Binnen 4 uur 15 winkels = 30 horloges passen...lukt dat ?

Een paar weken geleden : zondagmiddag met mooi weer, niks te doen, alles aan kant, mijn vrouw liep ergens op een festival te milf-en, dus weet je wat…even de stad in om wat te passen. Scootertje, helmpje tussen de voeten voor als je de A10 onder duikt, en we zien het wel.
Maar onder het rijden bedacht ik dit : hoeveel winkels met serieuze horloges zou ik vandaag kunnen bezoeken :thinking:…en hoeveel horloges ( inclusief fotootjes maken ) zou ik dan kunnen passen ?
Ik kwam al snel uit op 15 winkels met een 2-stops-strategie, en dan in principe twee horloges per zaak, met een kleine serieuze babbel erbij om nog wat beleefd te blijven tov de verkopers :sunglasses:

De horloges die ik wou proberen, waren een beetje de algemene modellen die je hier ziet, zodat ik ook eens weet wat een ander nou eigenlijk draagt, voelt en ziet. Je kan wel een diamanten Hublot om de pols gooien, maar die zie je hier niet, dus ook niet interessant om te proberen. Tevens geef ik ook gelijk dan maar een kleine recensie van de winkel erbij, voor wat het waard is ( maar misschien wel leuk voor de mensen die deze zaken niet kennen ).

De Oris 65 had ik om als een soort van vergelijkingsmateriaal, en tevens als timer om te laten zien waar ik mij bevond.
Dus heren en een enkele dame…klaar voor heel veel foto`s?( ook heel veel slechte want weinig tijd :laughing: )

Okay, daar gaan we, kijken of het lukt…scooter op het Rokin gezet, 13:00 uur, nummer 1 Seiko Boutique ( Heiligeweg) GO GO GO !!!



37 x Grand Seiko in de vitrine ( geteld ) en ik kies deze twee. Sorry…ze pakten mij niet. Het licht in de winkel werkt ook niet mee, de dame tegenover mij zeker niet :angry: ( geen benul wat ze verkocht ), de jongeman was wel serieus bezig maar nee…geen winkel om iets te kopen van 5-10k.

Nummer 2, Reuter ( Klaverstraat ) : dicht :face_with_symbols_over_mouth:
Nummer 3, Mills Diamonds ( Rokin )


Prima geholpen door de dames, Meistersinger is mooi, maar niet voor mij.

Nummer 4, Oris Boutique ( Rokin) 13:45 uur


Pa Tromp al 30 jaar de betere merken verkocht, zoon Tromp jaren bij S&C gewerkt, dus genoeg kennis in huis. Heerlijke zaak, de Aquis Relief en de rode Big Crown Pointer Date gepast, allebei prachtig maar ik had toen al de keuze gemaakt om de blauw/zwarte Aquis aan te schaffen.

Nummer 5, Hudson Bay ( Rokin )


Het meisje wist bij god niet wat ze daar deed, dus snel 2 Hamiltons gepast ( de bovenste zat ok, de field vind ik een waardeloos ding. Heb niks met veldwachters, saai en overgewaardeerd ). Snel wegwezen hier.

Nummer 6, Gassan ( Rokin ).


15 man personeel, allemaal druk bezig, en uiteraard perfect geholpen door een dame met verstand van horloges. De IWC verraste mij echt : stond goed, zat heerlijk, absoluut het proberen waard. De Tudor ? Oei…tegenvaller. Titanium, dus lekker licht, maarreeuh…te flets. Alles mat, en dat straalt het dus ook uit. Mat. Flets. Hij stond op mijn lijstje, maar is daar uit gekukeld.

Nummer 7, Longiness Boutique ( Dam- B`korf) )


Sjacherijnig mens, die normaal waarschijnlijk bij de parfum staat, dus gelijk was alles slecht. Twee modellen gekozen, ook allebei niets zeggende horloges. Sorry, Longiness daaaaaaaag

Nummer 8, Bijenkorf ( Dam ) 15:00 uur


Goed geholpen, en een Maurice LaCroix plus een Frederique Constant gepast. Nee, allebei niks voor mij. Die MLC is apart, maar duurder dan ik dacht, en iets met een maantje op leer…nee, daar ben ik nog te veel een schooier voor.

Scooter naar de volgende stop :motor_scooter:
Nummer 9, AWCO : dicht :face_with_symbols_over_mouth:
Nummer 10, AVW : dicht :face_with_symbols_over_mouth:
Next stop PC Hooft, nummer 11, Schaap&Citroen A




Keurig geholpen natuurlijk, en ach weet je wat : doe maar 4 Breitlings . En die Zenith erbij.
De Navytimer snap ik wel, maar tja wat een ding. En de Superoceans ? Oei, die bezel :confounded: doeidoei. De El Primero is top. Prachtig horloge, zit fantastisch.

