Een paar weken geleden zit ik wat filmpjes op youtube te kijken en komt daar ineens de Breitling Avenger Chronograph 45 Night Mission voorbij. Wat een plaatje! Althans op video en foto’s.
Toen ik de prijs zag kreeg ik een lichte hartverzakking, ik ben namelijk helemaal niet thuis in de wereld van horloges. Al krijg ik nu de indruk dat 5000 EUR voor een klokkie de instappers zijn bij de grote merken.
Twee weken terug ging ik op reis en heb op Schiphol een poging gedaan het horloge te zien, maar helaas niet op voorraad. Gelukkig ging de reis naar een van de grote wereldsteden, dus met 99% zekerheid ging ik dat horloge wel vinden. De eerste Breitling winkel had hem niet, maar gelukkig was er nog eentje waar die gewoon achter het glas lag. De verkoper bood direct aan om hem te passen. Ja, waarom ook niet. Het horloge zat prima, maar het horloge is niet zwart zoals de foto’s doen vermoeden. Het titanium is donkergrijs, net als mijn Garmin Fenix 3 (mijn huidige horloge, vandaar de zoektocht naar iets zonder geluidjes, trillingen en tracking). En zeker ten opzichte van de zwarte band die het horloge heeft valt het dan op dat de kast niet dezelfde kleur heeft.
Gelukkig wemelde het van de horlogezaken in de stad en in een moment van verveling liep ik bij Omega naar binnen. In de winkel bij Omega sta ik ineens voor de Speedmaster Moonwatch Apollo 8… En man man, wat een juweeltje is me dat.
Ook hier bood de verkoper aan om het horloge te passen. En deze keramieke kast is wel echt zwart! Het mag inmiddels duidelijk worden dat ik zwart mooi vind. Eindeloos heb ik naar het horloge staan staren, de details, de half open voorkant en dan de volledige open achterkant, gewoon fascinerend om te zien. Wat minder is aan het horloge: de witte nummers op de kast en de toch wel erg aanwezige gele accenten. Als is het geel in het echt minder fel dan op de foto’s. De prijs is echter weinig fascinerend met 9.200 euro.
Naast de Apollo 8 lag de ‘Black Black’. Ook een waanzinnig gaaf horloge, met een prijs van 11.100 euro… waanzin(nig) ook…
Inmiddels vele uren op het internet gezocht naar informatie over de horloges en de historie van de merken en de prijs. Het valt me op dat over de Breitling Avenger relatief weinig informatie en filmpjes te vinden zijn.
Ik snap vooral nog niet waarom de twee speedmasters die ik mooi vind zoveel duurder zijn dan de ‘normale’ speedmaster (4700 euro vs 9100/11100 euro). Keramieke kast? En die ‘Black Black’ is Co-Axial? (wat dat ook moge zijn)
Die Breitling is een vrij nieuw model geloof ik en inmiddels heb ik gezien dat er ook een 50mm Hurricane en 45mm Hurricane is, maar wel met de identieke zwart/grijze titanium kast en een hogere prijs (7300 euro).
Welk horloge heeft jullie voorkeur?
- Breitling Avenger Chronograph 45 Night Mission
- Speedmaster Moonwatch Apollo 8
- Speedmaster Moonwatch ‘Black Black’
(Weet iemand hoe ik een poll maak van bovenstaande?)
En als laatste vraag: kent iemand alternatieven voor bovenstaande zwarte horloges?
Bedankt voor jullie hulp!
PS: al vind ik de prijzen belachelijk, ik bevind mij in de gelukkige positie dat ik het kan betalen