1 duur horloge of een betaalbare collectie?

Nou, gewoon. Cool zijn met een klokje van 3k om je pols :sunglasses:

1 like

Net zoals iemand die ouder of jonger is dan 19 :slightly_smiling_face:

1 like
2 likes

@Mipnick zei 19, niet 15. :roll_eyes:

1 like

kan goed aansluiten bij jouw beleving…

Had ik het dan over mijzelf? Nee ik gaf antwoord op zijn vraag. :roll_eyes:

Ik ben heel erg van het afwisselen. Ik draag ook nooit twee dagen dezelfde kleren. Dan is het hartstikke leuk om meer horloges te hebben die ook nog eens veel van elkaar verschillen. Ik heb er nu 10 of zo. Zeg dat ik die allemaal verkoop, op de connie van wijlen mijn vader na. Dan heb ik misschien 3000 euro te besteden, wellicht ietsje meer. Dan kom je toch ook niet verder dan één tweedehands Speedmaster, of Tudor (ja ik weet dat de meesten hier dat helemaal geen dure horloges vinden, maar goed). En dan draag ik dus elke dag hetzelfde horloge en dat vind ik saai. En wat doe ik dan nog op dit forum, los van gezellig ouwehoeren? Het blauwe gedeelte zou ik dan op negeren kunnen zetten.

En wat ik @Bidle hierboven zag zeggen: een krasje is geen ramp. Wel als dat op je enige horloge zit dat ook nog eens duur is.

Ik weet wat het alternatief is: flipperen. Maar ik ben niet zo goed in dingen wegdoen.

Hoi :wave:

2 likes

Hmmm…je probeert anders met de snelheid van het licht je te ontdoen van topstukken als Fosh en Leff! :wink:

1 like

Hmm … Ik heb duur en goedkoop en ben 64 en heb meer horloges dan ik oud ben!
Ben ik nu verslaaft en heb hulp nodig?
Zijn zelfs nog horloges onder weg!
Maar het is allemaal zo mooi!
En ik kan nergens afschied van nemen.
Dus heb ik een probleem Nee.

Ik probeer het bij een kistje van 6 affordable toppers te houden. Dat lukt echter zelden. Dus in het 2e kistje zitten wat goedkope beaters of anderzijds leuke maar minder bijzondere horloges. De inhoud daarvan wisselt wel continu.

Goede vraag, ik ga dan toch voor 1 duur horloge (en een beater om in de tuin te werken). Ben horlogeliefhebber, maar kwalificeer mezelf niet als verzamelaar. Heb jarenlang andere dingen verzameld en daardoor weet ik van mezelf dat ik uiteindelijk niet gelukkiger word van een collectie. Ga ook niet nog een keer in die valkuil stappen.

Less = more.

Ik mis een optie: Een laagdrempelige verzameling met daarin één of meerdere duurdere horloges.

Ja, ik vind een Nomos van 3000 ball’n al “duurder”. En ja, ik kies voor m’n drie kistjes met daarin drie horloges die wat duurder of exotischer zijn, heel veel mid-range grut en een enkele beater. Da’s geiniger dan de hele reut omwisselen voor een “nog duurdere” Moser.

Nu zeg ik wel “duurder”, maar dat kan ook “interessanter”, “zeldzamer” of “hoogstaander” zijn.

Voor mij een gevarieerde collectie van een aantal toppers en meerdere subtoppers. De kick voor mij is om een gevarieerde collectie op te bouwen.

1 like

Helemaal mee eens. Ik heb een redelijk uitgebreide collectie van betaalbare, meestal vintage jaren 50 tot 70 horloges die ik koop op het web, rommelmarktjes of een beurs zoals de Rikketik. Slechts enkele van die horloges draag ik regelmatig, de rest is puur verzameling. Omdat ik dat leuk vind. En ook in de categorie ‘meuk’ vind ik beauties en/of zeldzame, historisch interessante en kwalitatief goede exemplaren. Bijkomend voordeel: als ik eens een miskoop heb, lig ik daar niet van wakker.

Bij de dure horloges, zowel nieuw als vintage, denk R, O, I, PP, VC, AP etc., zou voor mij financieel gezien de lol er gauw af zijn.
Ik beleef bij mijn horloge collectie net zo veel plezier met de verwerving van een ouwe Rus als bij een zeer kostbaar merk, met dien verstande dat die lol bij de laatste categorie gewoon uitblijft omdat ik
a) dat toch nooit kan betalen en
b) ik me daarbij steeds zou afvragen hoeveel leuke oude klokjes ik voor dat bedrag ook had kunnen kopen.

Met alle respect voor hen die daar een andere beleving bij hebben.
Kortom het is een kwestie van keuze en dit is de mijne en daar zal ik het dan ook mee doen.

2 likes

Een 1-piece is niet aan mij besteed. Wat afwisseling is wel erg leuk. Heb liever wel een aantal high-end horloges dan een dozijn van alles wat. Voor mij is de sweetspot 3 a 4 stuks :sunglasses:

De huidige drie:

9 likes

Ik zit nog lekker mijn studie haha. Dure grap op zich zelf, hard studeren is straks mooie horloges kunnen kopen😁

1 like

Ik bedoel jou niet hoor, ik bedoel Youngwatchenthousiast, die voor enkele tienduizenden aan horloges bezit. Die is wel 15. :grin:

Hoi :wave:

Wat een jaloezie weer laat die jongen lekker met zn horloge echt afgunst hier op het forum bah.

1 like