Zwitserse horloge-export stort in

Automarkt vergelijkbare cijfers in Europa.

En ja, teletekst bestaat nog. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

“ Ik geef LG even als snel voorbeeld”

Ik snap dat je een discussie wil gaan voeren, en dat kan best leuk zijn, maar wat is ke doel?

Daar is wel vraaguitval!
Zowel In het aantal kentekenregistraties wat je hier ziet als in de orderintake.

1 like

Huh?

Ik ken de ‘negerzoen’ al minstens 45 jaar maar ik kan me geen doos met 10 negerzoenen herinneren.

Kak! Nu heb ik zin in een negerzoen!

image

4 likes

Hoeveel negerzoenen zitten er in een dozijn?

1 like

En zo belanden wij van de ingestorte export van Zwitsere horloges in de wondere wereld van de negerzoen :sunglasses::joy::star_struck:

4 likes

Wat ik van een aantal dealers hoor is dat de orderintake nieuw zowel zakelijk als particulier helemaal waardeloos is.

Gebruikt koopt wel door maar daar hadden we het niet over en is ook minder een economische indicator dan nieuwverkoop. (En ja ik weet dat je op gebruikt beter kunt verdienen als reseller)

Sommige mensen winnen een bon voor gratis onderhoud… en verpatsen die

2 likes

ach ja… ze wilden graag gelimiteerd uitgeven toch en de prijs hoog houden. Sorry geen medelijden, als die inmiddels niet goed in de slappe was zitten met een paar maandjes minder dan doen ze echt wat fout.

Wil je er vanaf? :sunglasses:

1 like

Wat me letterlijk honderden euro’s (min 1 koffie) heeft gescheeld!

Rolex Patek en AP zullen dit niet zo voelen…

Dus tja ik heb wel medelijden met alle kleine Zwitserse merken die hier aan onderdoor gaan.

1 like

My bad. Klopt.
Alleen de naam is veranderd en de prijs omhoog gegaan.

1 like

Uuuuuh
2 x 6?
image

1 like

Dus aantal gelijk en prijs omhoog, juist het tegenovergestelde van wat je beweerde.

Toch leuk verzonnen :slightly_smiling_face::+1:

Joh, zet je bril even op…

De meeste merken vallen onder de paraplu van een groot concern.

Breitling is van venture capital.

En de kleine merken zitten aan de èchte high end kant met superkleine aanyae … daar zullen de effecten van deze crisis anders zijn.

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Lees even terug

Hahahaha… Als er twintig man op m’n stoep staan koop ik gewoon een zak frit en gaat de friteuse aan. Maar ik kan dat goedmaken met ribs van de barbecue.

Ah. Het zal Bildtstar van vorig jaar geweest zijn. Want da’s een late aardappel. Ding is OK, licht kruimig, en wordt de luie wijven (ik verzin het niet) aardappel genoemd omdat ie niet af- of kapotkookt. Die zijn heel OK, maar in mijn keuken tref je het liefst Nederlandse (geen Israelische dus) seizoensaardappelen aan, met 's winters de Eigenheimer zo lang dat goed gaat en de Frieslander als laatste redmiddel.

De Nicola komt er niet in, de Bildtstar gebruik ik alleen als het echt niet anders kan, en overige rassen bekijk ik met argwaan, ook al heeft Agrico er hier om de hoek ruim 200 geteeld met hun R&D programma.

Uiteraard koop ik altijd een zakje Opperdoezer Ronde in het seizoen. Even in de schil koken met wat dille en zout in het water, heerlijk bij een vers mootje zalm of zo. Die dille-gekookte aardappelen heb ik dan weer in Zweden geleerd, die zijn daar heer en meester in.

Ah, eigenlijk de Alpha. Pootgoed wordt onder andere uitgeleverd aan Malta, vandaar. Op papier ook een mooie aardappel, maar toch doet ie het niet voor me. Je zou kunnen zeggen dat het de Rolex uit de aardappel-wereld is (naar mijn beleving).

Ik wens je een fijne Opperdoezer tijd toe.

Ik heb het Fat Duck at Home gebeuren in de boekenkast staan, maar de eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik makkelijker een boeuf bourgignonnetje uit de losse pols in de Staub mik dan dat ik volgens zijn recepten een boterham smeer. :slight_smile: :+1: Ik ben blij dat ik de enige niet ben.

Zijn dat tegenwoordig geen zoenen? Zoals de koppen ook niet meer van Moren zijn?

Ik vind die man best een eikel, maar dit is zo briljant dat de voorkant van m’n onderbroek nu gewoon nat is.

De mijne ook. Een leeftijdsgenoot, da’s dan weer leuk.

Koopt Oris! En Moser als je gearriveerd bent!

Want ik weet niet welke andere Zwitserse merken het behouden waard zijn. Ik neem even aan dat je Czapek niet in hoog aanzien hebt staan. :slight_smile:

Oris en Moser moeten het blijven doen. Die zijn leuk. :+1: De rest mag van mij wel weer een quartz crisisje krijgen, die zijn allemaal van schandalige modehuizen, venture capitalists en andere speculanten. Of van Chinezen, zoals bijvoorbeeld het zieltogende Eterna.

2 likes

:joy: ook mijn belangrijkste nieuwsbron. Had ooit een vriendinnetje die had in haar tv een printer die teletekst uit kon printen. Dat waren nog eens tijden.

1 like

Jawel, jouw negerzoentheorie klopte niet :slightly_smiling_face: