100M WR zonder schroefkroon

De schroefkroon wel of niet is inderdaad meer een gevoel dan de noodzaak tot waterdichtheid, het is vooral het per ongeluk bedienen dat voorkomen wordt, pakkingen zijn wel belangrijk.
Mijn Citizen is 200m waterdicht (beloven ze) zonder schroefkronen en met pushers. Daarnaast is het bij Casio zo dat zo’n beetje elke G-Shock zonder schroefkroon nog steeds 200m waterdicht is, en die hebben zat openingen met drukkoppen.
Dus als de pakkingen in orde zijn is er helemaal niks aan de hand.

1 like

Waarom zou je met een dergelijk chique horloge überhaupt willen gaan zwemmen? Neem een ordi Seiko of GShock mee.

2 likes

Gewoon omdat het kan! Niet omdat het moet!
Daar koop je ze toch voor!!!
Je kan ze ook altijd op het nachtkasje laten liggen!
Weet je zeker dat er niets gebeurd !!

1 like

Een normaal mens koopt geen Globemaster om er mee te gaan zwemmen :joy: zeker ook nog met een mooie leren krokoband?

4 likes

Dat lijkt me slecht advies als je op vakantie vertrekt.

2 likes

Haha ik heb nu een soort van beeld dat er iemand tussen de waterlelies en de eendjes ligt met zijn horloge om :slightly_smiling_face:

2 likes

Los van het feit dat veel reisverzekeringen maar tot pakweg €400,00 een gestolen of verloren horloge vergoeden…

Sorry maar wat een onzin. Ik zwem (bijna) nooit met mijn horloges, ga er zelfs niet mee onder de douche.

Uiteindelijk moet iedereen gewoon zelf weten of ze er wel of niet mee gaan zwemmen. Maar om nou te zeggen dat je ze daarvoor toch koopt en anders maar op je nachtkastje moet laten liggen… Gok dat 99,99% van de mensen niet zwemt, laat staan duikt, met een duikhorloge :smile:

2 likes

Klopt. Citizen of Seiko als we de plomp in gaan.
:ok_hand::ok_hand:

2 likes

Vervang eendjes door vissen, laat de lelies achterwege en voeg een knalroze zwembroek toe en dan heb je’t helemaal juist :grinning:

2 likes

Echt he :joy: Elke keer weer hetzelfde verhaaltje.
Er komt een vraag : kan dit?
Dan het antwoord : nou…het staat er wel op, maar ik zou het toch niet doen.
Wederwoord : ik heb 5 goedkope shitters die het al 30 jaar perfect doen
Wederwederwoord : maar toch zou ik het niet doen
Vervolgens post iemand dit plaatje :
image
(waar overigens heel duidelijk op staat 100m = zwemmen :laughing: )
En daarna gaan we vrolijk weer verder met wellus nietus.

Echt elke keer hetzelfde riedeltje, heerlijk.

Ik ben er zelf vrij makkelijk in, topicstarter @Skv : Omega zegt 100m . Ik zeg :slightly_smiling_face: ok.
A ze weten het beter dan iedereen hier, want zij maken die dingen
B wij weten het niet beter dan Omega, want wij maken die dingen immers niet

En nee, 1000 service-beurtjes is niet interessant voor ze. Ze verkopen liever 1000 nieuwe horloges.
Wie twijfelt aan de kennis van Omega : ok :+1:t5:

7 likes

@Jurk nog inspiratie nodig? :smile:

3 likes

Je zou bij bepaalde forumgenoten een schroefkroon aan willen brengen. Niet voor de WR maar om te voorkomen dat er weer liters snobistische prietpraat naar buiten lekken.

15 likes

Ik zag dat je zelf ook al in die teneur bezig was geweest. Great minds think alike, denk ik dan maar weer. Dus die veer stop ik direct weer terug in jouw kont.

Metaforisch, uiteraard.

Tsja, de keiretsu Swatch Group heeft goede marketingmachines, maar in tegenstelling tot sommige, kuch, kuch, horlogeboeren maakt Swatch wel heul veul zelf. Swatch Group is in mijn hoofd dan ook even respectabel als Seiko-Epson, omdat ze zich bijna op al die vlakken aan elkaar wagen, vna micro-electronica en -componenten tot aan mechanismen, onderdelen en materialen… Ze doen allebei erg veel in op meer dan een paar gebieden.

Goedkoop is niet per se een shitter. Alles wat de functie vervult die op de doos staat is geen shitter. Ik blijf het roepen om, eh,

eens wat in te dammen. Voor wie het zich afvraagt: Ik kan met Archibald lachen, maar het moge vaststaan dat ie uit z’n nek lult.

6 likes

why not? if it’s the only watch you have and it’s 100m WR, than you should be fine :stuck_out_tongue:

Tsja, ik weet het niet, maar deze is pas gewoon mee onder de douche geweest.

Niks mis mee, en ik zou er mee gaan zwemmen ook.

3 likes

Dat weet ik niet, maar ik zou voor de zekerheid niet aan de kroon draaien onder water.

Mijn Seiko Sarb035 is ook 100m waterdicht en heeft ook geen schroefkroon. Ik heb hem regelmatig om onder de douche en heb er ook wel eens mee gezwommen. Nog niets aan de hand na een jaar of vier. Voor je Globemaster zou hetzelfde moeten gelden zou je denken.

3 likes

Sterker nog, eigenlijk, zelfs mijn Glashütte is “slechts” 50m waterdicht zonder schroefkroon, dus die gebruik ik gewoon en gaat echt bij handen wassen of dat soort dingen waar water bij betrokken is, niet af.

Ze geven niet voor niets die rating af.

Zoals al gezegd, elk jaar even laten testen bij een juwelier. Kost je (nagenoeg) niks en je weet zeker dat je weer even zorgeloos door een fikse regenbui kunt lopen of de vaat met de hand doen. Of gewoon zwemmen natuurlijk.

1 like

100M WR kun je prima mee zwemmen. Omega is een topmerk, die zetten dat er echt niet op als dat niet kan. Geen enkel probleem.

6 likes

How does your aqua terra perform in the swimmingpool Stefan? :sunglasses: :swimming_man:t2:

1 like