15 Horloges met waardevermeerderings potentieel

OA:

.

.

Hier het hele -> Artikel

1 like

Dan zijn we alleen al te laat… Die hadden we moeten hebben :wink:

3 likes

Apart artikel.

Het zou handiger zijn als er horloges genoemd zouden worden die nu nog enigszins betaalbaar zijn en steeds meer waard kunnen gaan worden.

2 likes

Enigzins mee eens! Welke zou jij op het lijstje zetten?
Ik denk aan Enicar en machientjes met een 7750 Valjoux er in…

Meeste van deze horloges zijn zo tricky, dat ik de belegger niet-kenner zou adviseren zich er verre van te houden.

3 likes

Enicar is ook het eerste wat in me opkomt. Heb toevallig gisteren een Enicar gekocht met het oog op de toekomst.

Ook allerlei vintage chronografen van onbekende merken lijken alleen maar te stijgen in prijs.

2 likes

Inderdaad al horloges die we of hadden moeten kopen of nieuw al duur zijn.

+1 mbt Enicar en vintage chrono’s.

En als het iets goedkoper mag met in relatieve zin ook wel een behoorlijke prijsstijging dan zijn vintage duikers van Seiko echt een prima investering.

Los van alles: ik draag mijn horloges en net als bij bepaalde auto’s zijn het eerder investeerders die ze opkopen dan echt liefhebbers. Begrijpelijk, enigszins jammer en zeker niet hoe ik geniet van een hobby

1 like

Hier nog een: het moet leuk blijven he, toch? :slight_smile:

1 like

alles met een Valjoux 72 / Venus 178 uurwerk (zgn columnwheel uurwerken)
alles met een 'race verleden’
alles >39mm met een draai bezel en vajoux / venus uurwerk (zgn sport horloges) (zgn columnwheel uurwerken)
alles met een clamshell case (liefst 38mm)
alles met enigzins herleidbare historische betekenis of een 1e model uit een serie die nog bestaat

etc etc etc

4 likes

alles met enigzins herleidbare historische betekenis of een 1e model uit een serie die nog bestaat

Ja deze vooral ook denk ik :slight_smile:

Betaalbaar is een relatief begrip…

Bedankt voor je toevoeging. Misschien moet je nog wat foto’s van je horloge plaatsen.

1 like

2 likes

Lijkt me niet voldoen aan de criteria die @ReneJK zojuist heeft opgenoemd :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dit blijft natuurlijk koffiedik kijken maar volgens mij gaat alles wat een complicatie heeft alleen maar omhoog (chrono, alarm of iets echt bijzonders). Qua merk moet je gaan kijken naar merken met een rijk verleden (militair, motorsport) zoals Enicar, Certina, Doxa, Eterna, Buren, Cyma en Junghans rekening houdende met een mooi formaat 35mm+ en goede tot zeer goede staat.

Tip van Geert, koop alleen horloges die je mooi vind, je hebt niks aan een afzichtelijk horloge van een goed merk, niet leuk om te dragen en ook geen goede investering.

3 likes

Tip van Emilio. Koop ook geen twee precies dezelfde horloges, je draagt er toch maar 1 omdat 1 van de twee net iets mooier is. De andere beland in je kluis en dan heb je toch erg weinig plezier van je investering…

Steeds meer signalen dat de markt op imploderen staat

Voor het ultrasegment (lees vintage Patek, Vacheron en Paul Neman Daytona’s) zou dat best eens kunnen maar het laag- en middensegment zal niet zo snel imploderen zo lang er voldoende vraag blijft bestaan…

Waar baseer je dat op?

Inderdaad. En de spaarrente gaat weer naar 5%, Cruijff gaat mee naar Amerika en het kwartje van Kok krijgen we ook terug.

1 like