2 keer NA: groot en groter

Na een jaar met toch best wat wisselingen en toevoegingen aan de collectie, kwam daar de november maand. Jullie weten wel; de maand van het kapitalisme met Black Friday en 11-11 in China. Oftewel dat moment dat je denk; ik wil niets kopen, maar dan worden de aanbiedingen op je afgevuurd. En ook ik ben er niet immuun voor, hoe graag ik dat ook zou willen… :eyes:

Dus het is weer tijd voor een NA topic en deze keer zijn het twee aankopen geworden. Had ik het nodig, nee, mistte ik nog iets in mijn collectie; ehm…ja :shushing_face:.

Door al het verkopen in de eerste helft van het jaar, had ik nog maar één duiker in de collectie. Ook een field/military watch had het veld geruimd, dus ik was een beetje aan het kijken naar een meer robuuste duiker met evt. een military feel. Verder wilde ik geen ronde uur indexen, max 39mm diameter en 46,5 lug-to-lug (i.v.m. mijn kleinere polsen). Liefst ook een echte strap monster.

Mijn oog viel daarbij o.a. op een CWC, maar met een 41mm diameter en 47mm lug-to-lug ging hem dat niet worden op mijn pols. Toen verder gaan kijken en natuurlijk passen, maar kwam er telkens niet echt uit. Toen kwam ik langs de Erebus Origin 38. Ik heb dit jaar al een Erebus Ascent aangeschaft en ben echt heel erg fan van de kwaliteit van dat horloge. Het ontwerp heeft wat weg van een Pelagos meets Sinn U50 meets Marinemaster SJE097. Toevallig allemaal horloges die ik mooi vind, maar way above my budget zijn. Vond alleen de prijs icm verzend- en importkosten aan de te hoge kant, dus het horloge weer soort van geschrapt. Maar ja toen kwam er een hele goede Black Friday aanbieding, dus toch maar de knoop gehakt en maandag stond DHL voor de deur.

Plaatjes bij het praatje:

Maar ja die CWC bleef nog wel on my mind en toen kwam ik langs de Watchdives WD1980. Ik ben van de bloedgroep die geen probleem heeft met een goed uitgevoerde homage én in het Middle Kingdom topic plus op YouTube las/hoorde/zag ik alleen maar positieve reacties op het merk en het model. Met 39mm en 45,5mm lug-to-lug is deze homage qua maten wel geschikt. Daarbij saffier, VH31, no date en met een ‘12’ ipv een index voldeed die aan veel punten. Daarbij is het model een echte strap monster.

Daarbij kwam dat de prijs door 11-11 een no-brainer was :sweat_smile:. En dus ook hierbij wat foto’s:

38 likes

Gefeliciteerd, geniet er van!

Ik vind 2 NA’s zelf altijd een beetje verwarrend omdat de echt liefde op een of andere manier toch anders voelt als je begrijpt wat ik bedoel. Of heb jij daar geen last van?

1 like

Mooi :hugs:. Veel draagplezier

1 like

Mooi geniet ervan :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like

Snap helemaal wat je bedoeld, maar ondanks dat het lijkt alsof ze praktisch tegelijkertijd binnen gekomen zijn, zaten er wel een aantal weken tussen.

Daarnaast ben ik nog wat zoekende in wat ik nou echt lekker vind dragen (qua maten/materialen/straps), bij mij past qua looks (dus aansluit op mijn kledingkeuze) en de activiteiten die ik onderneem (kantoor, vrije tijd en hobby’s). Zowel qua kledingstijl als qua activiteiten die ik onderneem, is het niet in één hokje te stoppen dus heb ik ook verschillende eisen/wensen voor mijn horloges.

Nu ziet hier wel wat overlap in bij deze twee, maar door het verschil in de band/strap, het gewicht en uurwerk, zit er voor mij genoeg verschil tussen momenteel. Wie weet is dat over een tijdje anders en krijgt de één meer draagtijd dan de ander, maar dan heb ik weer iets geleerd én dat is ook waardevol :slight_smile:

3 likes

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten!!:watch:

1 like

Lekker hoor :ok_hand:t4:

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ah okay, dat maakt het al heel anders. Ik had laatst zelf twee vrijwel tegelijk (deze NA’s) en vond dat toch echt een beetje schizofreen worden. Kon niet met hetzelfde enthousiasme als bij andere NA’s genieten, dus heb een van de twee (de Omega) even opzij gelegd om later van te genieten.

Heel herkenbaar, zit ik ook vaak mee. Langzaam beweeg je richting een allrounder, althans dat zie ik wel gebeuren bij mezelf.

1 like

Gefeliciteerd met dit toffe duo :ok_hand:

1 like

Jij bent geslaagd. Twee goed beargumenteerde toevoegingen aan je collectie. Gefeliciteerd met beide NA’s

1 like

Geniet ervan.

1 like

Mooie aanwinsten :+1:t2:

1 like

Ja, uiteindelijk beweeg je naar iets toe. Ik denk in mijn geval dat het mogelijk een three piece collectie zal worden; een GADA, iets wat meer dressy en een duiker/sport.

Maar dat is iets voor de toekomst, want hetgeen wat ik zou willen, is financieel niet haalbaar momenteel én ik vind de weg er naar toe met dit soort horloges ervaren minstens zo waardevol :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd!!! :tada:

1 like

Mooi setje :ok_hand:
Geniet ervan!

1 like

mooi duo,
draag ze met plezier

1 like