Zwarte duiker…Citizen of Seiko?

Vraag me niet waarom, maar ergens knaagt het verlangen naar een duiker met zwarte wijzerplaat en relatief bescheiden afmetingen. Gelukkig hebben we Citizen en Seiko, die (weer eens) een reissue, reinterpretation of recreation op de markt zetten.

Ik vind ze beiden wat hebben, maar heb nog geen duidelijke voorkeur. Welke spreekt jullie het meeste aan?

Citizen NB6021-17E

Seiko SPB317

• Citizen
  • Seiko

0 stemmers

3 likes

Ik zou het wel weten. Die Seiko ziet er uit als de 6105-8000, de “Slim Willard”, wat mij persoonlijk erg aanspreekt.

De Citizen doet me niet zo veel en vind de urenwijzer lelijk.

2 likes

Bij deze keuze de Citizen, want meer zwart.
Daarbij heeft de secondewijzer bij de Seiko een rode stip, en er is verder geen rood te bekennen.

1 like

Hoewel ik de Citizen erg mooi vind, vind ik persoonlijk toch de Seiko echt het mooiste. Maar dat is meer omdat ik zelf op een of andere manier altijd de ‘turtle-boot’ heb gemist, en mijn volgende Seiko toch echt een turtle kast moet hebben.

1 like

Potjandorie, al 3 reactie en nog niemand die heeft gezegd, rek je budget op en koop een Rolex? :joy::rofl:

Mag ik deze als suggestie er in gooien? 42,5 mm maar draagt echt niet groot.

Ik denk dat van jouw suggesties ik voor de Seiko zou gaan, vind de case iets mooier

3 likes

Alleen dit is geen turtle kast :grimacing:

1 like

Ik zou voor de Seiko gaan

1 like

Reinterpretation. Zag deze laatst wel bij bouwman staan onder de naam turtle😜

1 like

Die Seiko lijkt me echt heel gaaf!

1 like

Trouwens, ik keek net even naar het uurwerk van de twee, ik denk wel dat de Citizen het daar wint van de Seiko.

Ik heb zelf de 6r35 in de spb143 en ben er geen fan van. In de zin van; loopt onnauwkeurig. En ze worden ongereguleerd geleverd.

2 likes

Ik kies voor de seiko, voornamelijk omdat ik de bezel inlay daarvan veel mooier vind.

1 like

Persoonlijk zou ik toch nog even doorsparen en of verder rondkijken. Maar daarom verschillen smaken gelukkig :stuck_out_tongue_winking_eye::grin: de citizen diet me teveel aan mijn invictas denken, kan door de wijzers komen… De seiko zou ik liever op staal hebben. Maar zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke mening. :see_no_evil:

1 like

Ik kies voor Citizen. Ik vind vooral de afwerking en QC een stuk beter. En dat voor een lagere prijs. :v:
Seiko had de naam, Citizen gaat ermee vandoor. :stuck_out_tongue_winking_eye: :clap:

2 likes

Net als ze er met Seiko’s ideeen vandoor gaan. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar dat is niks nieuws :innocent:

1 like

Het duratect behandeld titanium van de Citizen is wel weer leuker dan het RVS 316L (met diashield(?) coating) van de Seiko.
Voor zover ik weet is de bezel insert van de Citizen wel aluminium, bij de Seiko is het keramiek, geen keramiek, verkeerd gelezen, ook aluminium.
Twijfelgeval dus, budget oprekken en beide kopen…

*correctie op basis van opmerking van @Petteflet

3 likes

Weet je dat zeker? Ik zou zweren dat het bij beide aluminum is. Waar op zich niks mis mee is natuurlijk. :v:

Wellicht dat @Pascal15 er iets over kan zeggen?

3 likes

De Seiko, ondanks dat ik de SPB077 nog mooier vind.

1 like

Ik heb op de Citizen gestemd. Vind 't wel een aardige reissue voor een o.k. prijs. Ik vind de Seiko eigenlijk net wat mooier. Maar hij is ook wel een heel stuk duurder. Voor die prijs koop je ook een Squale 1521 en daar zou mijn voorkeur dan zonder meer naar uit gaan. Super fijn dragend (officieel 42mm, maar draagt kleiner), mooi en ook lekker retro model, kwalitatief uitstekend en gewoon een erg leuk merk. Een tophorloge!

6 likes

Seiko. What else?

1 like

Te laat :sweat_smile:
Maar het is aluminium (zoals al is opgemerkt :wink: )

2 likes