Microbrand only (Deel 2)

In het blauw ook mooi zeg!

2 likes

Nieuw merk voor mij Vyntage. Ja, precies, ongeveer net zo dommig als About Vintage. De vorm is niet verkeerd en kennelijk doet het genoeg voor Swiss Made. Verder weet ik er nog niets van.

9 likes

Tsja, die band aanzet he, laten we zeggen dat ik er niet wild van kan worden.

Die bandaanzet is deel van de kast, toch? Ik vind de integratie niet slecht gelukt. Dat hoeft verder je stijl niet te zijn.

Ik wel :wink:
Begon 'm net interessant te vinden, totdat ik de prijs zag…

Key facts and price
Vyntage Horology Strata

Diameter: 40 mm
Height: 8.92 mm
Material: Titanium
Crystal: Sapphire
Water resistance: 100 m

Movement: VHM-3.01 by Vaucher
Functions: Hours, minutes and date
Frequency: 21,600 beats per hour (3 Hz)
Winding: Automatic
Power reserve: 48 hours

Strap: Titanium bracelet or rubber strap

Limited edition: No
Availability: At Vyntage Horology’s online boutique or Seddiqi stores
Price: AED69,000 including tax (equivalent to approximately US$18,700)

For more, visit vyntage.com.

1 like

Valor & Co Redux offset. I had this for a couple of months, one of the most beautiful titan microbrand watches i had. I exchaged it later. But it was a blast :smiley:

7 likes

Allengs begin ik aan dit horloge te wennen en …
oeps, nog mooi te vinden ook!

Oef… Dat had ik er zeker niet achter gezocht, zeker niet met zo’n nietszeggende naam.

Dit merk kende ik ook nog niet. Dank voor het delen

9 likes

No problem, i didn’t know it either before i found that one :smiley:

Dat ziet er niet verkeerd uit

Daring combo, love it!

The Armoury, ik interpreteer een soort upmarket of bespoke fashion brand, komt met een eigen horloge, nadat ze al een aantal samenwerkingsstukken hebben afgeleverd. Watches - The Armoury

Kennelijk zit er wat Zaratsu bij en zit er een SW210 onderin. Dat geeft ze het excuus om er een fikse 2500USD voor te vragen. Ik zou inschatten dat het voor pak 'm beet de helft ook moet kunnen, hoewel Japanse productie misschien nog een extraatje vraagt.

De sector layout is niet verkeerd. Ik vind het beeldmateriaal echter nog een beetje beperkt voor een goede indruk.

Het merk is kennelijk: Temporal Works (niet The Armoury)
Model: Series A
Niet een heel inspirerende naam en ik vind het dan ook niet zo fraai om dat te zien op de rode. Ze hadden beter het logo ietsje groter kunnen maken voor balans.

5 likes

Die rode zou voor zo’n 500,- euries nog wel aardig zijn.

1 like

Wat vind je ervan?

Ik moest heel erg wennen aan de clasp, maar ben vooral ontzettend onder de indruk van de afwerking en details.

Echt een gaaf horloge

1 like

Deze!

Polerouter hommage

4 likes

Dat is dan wel weer heel ambitieus!

Dat deed Charles Berret beter, toch? Deze vast goedkoper. Vinden we WD nu meer micro dan AliE? Heb al eerder gezegd dat ik geen regels ga opleggen, maar associeerde WD toch wel zonder twijfel met AliE. Misschien ben ik abuis.

Ik ben doorgaans niet enorm enthousiast over Islander. Het is natuurlijk een bekend micromerk en onder de echte affordables best geliefd, geloof ik. Over het algemeen mis ik echter ziel en verfijning, soms ook originaliteit. Toch viel deze calligraphy op, door de agressieve sierlijke kroon, maar vooral ook door de sterk contrasterende scheiding van de getextureerde achtergrond met de oplegde indices.

4 likes