Microbrand only (Deel 2)

Nee absoluut geen micro voor mij, maar ging om de generieke kast in dit geval. En waarom het merk dat jij liet zien voor mij dus geen 2500 euro waard is.

Ah, ok, ik was die draad even kwijt. Maar dan moet gezegd dat de vorm van de kast van die Ercigoj toch wel behoorlijk afwijkt van deze Polerouter homage. Er zit alleen een hint in van twisted lugs, maar die zijn ook niet alleen aan de Polerouter voorbehouden. Het zijprofiel van de Ercigoj oogt juist eerder boeking dan vloeiend. Ook zit er een extra vlak tussen de lugs. Dat is zonder verder in detail te kijken. Voor 2500 verwacht je vooral een toonaangevend niveau van afwerking, gelijk welke kastvorm.

Lebois introduceert op de valreep van dit jaar nog twee nieuwe versies in hun heritage chrono lijn: de “Lineaire”

De versie met de blauwe plaat maakt mij wel heel hebberig!

https://www.lebois.com/product/heritage-chronograph-lineaire-324526/

8 likes

Ja ik vind ze top. De lapis een stukkie mooier dan de amathyst. Maar vind het echt een heel fijn en comfortabel horloge en de band is echt top (met fijne micro adjust). De zijden bandjes zijn ook heel nice en lekker licht.

Al met al echt hele sterke value voor money en het voelt echt als een goed horloge met details die kloppen. Ben niet zo kapot van de kroon. Dat is enige waarvan ik denk had iets beter gekund.

Ben benieuwd welke wijzerplaten er volgend jaar nog aan komen.

Ben nu meest excited voor de Liudas Norkus LN1. Dat wordt wel echt een bijzonder horloge.

En mijn gouden strange is er ook nog steeds niet.
Je moet wel geduld hebben met al die micro’s.

2 likes

De rand is wat grof van de kroon, maar de initialen erin vind ik wel top.

Maar volg helemaal wat je zegt over de Y Sgowt. Lang geleden dat ik een nieuw horloge zo omarmd heb!

Ik ben heel benieuwd of de Grandeur Torq mechanical echt in januari wordt uitgeleverd, zoals beloofd.

Welke is dat?

Beide kleuren werken goed, maar er zit meer spanning in die blauwe. Natuurlijk zullen er zijn die geen gelige lume willen zien, maar het past hier als stilistische keuze en helpt het contrast

1 like

Dankzij Mainspring kwam deze nieuwe Alcadus Voyager voorbij. Natuurlijk een GMT met 9075.

9 likes

Zijn er al ergens echte foto’s van deze modellen te vinden?

Onafhankelijke horlogemaker Herzwerk uit München kende ik ook nog niet. We gaan er gemakshalve maar even vanuit dat dit geenszins betaalbaar probeert te zijn. Wel leuk om te kijken.

7 likes

Schaefer & Company Solune Dune met stro inlegwerk. Past goed bij die puntige kast.

12 likes

Indiase micro Coromandel. Tanjore Edition V3. Ken de prijs niet, maar ik verwacht zeer betaalbaar gezien de simpelheid en NH35. Iedereen moet ergens beginnen, maar dit kan zich duidelijk niet meten met veel andere micros als je het mij vraagt.

Olto 8 Chrono Gate, met airflight jumping hour complicatie. Het idee is dat om 12 uur de onderlaag draait zodat je of 0-11 ziet of 12 tot 23. In beide gevallen had ik misschien liever 1-12 en 13-24 gezien, zoals ik ze zie op vintage voorbeelden. De geschiedenis van het nut hier ken ik niet, maar nu zie ik dit vooral een speelse complicatie. Wat gezegd mag worden, is dat ik het ontwerp redelijk geslaagd vind. Die sandwich met peepholes resulteert in een zeer klassiek ogend horloge dat past bij de complicatie.

3 likes

Ook mooi in deze editie van 50 stuks, de Beda’a Eclipse Qatar. Hoewel het verschuilen van de wijzers achter een plaat een goedkope truc kan worden genoemd, vind ik dat het bij Beda’a wel degelijk in een heel interessant ontwerp uitmondt.

4 likes

Niet dat ik weet. Al zou je Tom (de eigenaar van het merk) via de website of IG een berichtje kunnen sturen. Ik krijg eigenlijk altijd wel snel een reactie.

Vet deze!!

Oeh, voor die groene doe ik het wel, even zonder de prijs te weten dan :wink:

1 like

Leuk en origineel, maar niet voor iedereen denk ik.

Arsène Lippens Artigiano. Zogenaam het eerste volledig Arabische, Swiss Made handwoud horloge. Het is mij niet geheel duidelijk wat dat betekent. Arsène Lippens maakte eerder dit jaar die textielen wijzerplaten. Dit ziet er ook niet slecht uit, maar met 25 stuks, vermoed ik dat dit naar enthousiastelingen van het Midden Oosten zal gaan.

4 likes

Zal wel geen seiko prijzen zijn of wa

1 like