Nummer 12, Schaap&Citroen B ( PC ) : 10 minuten binnen gewacht tot iemand tijd had, ondertussen gekeken hoe 38 Chinezen zo ongeveer elke Rolex die ze hadden liggen om deden, facetimet-dt-den met China of het leuk stond, en alles daarna leeg kochten, dus dat werd niks.

Nummer 13, Tiffany & Co.( PC) Dicht :face_with_symbols_over_mouth:
Nummer 14, Tourbillon Boutique ( PC ) 16:00 uur




Top geholpen, met 4 x Omega. De Speedmaster is nog steeds een hele grote voor mij : zit perfect, staat mij goed. De Seamasters…nee, niet meer. Zelfs vergeleken met de Aquis teveel bling, en ook iets te dik. Die zwarte op rubber is trouwens wel een plaatje, eerlijk is eerlijk.

Nummer 15, Ace ( vBaerle).16:45 uur.


Net op tijd voor sluitingstijd, en dat dacht de verkoopster ook. Prima, dan niet toch ?
Dus tergend langzaam een Tag Heuer Aquaracer gepast ( niks mis mee, gewoon een degelijke duiker ), en het slechtste bewaard voor het laatste : een Nomos :smiley:
Dat bandje, die kleur…zelfs de foto mislukte. Leuke prijs ook :face_with_monocle: voor euh…dit. Mijn god, wat een verschrikking.

Conclusie ? 11 winkels binnen 4 uurtjes, 26 horloges gepast, Nomos sucks, de Tudor en de Seamaster vallen af, de Speedmaster lonkt nog steeds, Breitling ( althans deze ) mag je houden, en ik hou nog steeds niet van leren bandjes. Alleen bij Gassan kreeg ik van zowel wat klanten, als van de security een ietwat afkeurende blik wat betreft kledingkeuze : teenslippers, korte broek, t-shirtje, zonnebril en overal plakplaatjes. Heerlijk, kijk maar goed :sunglasses:

Had ik andere modellen kunnen passen ? Tuurlijk, maar zonder huiswerk gedaan te hebben was dat een beetje lastig beslissen , zo binnen een paar minuten.
Heb ik wat geleerd? Jazeker.
Hebben jullie wat geleerd ? Mwah… misschien . Nou ja, één ding in ieder geval wel : dure horloges passen is niet zo moeilijk. Dus voor je wat online koopt…loop even een winkel binnen. Tis allemaal niet zo spannend, en het scheelt je een misschien hoop geld.

129 likes

Maar…hoe was de koffie?

8 likes

Nergens koffie gehad. Vrekken.

5 likes

Fransie!! Mooie dag. Nu weet je tenminste wat :+1:

2 likes

Mooi verhaal Frans :grinning:. Bedankt voor het delen

2 likes

Haha geweldig topic!!

2 likes

Gelukkig had je die Oris om als ‘shield’ anders had je die blikken misschien wel vaker gekregen :sunglasses:.

Leuk topic, raceje tegen de klok(ken) en een aantal horloges van je wishlist geschrapt. Moet ik ook 's gaan doen!

3 likes

Leuk om te lezen! :+1:

1 like

Ik heb zoiets laatst in Antwerpen gedaan maar niet in zo’n tempo als jij, hahahaha!

1 like

Onnavolgbaar dit :grin::+1:

1 like

Met plezier gelezen!:+1: Misschien leuk idee om volgende keer vlogje van te maken?!:grinning:

2 likes

:sweat_smile: leuke uitdaging, leuk verslag :+1:

1 like

Leuk om te lezen, heerlijk zo’n dag passen, gisteren niet verder gekomen dan window Shopping.


Noordeinde in Den Haag

1 like

Mooi verhaal, meer van dit :slight_smile: Maastricht, Den Haag…?

3 likes

Geweldig, it can be done! :trophy:
Heb deze getagged en ga ik later nog eens rustig overlezen.

2 likes

Gaaf man, moet ook maar eens wat gaan passen.

Ben alleen bang dat er nog meer horloge’s op de verlanglijst komen :joy:

1 like

Geweldig dit… ik hou ervan.

Held

1 like

Mooi man, klinkt als een prima dagje! Leuk verhaal om te lezen ook :+1:

1 like

Goed verhaal :+1:
Valt me wat tegen dat het niet helemaal gelukt is ;:wink:

1 like

Kijken, kijken, niet kopen. Top! :wink:

1 like