Zwemmen met metalen bracelet?

Ha, misschien een domme vraag, maar ipv een g-shock wil ik op vakantie gewoon lekker m’n skx013 rocken (in het zwembad). Hij zit op een strapcode jubilee en ik vroeg me af of het zwemmen je bracelet (op den duur) verknalt (oxidatie van de pins bijvoorbeeld), dus beter op nato of rubber, of dat het wel meevalt.

Aangezien de bracelet bijna zo duur is als het horloge zelf (die zelf sowieso wel waterdicht is), toch even de vraag.

7 likes

Na een zwemsessie in zoutwater gewoon even meenemen in de douche en alles komt goed

Edit: zwembad zie ik… Grow some balls :wink:

30 likes

Je kan we ook een kurken bandje aan doen, maar dan drijft je linker arm steeds.

18 likes

Hahah

Tja sinds ik stalen ballen heb is het zwembad tricky voor me.

:joy:

5 likes

Als je gaat zwemmen in Hiroshima zou ik even een ander bandje omslingeren…

6 likes

Er zal vast een reden zijn waarom vrijwel alle duikhorloges een stalen band hebben.

Just saying…

17 likes

Dat ze dat aan ons fervente deskdivers verkopen wil niet zeggen dat het per se geschikt is voor zwemmen. Het kan ‘geschikt’ zijn maar bijv wel de levensduur verkorten. Vandaar benieuwd naar praktijkervaringen.

misschien? :joy: Don’t worry, je moet er een paar jaar in gaan liggen wil er iets gaan gebeuren met je horlogeband

#doeslief

1 like

Mea culpa! :kissing_closed_eyes:

1 like

Dan ben je zelf eerder opgelost dan de metalen band :joy:

Zo is het ook met het dragen van een stalen band. Voor de optimale levensduur blijft die gewoon in de la liggen :+1:.
Als je zorgt dat het vieze zwembadwater weer wordt afgespoeld is er niks aan de hand.

1 like

Ik spoel altijd na het zwemmen af met kraanwater. Tot nu toe nergens last van.

1 like

Een stalen band is de meest duurzame band die er is voor alle activiteiten. Punto! Daarom pak ik altijd eentje voor mijn outdoor-activiteiten.

2 likes

Mooi! Ik weet genoeg :+1:t2:

Nog even terugkomend op je vraag over de springbars:
Het is sowieso verstandig die iedere paar jaar bij intensief dragen te vervangen.

Kosten zijn minimaal en ze slijten (uiteindelijk: door).

3 likes

Ik lig in de zomer zo vaak mogelijk in het water ( zee het liefst) , maar heb een horloge echt nog NOOIT daarna afgespoeld. Vies? Vind ik niet. Dan moet je ook niet de zee in, als je dat al vies vindt.

Zwembaden vind ik niks, daar lig ik echt nooit in. Ik prefereer modder, blauwalg, dooie vissen, kwallen, zand en zout boven jankende en pissende kinderen op 100 m2.

12 likes

Gaat niet omdat het vies is, maar omdat zout water slecht is voor staal en heel snel gaat roesten.

4 likes

nou…dan heb ik zeker superstaal om de SKX.

Dat half uurtje/uurtje dat iets nat wordt, en gelijk daarna weer opdroogt in de zon, geeft echt geen problemen.

3 likes

Ik heb wel roestende spring bars gehad na 3 weken Antillen.
Verder geen roest op de band/kast.

2 likes