100M WR zonder schroefkroon

Zwem jij met rubberen band? :scream:

Nee, wel soms met staal, vaker met NATO en met watervast leer komt ook nog wel voor.

EĂ©n keer ben ik hiermee de plomp in gedoken:

Blijkt dat krokodillenleer minder goed tegen water kan dan wanneer die huid nog op die krokodil zit.

1 like

Hij is gek he. :scream:

1 like

Toch is t in AC3 lingo een shitter. Dont shoot the messenger.

Die Gs ok. Zou ik nooit doen. Ik wil zwemmen met schroefkroon als extra stok achter de deur. Wil niet ergens achter haken en zo horloge vernaggelen. Heb er geen probleem mee om met sub te zwemmen. Ga als ik mag kiezen lekker met een SKX of shitter op vakantie.

Geeft mij meer rust.

Waarom zou je niet met rubber zwemmen? @rlc

1 like

Rubber is voor autobanden, gasmaskers of fetisjkleding. Niet voor horloges.

Assassin’s Creed 3? Daar zit geen horloge in. Bedoel je Assassin’s Creed Unity, misschien? :wink:

Ach, de kleur werd er wel beter op. Het bandje van m’n vrouw is cognac tegen gelig aan, de mijne is mooi honingbruin geworden. :+1:

:joy::joy::joy::+1:

1 like

Omdat de Sinn 100m WR is en een schroefkroon heeft :grin:.

11 likes

Weet je dat zeker? Of had ik dan toevallig de enige UX met schroefkroon?

1 like

Ik wel! Omdat het merk sympathieker is en wat minder wijd verbreid; waar men het maken van geweldige horloges nog voorop heeft staan! Breitling,
 het is, zoals meerdere grote merken, tegenwoordig meer een marketingmachine dan een bedrijf met passie voor horloges vind ik. Omega niet uitgezonderd. Toch spreekt de laatste me wel meer aan.

On Topic:

Waarom zou je hier een schroefkroon op willen?

3 likes

Ik heb heerlijk vanochtend gedoucht met mijn horloge met 50WR zonder schroefkroon. Heerlijk zo’n horloge dat waterdicht is. Zou niet anders willen. Nou ja, ik maak graag een uitzondering voor de Seiko ‘Hodinkee’ SNKL23. Dat horloge met 30WR gaat af, zodra ik in de buurt van water :sweat_drops: kom.

Voor het zwemmen ga ik niet minder dan een 100WR zonder schroefkroon. Gaat prima! Dus, lekker doen, maar wel afblijven vd kroon. En vooral genieten van je horloge!

1 like

Grappig al die water vrees hier altijd!
Oké mijn vrouw draagt al 20 jaar een Pequignet dames
Dat is dus een heel klein horloge zonder schroefkroon.
En dus een heel klein O ringetje
En gewoon in Turkije Thailand Cuba enz. van het strand in de zon Zo in de zee en zwembad!
Ook met douchen houd zij het om dag en nacht gaat nooit af!
Nog nooit problemen gehad !
En mijn Rolex SD en Omega SM gaan gewoon mee op vakantie en onder water.
Ik bedoel maar een horloge met 5 Atm kan prima zwemmen enz.
Zo toch te zot zijn als we dat nog niet kunnen maken.
Als dat niet kan zou ik per direct alle verkopen!

6 likes

image

Ga niet van bovenstaand plaatje uit. Dit is per fabrikant verschillend!

1 like

Ik denk dat ie het niet zeker weet.

2 likes

Heb wel eens met een open kroon gezwommen met een Swatch. Niks aan t handje, pakkingen houden nog steeds veel tegen.

1 like

Zie je topic nu pas, maar ik zou me niet heel erg druk maken en lekker zwemmen.
Zou hem wel elk jaar een keer testen voor de zekerheid. Uiteraard kan dat gewoon bij de horlogemaker en sommige juweliers.

Zwem zelf al jaren met horloges met 10atm, dit met/zonder schroefkroon.
Daarbij ook weleens een week gedoken met 3atm en was niks mee.
Zou met name voorzichtig zijn met in het water springen/duiken. De atm zegt iets over de druk die op het horloge komt en niet zo zeer de diepte. Dat is enkel een notatie die men duidelijker vind.
Je kan redelijk snel meer druk creëren op 5 meter, door bijvoorbeeld snel te bewegen met je arm. Zo kan er bij in het water springen veel druk komen op het horloge. Veel merken geven ook expliciet aan dit niet met je horloge te doen. Zo ook bij modellen met 100atm. Heb hier wel enkele voorbeelden van.

Kortom lekker elk jaar testen en zwemmen. Althans, zo doe ik het en gaat al redelijk lang goed.

3 likes

Sinn ux is van schroefkroon , naar nieuwe niet-schroef kroon(push en pull), naar opnieuw nieuwe kroon(push en pull) maar wel geschroefd gegaan.
Dus hij kan het wel zeker weten .
Leuk screenshot dus , maar nee :grin:

Volgens mij was het zelfs zo dat de schroefdraad opnieuw is toegevoegd vanwege het feit dat klanten het gemis geen prettig idee vonden, niet omdat het nou technisch beter was :sweat_smile:

4 likes

Viktor_Yuschenko_bodyguards

Tjaaa. :sunglasses:

1 like

Mooi gesproken! Of het begrepen wordt? Haha, dat zou me verbazen!

3 likes

Ik zwem in onze vijver (zoet water) met al m’n horloges, inclusief m’n Speedmaster. Een keer per jaar laten controleren op WR en gaan.