Dagje horloges kijken / passen Amsterdam

Nu we toch bezig zijn, wat tips over de do’s en don’ts in dergelijke zaken zijn ook welkom. Normaal mijd ik zulke winkels vaak, zeker als je moet aanbellen en zo’n beer van een beveiliger in de weg staat.

Kun je gewoon alles passen?
Mag je in principe foto’s maken?

Zal ik ook in de winkels zelf vragen hoor, maar fijn als ik een beetje een idee heb

Jazekers. Als ze merken dat je een liefhebber bent wordt dat vaak ook gewaardeerd

4 likes

Blijft ook dicht, zit alleen nog maar in de vBaerle

Niet.

Zeker de Tourbillon in de PC.
De Bijenkorf kan ook nog, in principe genoeg om wat te kijken.
Reuter in de Kalverstraat, tussen de Seiko en de Oris in.

2 likes

Ik zou ook een dagje Den Haag overwegen, ook schaap, en steltman en juwelier van willigen, die laatste vind ik een heel prettige winkel, En dicht bij elkaar ook.

Zit nog meer ook op loop afstand, ik zeg doen!

Ik ben een Hagenees, dus promoot Den Haag gewoon, durf ik :joy:

8 likes

Gezocht met je ogen dicht zeker? :smile: Als je onderstaande topics met je ogen open doorleest staat daar ook nuttige info. :wink:

Rondje Amsterdam

1 like

Oja, ken ik er ook nog eentje :

6 likes

Ho, ho, Spyer wordt een koffie/lifestyle zaak met low end sieraden en horloges :slight_smile:

1 like

Zeker Tourbillon doen. Eigenaar (vrolijke vent met krullen) is een leuke kerel zonder de poeha die je bij S&C er wel gratis bij krijgt.

2 likes

Goe bezag gauzâh

1 like

Waar is de Dao van vroeger?
Als je nu al ‘1K’ zegt loop je over een week met een submariner om je pols en ga je mensen met Tissot’s kleineren.
Dao, het is 1000. Please… doe het dan voor mij…

On-topic, ik liep vandaag in Lissabon langs een oud horlogewinkeltje… ik heb het visitekaartje ergens.
Ik stond te kwijlen voor de etalage met de prachtigste vintage Omega’s, rolexen en Tissot’s.

Man liep even naar buiten, en vroeg gelijk of ik binnen wilde kijken… daar had hij meer… een Memomatic bijvoorbeeld en een vintage Speedmaster mark 2…in minststaat…
Echt genieten van een vakidioot… zonder kapsones. Ik hou ervan

8 likes

Spiegelgracht juweliers is ook aan te raden, erg vriendelijk en veel aanbod. redelijk dicht bij AVW waar ik zelf overigens niet heen zou gaan. Ik ben er geweest maar het aanbod is schraal en vond ze nou niet bepaald vriendelijk…

3 likes

Dat kun je wel zeggen ja :laughing: als je niks speciaals zoekt heb je er niks te zoeken. AWCO om de hoek wel, die is wel echt leuk.

3 likes

Goeie, daar kom ik best vaak maar dacht dat er verder niet veel zat qua horloges. Thnx, ga ik doen!

Haha nou deze uitkomsten had ik dus ook verwacht, maar ik kwam ze niet tegen!! Misschien verkeerde termen, maar ik heb ook het idee dat de HP zoekmachina soms hapert… thnx voor de moeite, ik ga ze bekijken :+1:t2:

Ja deze had ik nog in gedachten maar kwam via de zoekmachine ook niet naar boven, thnx!

Dat klinkt goed

:joy: ik blijf gewoon Dao met zelfgerommelde Vostoks en al. Maar ik begrijp dar de 1K popiejopie bij je overkomt :stuck_out_tongue:

Speciaal voor jou, 1K maal excuses :kissing_heart:

4 likes

Düsseldorf.

:grin:

2 likes

Seiko brand store, Oris Boutique op het Rokin.

1 like

Eventuele (loop of tram) route voor je.

Auto neerzetten in Amsterdam nieuw sloten (gratis) en op de tram naar de willemsparkweg.

QPX watches willemsparkweg
Ace en Dik van bearlestraat
Schaap en citroen pc hoofdstraat
Tourbillion pc hoofdstraat
Spiegelgrachtjuweliers spiegelgracht
Seiko boutique heilige weg
Oris boutique Rokin
Hudsons Bay ( ff koopjes jagen) rokin
Schaap citroen dam
De Bijenkorf Dam
AWCO reestraat

Zal wel nog iets zijn vergeten op deze route maar zal wel aangevuld worden evt…

hier kun je je dag wel mee vullen met shoppen. Je moet wel van lopen houden anders even opzoeken welke trams je nodig hebt…

5 likes

Nice!! Dank voor deze toelichting en volgorde :+1:t2::+1:t2: Wordt gewaardeerd

Die ga je sowieso wel leuk vinden @Dao alleen maar antiek en kunst
image
Om de hoek van de PC, dus zeker even doorheen gaan als je er toch een keertje bent.
Uiteraard alles stervensduur :joy: maar daar gaat het nu niet over.
En een perfecte route :ok_hand:t4:

2 likes

Andere vraag: een zaterdag komt mij veruit het beste uit. Maar is het in deze winkels dan druk (zodat er weinig tijd voor je is) of valt dat wel mee? A’dam is natuurlijk het drukst op zaterdagen, maar niet iedereen komt in “dure” horlogespeciaalzaken, vandaar de vraag.

Awco was 3 weken geleden op ztd druk, maar veel peroneel dus snel geholpen.
Bij avw waren 2 mensen binnen toen wij kwamen.
Oris en seiko boutique waren nagenoeg leeg.

Valt dus allemaal wel mee.

2 likes