Zwemmen met metalen bracelet?

Klopt in hoofdlijnen. Condens kan inderdaad soms doordringen en schade toebrengen.

Zeep / shampoo is slecht voor pakkingen.

1 like

300m diep trilt het niet zo hard. Je hele uurwerk kan naar de moeren gaan door die trillingen!

Serieus desastreus om te doen.

4 likes

DZVL Bernard? Van de mooie klassiekers?

Het klopt natuurlijk wat je schrijft maar ik heb er nooit iets negatiefs van gemerkt.

1 like

Yes… :wink:

Ik zag vorig jaar oid bij mijn horlogemaker een uurwerk waar een robijntje uit losgekomen was. Ook door de eigenaar in een trilbadje gedaan.

Ik vraag me af of de olie trouwens niet ook uit de robijntjes migreert met teveel trillingen. Kan ook niet goed zijn voor de geharde pivots.

1 like

Mij is uitgelegd dat de trillingen niet in de kast komen, mits goed gebouwd zoals een MM300. Een huis tuin en keuken trilbad is niet zo sterk.

Gr. Marcel

Ps. Leuk je hier tegen te komen

1 like

Klein wereldje he! Leuk dat je ook hier zit!

1 like

Hoi @Dao,

Ik heb je topic even doorgelezen en heb een passend advies voor je probleem gevonden. Het lijkt erop dat je je horloge na het zwemmen even moet:

Mocht dit niet werken kun je altijd nog dit proberen:

Geniet van je vakantie :palm_tree::tropical_drink::beer::sunny:

15 likes

Dank voor je poging. Ik heb het idee dat er veel adviezen zijn gegeven, maar ik m’n vinger er niet achter krijg wat nu precies het beste is om te doen. Ik haal er niet echt een rode draad uit, zelfs niet in jouw samenvatting.

Maar! Ik heb een idee. Wat nou als ik het horloge (en de bracelet) gewoon even afspoel na het zwemmen in het (zoute) water?

4 likes

Het is natuurlijk ook een complex vraagstuk. Denk niet dat er een standaard antwoord voor is.
Het doet me denken aan wat vragen waar ik zelf al een tijd mee loop (mag ik je topic even kapen?)

°Kun je met een duikhorloge duiken?
°Is een dresswatch alleen voor een jurk?
°Waar gaat dit naartoe?

Je vergeet de vraag of het merk Citizen burgerlijk is.

4 likes

Ik ben wel blij dat je mij als laatste plaatst : ben ook de enige met het woordje NOOIT ( en blijkbaar nog vetgedrukt ook zie ik nu :joy: dan meen ik het hoor ).
Slap geouwehoer weer, wat nou roest…

99% hier zwemt nooit met hun horloge, dus laat maar :slightly_smiling_face:
En áls het gaat roesten? Koop ik een nieuwe.

2 likes

Shit, dat wordt weer een nacht piekeren. Bedankt.

1 like

Het wordt nu alleen maar moeilijker door alle antwoorden…

1 like

Kom op mensen, het is een SKX, daar kan je zelfs mee een beerput in springen.

Nooit doen hoor!!
Want ik kan nu al vertellen dat zo’n avontuur heel slecht afloopt.

O ja, en even afspoelen onder kraanwater :grin:

1 like

Hé, dan val ik onder ‘The happy few’
een keertje van 1% :blush: Dat gebeurt niet vaak.

Horloges zijn om te gebruiken waarvoor ze zijn gemaakt. Niet om ze voor altijd in een horlogekist met kijkglas te bewaren. Tenzij je de illusie hebt dat ze een investering zijn.

1 like

Met m’n speedy op bracelet in de zwemvijver: geen enkel probleem.

Ik dacht even dat je met je speedo op bracelet ging :joy:

1 like

Nee, die gaat steeds… wait for it… op rubber.

2 likes

Pisbakken staal noem ik dat.

Seiko gebruikt natuurlijk dat niet.

Maar CHLOOR is een bleek middel. Straks is je horloge blond. Pas maar op :smiling_imp::zipper_mouth_face:

U maakt een grapje?