Die is ook al voorbij gekomen en heeft al ooit aan m’n pols gehangen.
Erg mooi maar als je zo’n horloge in elkaar schroeft, er 10k voor vraagt en je vergeet dat zo’n bezel behoort te kunnen draaien dan sla je de plank behoorlijk mis…
Die is ook al voorbij gekomen en heeft al ooit aan m’n pols gehangen.
Erg mooi maar als je zo’n horloge in elkaar schroeft, er 10k voor vraagt en je vergeet dat zo’n bezel behoort te kunnen draaien dan sla je de plank behoorlijk mis…
Wel een Ali.
Valt bij de duurdere modellen best mee qua afschrijving. Bij de instappers schrijf je veel af. Met name caliber 39 modellen. Die is qua aandrijfkracht ook niet de meest krachtige om zware complicaties aan te hangen.
En de platina ultra thin van JLC dan? Anders toch maar voor de rosé gouden YM op rubber
Die platina ultra thin is zo’n beetje de ultieme dresser. Dat gaat me nog een paar stappen te ver.
YM op rubber is mooi maar wel graag bij een ander. (voor dat geld)
Is er een ‘sweet-spot’ qua prijs-kwaliteit? Uiteraard betekent het merk veel voor de prijs en waarde van een horloge, maar puur kijkende naar gebruikt uurwerk, kwaliteit van afwerking, etc. Uiteindelijk is elk horloge met dure materialen duurder te maken, maar wellicht is er een grens aan wanneer het nog echt uitmaakt voor de kwaliteit van het horloge als geheel?
Kans is vrij groot dat ik nooit 15k aan een horloge uit zal geven, ongeacht of ik het over heb, maar dat is meer omdat ik dat er niet voor over zou hebben. Wellicht schuift dat op als je steeds iets duurders hebt gekocht.
Geen idee. Denk dat een G-Shock qua prijs/kwaliteit best goed zit…
Ja, als je het zo bekijkt - m’n dochter heeft een Helly Kitty horloge van 6,- en die doet het ook al 1,5 jaar en loopt nog steeds op tijd. Dus in dat opzicht - voor een paar euro ben je altijd bij de tijd
Maar, is bijvoorbeeld een horloge van 5.000 nog echt beter dan eentje van zeg 500 of 1.000?
Goede vraag, ben benieuwd naar de antwoorden.
YM 116655 is wel top hoor.
Mooie klok. Smalle lugs , compact. Mat ceramiek…
Bekijk deze review nog eens als je twijfelt over de rubberen band:
http://youtu.be/sEKTnHyr6Ys
Nee, zo realistisch moet je gewoon zijn. Maar kwaliteit moet je daarvoor wel eerst definiëren, spreek je over de nauwkeurigheid, structurele integriteit, afwerking etc. Echt slechte horloges bestaan niet want daarmee ga je gewoon terug naar de winkel, maar er is een grens aan wat er toe te voegen valt. Van alle horloges die hier voorbij komen legt 99% het op prijs/kwaliteit, accuraatheid en stevigheid het af tegen een Casio G-shock. Maar goed, voor ons is kwaliteit ook historie, vakmanschap, luxe-gevoel en de onvermijdelijke pats-factor.
Ik heb het wel eens aan een uurwerkmaker gevraagd die veel premium serviced, het duurste wat hij ooit in handen heeft gehad was een Audemars Piguet van 950.000,-. Liep van geen meter op tijd. Er ontbreekt simpelweg de tijd om zo’n horloge perfect te laten zijn, en de drager zal het horloge in de praktijk toch amper gebruiken en dan valt het misschien niet eens op. Dat is het zelfde als een Tourbillion, bedacht voor het verbeteren van de nauwkeurigheid maar in de praktijk komen ze maar met moeite door de COSC tests heen.
Horloges zijn een emotioneel product en lokken per definitief niet rationeel verklaarbaar gedrag uit.
Voor 20k wil ik gewoon geen rubber band… Dat wil ik staal, edelmetaal of prachtig leer. Gaat om het gevoel, niet eens om de kwaliteit.
Vind het wel wat hebben. Maakt hem lekker casual.
Beter is zo verschrikkelijk relatief. Wanneer is iets beter?
Als je enkel kijkt naar de tijd weergeven zal een horloge dat duurder wordt niet beter zijn.
Dat is ie ook en ik vind 'm zeker ook wel wat hebben.
Maar als ik voor 20k zou gaan shoppen zou dat nooit mijn keuze zijn.
Enorme verschillen in afwerkingskwaliteit, dat wel.
15k had beter geweest. Vind 20k ook erg veel.
Geen idee wat ie grijs doet…?
Klopt, de anti Rolex kliek vind de prijs/kwaliteit niet goed. Als ik zie hoeveel mensen er 30 jaar lang een Rolex iedere dag dragen en dat zonder problemen kunnen… zegt een boel over de kwaliteit.
Ik heb met geen enkele Rolex problemen gehad of dingetjes die net niet goed zijn.
Kan ik van mijn Omega’s niet zeggen…
Om maar een voorbeeld te geven.
Volgens mij zit je grijs op 18/19k voor de 40mm.
Ik breng 'm nog maar een keer onder de aandacht. Stuk goedkoper dan 20k maar helaas niet meer te krijgen sinds een goed jaar of zo. Misschien heeft S&C er nog ergens eentje liggen…
Jammer dat ik niet in de US kom, dit is echt goedkoop (List in NL 9100 euro)