Microbrand only (Deel 2)

Oogpijn. En dat zonder de prijs te hebben gezien.

Met dank aan de scherpe ogen van @J_G deze eborduurde Ercigoj, tevens het eerste Sloveense horloge dat ik zie. 2500 euro is behoorlijk aa de prijs voor een horloge met een SW200 waarvan de wijzerplaat buitenissig, maar voor zover ik kan oordelen niet uitzonderlijk kostbaar is. Het merk is kennelijk historisch, maar het is hun eerste horloge, dus in mijn ogen is dat toch gebouwd op microbandprincipes.

6 likes

Apart, maar prijzig inderdaad. De gebruikte materialen voor een wijzerplaat worden steeds exotischer.

2 likes

Ik vind het ook jammer dat de maat 40 mm is. Maar wellicht dat deze kleiner draagt.

1 like

Leuk idee maar 2500 euro is echt bizar veel geld. Die kast zie je ook terug op Watchdives horloges en andere Polerouter-achtige hommages. De kroon is wel geinig en de wijzerplaat heel leuk, maar de rest oogt echt flets en goedkoop. Die wijzers bijvoorbeeld, leuk detail in de vorm, maar de afwerking is matig.

1 like

Ik heb maandag een Erebus Origin 38 met stainless steel bezel binnen gekregen. Wederom een fijn horloge van Erebus. Foto’s zijn te vinden in het NA topic.

3 likes

Ik ben daar niet zo thuis en zeker het zijprofiel kwam mijn niet bekend voor. Aan welke refereer je?

Overigens zie ik de kritiek volledig. Ik zou ook niet in hoe dit ooit zoveel geld op zou moeten leveren. Tegelijk lijkt de markt sowieso nogal te drijven op wat de gek ervoor geeft of met hoeveel overtuiging je iets neerzet. In dit geval komt de hele presentatie teveel over als een textielbedrijf dat eens een themahorloge uitprobeert. En of het textielmerk zo sterk is dat men dan flinke bedragen over heeft voor zo’n themaproduct weet ik niet.

Wat betreft de wijzers: ik zie vooral niet zoveel bijzonders. Niet overdreven slecht, maar vooral heel simpel en plat. Wederom dus geen reden voor een hoge prijs.

1 like

Dryden Heartlander Solar

4 likes

In het blauw ook mooi zeg!

2 likes

Nieuw merk voor mij Vyntage. Ja, precies, ongeveer net zo dommig als About Vintage. De vorm is niet verkeerd en kennelijk doet het genoeg voor Swiss Made. Verder weet ik er nog niets van.

9 likes

Tsja, die band aanzet he, laten we zeggen dat ik er niet wild van kan worden.

Die bandaanzet is deel van de kast, toch? Ik vind de integratie niet slecht gelukt. Dat hoeft verder je stijl niet te zijn.

Ik wel :wink:
Begon 'm net interessant te vinden, totdat ik de prijs zag…

Key facts and price
Vyntage Horology Strata

Diameter: 40 mm
Height: 8.92 mm
Material: Titanium
Crystal: Sapphire
Water resistance: 100 m

Movement: VHM-3.01 by Vaucher
Functions: Hours, minutes and date
Frequency: 21,600 beats per hour (3 Hz)
Winding: Automatic
Power reserve: 48 hours

Strap: Titanium bracelet or rubber strap

Limited edition: No
Availability: At Vyntage Horology’s online boutique or Seddiqi stores
Price: AED69,000 including tax (equivalent to approximately US$18,700)

For more, visit vyntage.com.

1 like

Valor & Co Redux offset. I had this for a couple of months, one of the most beautiful titan microbrand watches i had. I exchaged it later. But it was a blast :smiley:

7 likes

Allengs begin ik aan dit horloge te wennen en …
oeps, nog mooi te vinden ook!

Oef… Dat had ik er zeker niet achter gezocht, zeker niet met zo’n nietszeggende naam.

Dit merk kende ik ook nog niet. Dank voor het delen

9 likes

No problem, i didn’t know it either before i found that one :smiley:

Dat ziet er niet verkeerd uit