Zwemmen met metalen bracelet?

Tuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beste Bernard,

welk bestanddeel in zeep en/of shampoo is slecht voor pakkingen? En is het voor alle pakkingen slecht of slechts voor één bepaalde materiaalsoort? Bedoel je échte zeep (marseillezeep, groene zeep) of zijn producten zoals Dreft ook niet toegestaan?

En in hoeverre kan het kwaad? Verandert de samenstelling van de pakking? Wordt hij broos? Wordt hij hard? Krijgt hij scheurtjes? Wordt de pakking water-doorlaatbaar? Wordt de levensduur door zeep ernstig verkort?

Ben erg benieuwd.

1 like

Je bedoelt vast; het bandje om iemand anders’ arm slingeren en die er mee laten zwemmen.

1 like

Maar is dat na 75 jaar nou nog niet veilig?

Even opgezocht, is wel veilig :slight_smile:

1 like

Kind, ik geloof dat het enige dat problemen kan opleveren zonnebrand is. Als dat er tussen komt krijg je een vies drapje :confounded:

Er zit verschil tussen de materialen. Er zijn modernere pakkingen die veel minder gevoelig zijn dan de ouderwetse rubberen O-ringen. Bij bijv. Mido gebruikte men vroeger ook kurken pakkingen.

Welke exacte chemicaliën pakkingen beschadigen weet ik zo niet, ook niet in welke shampoo/zeep deze zitten. Ik ben geen chemicus. Fenoxyethanol en andere parabenen zijn redelijk agressief voor de huid en ik vermoed dat ze ook niet bevorderlijk zijn voor pakkingen.

Ik heb rubber pakkingen gezien die helemaal vergaan waren en als smerige zwarte drab overal plakten. Ik heb ze ook uitgedroogd en verpulverd gezien.

Glaspakkingen heb ik ook gebarsten gezien, uitgedroogd. Vermoedelijk mede door UV en wellicht chemicaliën.

2 likes

Dwalen wij niet een beetje af. Dit topic gaat over zwemmen met een stalen band.

1 like

Zwemmen met een horloge.

1 like

Hiroshima vervangen door Fukushima. Dan klopt het grapje weer.

1 like

Afgelopen zomer dagelijks met m’n SKX op staal (Oyster 3D) in zee gezwommen. Afspoelen met kraan water nadien en verder geen enkel probleem👌.

2 likes

Nee het ging me om de (pins in de) stalen band van Strapcode, zoals @MechanicalFreak aangeeft. De SKX geloof ik wel. En ben er inmiddels mee aan t zwemmen dus topic zou ook dicht kunnen :stuck_out_tongue:

Uhhh…? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Geweldige ervaring, niet waar? Alsof een hele last van je afvalt. :slightly_smiling_face: En, je blijft maar kijken naar je horloge en je verwonderen hoe dat allemaal tegen dat water kan. Maar de aanblik van een nat horloge in de stralen zon is het mooist wat er is.

3 likes

image

Heeft verder niets van doen met dit draadje. Gewoon een gebbetje tussendoor…

1 like

Top!

Maar waar moet ie hem nou mee afspoelen na het zwemmen? Mij is het nog niet helemaal duidelijk.

  • Spa blauw
  • Bar-Le-Duc
  • Kraanwater

0 stemmers

1 like

Enkelbanden zijn die van metaal? Dan moet ik oppassen. :joy:

1 like

Nice @Rolopalooza :joy:

Ik zou Bar-le-duc stemmen maar ze hebben hier alleen Bhar-el-Düc. Ik waag het erop.

3 likes

Dank voor je uitgebreide antwoord!

1 like

GO TO statement considered harmfull

Mooi om te zien : 60 % kiest gelijk blind voor Bar-le-duc, ik ook. Toch apart :slightly_smiling_face:
De duurste is toch de beste waarschijnlijk :lying_face:

2 likes