen? (als je moest :slight_smile: )

Groet,
Michiel

Longines ‘Master’ Chronograph (L26734783)
Witte wijzerplaat, blauwe wijzers

Longines ‘Master’ Chronograph (L26734516)
Zwarte wijzerplaat, zilveren wijzers

Ik vind de witte wel erg mooi. Heb je nu voor dit soort complexe horloges een watchwinder nodig als je hem niet iedere dag draagt? Of is het opnieuw instellen van de dag/datum/maan aanduiding redelijk simpel?

Groeten, Tom V.

Ik heb die witte, en die bevalt me prima. Ik vind hem ook een stuk mooier dan de zwarte. Ondanks de redelijk drukke wijzerplaat wel goed afleesbaar, en inderdaad, de cijfers zijn supermooi, daar ben ik voor gevallen

wit… staat mooi bij de blauwe wijzers.

inderdaad Mario, die geblauwde wijzers zijn supermooi, die zie ik niet op de zwarte…

Ik ga altijd voor zwart…maar deze keer maak ik een uitzondering (net als voor een Omega Broad Arrow trouwens)

Dus de witte ! De bruine band, de blauwe wijzers en de arabische urenindexen zijn ook veel mooier in deze combinatie.

Wit, dan kan prima met die bewerkte wijzerplaat.

Mijn beste,

Ik zou kiezen voor de witte.
De combinatie, witte wijzerplaat, zwarte cijfers, blauwe wijzers, en een bruine band vormen een zeer mooi, chique geheel.
Succes met de uiteindelijke aankoop.

Orologio Signaturis Temporis

.

Wit! Mooie combinatie van de wijzerplaat met arabische cijfers, blauwe wijzers en (donker)bruine band. (tu)

Twijfel zelf over de aanschaf van :wink: en de kleur van de band ervan. De zwarte band spreekt me niet direct aan, maar ik ben er wat dat betreft wel uit denk ik. :slight_smile:

Michiel je hebt een PB!

Wit!

wit , die zwarte wijzerplaat is veel te druk.

Wit ! Zonder enige twijfel !

Wit. Staat mooier en oogt minder somber. De plaat met complicaties komt veel beter uit.

ik vind wit voor deze klok een stuk mooier

zwart met een bruine croco, je ziet ze al teveel in het wit deze series van longines.

Ik vind wit mooier. Heb er zelf zo een, maar dan geen chronograaf. Al die submetertjes verstoren de harmonie een beetje, vind ik dan. De letters vind ik ook mooi, het zijn echte sierletters, maar niet te. Deze letters hadden van mij ook in blauw gemogen, maar dan wel in een stevig en duidelijk blauw. De band is ook mooi, zij het dat hij bij wat te smal is voor de lugs. Zie ook de discussie “niet geheel passende horlogebanden”.

Bij een zwarte wijzerplaat kan je moeilijk combineren, denk maar eens aan de kleur van de leren banden of de kleding. Bovendien geeft wit een meer open gevoel, zwart is een meer gesloten kleur.

vr groeten

Rene Hageman

Without a doubt, white edition…

wit

Wat mij betreft de witte wijzerplaat en de bruine band.

Groet, Mark