Aqua Terra heeft wel schroefkroontje toch?
Nou mijn Panerai heeft geen schroefkroon!
Maar is wel waterdicht tot 1000 meter.
Dus zou ik wel mee moeten kunnen zwemmen toch?
Ja. Maar dat boeit dus geen zak als je alleen zwemt aan de oppervlakte en je zorgen maakt dat je kroon niet helemaal goed dicht zit. Wat je dus niet zeker weet omdat hij niet dicht gedraaid kan worden.
Ik heb al veel reacties gelezen die confirmeren dat je je geen zorgen hoeft te maken als je gaat zwemmen met je Globemaster… Ik ben alvast gerustgesteld, en ik heb er geen.
Heb net 5000 meter gedoken met mij Sinn UX allebei overleeft
Wow
Zou ik daar de voorkant wel van mogen zien?
Ik heb een GShock voor vakantie. In Nederland wil ik gewoon zorgeloos mijn horloge om kunnen houden. Ik vind het wat sneu als ik hem in de zomer steeds af moet doen. En hij dan gejat wordt.
Ik heb er allerlei banden bij. Twee alligators, een stalen, een siliconen en diverse leren banden.
Dit is wel een zomer zwem combinatie wat mij betreft.
Mijn Ebel Discovery is 200m, die heeft niet een kroon die je op de behuizing moet schroeven. Maar je moet hem wel aandraaien als je hem ingedrukt hebt. En eerst los draaien voordat je de kroon uit trekt. Ik denk dat je een o-ring aan draait of zo. Al 20 jaar waterdicht, werkt makkelijk en de kroon hoeft niet zo groot te zijn.
Dank je.
Mooi ding met die rode accenten. En 5000 WR!
Bijzonder ding idd! Dat deze met olie gevuld is, maakt hem echt tof. De secondewijzer heeft een kleine terugslag omdat deze zich door de olie voortbeweegt. Gewoon cool ding dus…
Ik heb vandaag met mijn Breitling Superocean II 42 A17365 gezwommen in een zwemvijver. Een onvergetelijke plons en een duik tot grote diepte. De limieten werden opgezocht. De Breitling gaf geen kick. Ik voel mij echt badass.
Snap ik jongen, snap ik. Het is ook een hele stap, van het pierenbadje naar de zwemvijver. Wel je bandjes omhouden he!
Je houdt niet op, he? Niet vanzelf.
Luister, wat wij hier verder ook gaan roepen, hoe goed we het ook onderbouwen of hoeveel praktijkervaringen we ook maar aanhalen, het maakt je geen reet uit omdat je de idé fixe hebt dat het niet kan. Ik stel voor dat je gewoon een Citizen Eco-drive duikertje koopt van 200 ballen en die connie gewoon thuis laat. Hij is prachtig, overigens. Het moet gezegd.
Breitlings geven maar zeer zelden een kick. Ook de Navitimers niet.
Volgens mij zijn ze later overgestapt op de schroefkroon.
De mijne schroeft ook niet.
200 m WR zonder schroefkroon. Zelfs de pushers hebben deze waterdichtheid
Een fabrikant zegt dat niet en maakt dat niet om het op HF in twijfel te laten trekken. Omega is een redelijk betrouwbaar merk toch😉
De oplossing voor jou:
Ben ik nou de enige die dit soort vragen gek vindt? Ik bedoel we praten over subs… en weet ik veel wat voor horloges wel niet… die zijn toch bedoeld om te duiken? Om tegen een stoot te kunnen? Daar worden ze toch uitgebreid op getest? Je stap toch ook een auto in wetende dat je hij voldoet aan de veiligheidseisen?
Ik snap dat steeds minder vaak, maar zal wel aan mij liggen… zoveel topics of toolwatches, dresswatches en zoveel discussies over waarom wel of niet… maar de helft durft ze klok niet te dragen omdat het bang is voor schade…
Als een horloge geen kick meer geeft zou ik het maar flipperen. Maar waardoor voelde je je dán ‘echt badass’?
Te subtiel, vrees ik.