Zwemmen met metalen bracelet?

Bedankt iedereen :+1:t2:

1 like

Ligt er natuurlijk aan welke dag het is. Als ik op zondag ga zwemmen, dan komt het precies goed uit :+1:t4:

6 likes

Heb jij weer…

Mij is ooit een keer verteld bij een juwelier, dat heet douchen met je horloge slecht is, iets met condens, en dat zeep en rubbers ook niet goed is klopt dit ?

1 like

If G-Shock then goto plomp goto next
If salt then rinse else next
Next: Take a beer

1 like

Mij lijken de schakelpinnen het grootste probleem. Maarja het zelfde geldt voor de pushpins en ik heb mijn seiko sk007 met rubberband 2 weken lang in het water laten liggen voordat ik het terugvond en geen spoortje van roest. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken, maar afspoelen met lauw water na zwemmen kan geen kwaad.

1 like

GOSUB END
:slight_smile:

1 like

Ja dat klopt enigzins, maar over het algemeen zouden duikers (en andere horloges met 100atm of meer)hier wel tegen moeten kunnen. Ik zou je horloge toch afdoen toch moet je horloge hier wel tegen kunnen (tenzij je met kokend water doucht).

Gewoon doen joh. Achteraf kunnen jullie gezellig samen douchen.

1 like

Klok en klepelverhaal van de juwelier. Er kan bij een bepaalde RH waarde (luchtvochtigheid) en temperatuur wel condensatie optreden, maar dat zal juist zijn bij lage (kast-) temperaturen. Je kunt dus beter niet douchen met water van 1 graad Celcius :smile:

Dat ligt aan het materiaal van de pakkingen. De vele soorten synthetisch rubber kunnen al dan niet tegen benzine, hydrolische vloeistoffen, alcohol, ozon etc. etc. Allemaal dingen die je zelden nodig hebt voor een horloge.


Zeepbestendigheid lijkt me een voor de hand liggende wenselijke eigenschap die je zo aan kunt vinken bij het inkopen van de pakkingen.

Of een producent daar op let bij het inkopen weet je niet zeker natuurlijk, vooral niet bij de wat goedkopere horloges bv. Maar je moet toch je pakkingen elke paar jaar even vervangen. Alleen zal niet iedereen met ultra budget horloges dat misschien doen.

1 like

Teveel zeep zal ongetwijfeld slecht zijn voor de pakkingen, maar eens heel af en toe een sopje sanex, neutral of Zwitsal zal heus geen kwaad kunnen. Je spoelt m natuurlijk ook goed af erna.

Ik spoel mijn GMT master altijd onder de koude kraan af maar thnx voor de info :+1:

@Dao

Idd, gewoon na het zwemmen even afspoelen met kraanwater.
Er is maar weinig staal dat tegen zout kan en daar hoort 316L
zeker niet bij.
En ja, wat is de moeite, even onder een fonteintje bezel een
paar keer ronddraaien en klaar :smiley::+1:

1 like

Idd, al jaren in zout water met de MM300 en nooit een centje pijn gehad. Wel altijd goed afgespoeld, soms een dagje later. Maar ook in chloor zwemwater, onder de douche en soppen met shampoo. Af en toe in een trilbadje met water. Er komt altijd wel veel vuil uit de band.

Ik vind dit topic maar basic worden.

3 likes

O ja, de klieren in de huid scheiden vocht met zouten af genaamd zweet. Uiteindelijk ook corrosief. Niet lullen maar dragen. Je leeft maar één keer…

4 likes

Deed je dat trilbadje (ultrasonisch) met je horloge?

Ja, probleemloos.

Ja… dat had ik niet gedaan. Aangezien zo’n apparaat trilt als een malle… Dus minder goed voor je uurwerk.
Eventueel komt er ook water op plekken waar je niet wilt wanneer je rubbers niet meer optimaal zijn…

Als een horloge gemaakt is om 300 meter diep te gaan dan zal dat trilbad ook geen problemen geven. En ook niet gehad. Maar het was wel een Seiko hé…