Microbrand only (Deel 2)

7 likes

Nu in volle glorie te zijn voor lancering begin februari, de Martin Design Emerald Isle (maar hier wel blauw en niet smaragd). Voor onder 400 is het weer een prijsvechter met veel origineel detail. De gekozen kleurtonen zijn niet echt mijn ding en het stoort mij wanneer een blauw op staal wordt toegepast dat geblauwd staal simuleert. Als je dat wil, doe het dan ook echt, is mijn devies.

3 likes

Ik vind dit echt een heel gaaf ding (maar niet deze kleur idd, ze hebben nog 3 kleuren). Ook mooie extra straps. Ik had nog liever gezien dat die 24-uur dial een seconden-dial was geworden.
Signed up!

Case material - 316 L Stainless Steel, Diameter - 39 mm, Between lugs 20 mm , Lug to lug - 46mm, Case Thickness - 12 mm (Including sapphire), Domed Sapphire Crystal Glass, Crown: Screw Down, Caseback - Screw down with exhibition sapphire crystal Strap - S/S Bracelet and Calfskin with Classy Clasp

Movement and Dial

Premium Miyota 9132
Automatic and hand winding, Accuracy: ー10~+30 sec/day
Hacking seconds, Anti Shock Device - Parashock, Jewels - 26, Frequency - 28’800
Running Time - 40 Hours
Minutes, Hours, Second Hand and 24 hour
Steel Frosted Multi Layered Dial

1 like

Zorbello. Bij iemand bekend? De uitleg over de naam refereert aan Slavische roots zonder verder adres, vestiging, of startjaar te noemen.

5 likes

Een van de leuke aspecten aan de 9132 is wat mij betreft de gangreserve-indicator, en uitgerekend die hebben ze verstopt zo te zien. De datum is ook verstopt. Zo wordt het wat mij betreft wel een heel vreemde toepassing van dit uurwerk. Beetje jammer.

En ik zie ook nergens vermeld hoe dik de kast is, ook geen foto’s en profil volgens mij… Maar met al die complicaties is dit niet de dunste Miiyota uiteraard.

Hikada Sinichi Izanagi. 8.4mm dik met eta7001. Een mooie 37mm diameter.

8 likes

Hoe geloofwaardig is dit Indiase verhaal? Rotoris zou 3 miljoen hebben opgehaald om inhouse manufacturing op te zetten en wil 5 modellijnen lanceren in januari 2026.

Hier zijn wat schetsen.
Wereldschokkend is het allemaal niet. In zekere zin werd het tijd dat we iets hoogwaardige uit India zouden zien. Eerst nog even afwachten natuurlijk. Als het echt eigen uurwerken uit India zijn, dan is dat wel een opmerkelijke lancering.

Oprecht dacht ik dat ik deze al weleens had gepost, maar ik geloof het toch niet. Van eigen bodem: De Rijke & Co Capri. Heel fraai en origineel vormgegeven, met enkele simpele lijnen en uit één blok.

Aan deze Hamilton Von Fürstenberg doet het me wel een beetje aan denken, maar ik heb er geen twijfel over dat dit een eigen idee van De Rijke is. Van mij mogen ze nog vele rondes door. Jammer dat je wel een goed gevulde portemonnee moet meenemen.

7 likes

12mm (Including sapphire) staat er toch (ook in mijn bericht)? Of bedoel je iets anders?

Oh sorry, overheen gekeken. Valt mee, maar had veel dunner kunnen zijn als er een ander uurwerk was gebruikt, denk ik.

Zo op het eerste oog een interessant horloge. Kast(lugs) en wijzers duidelijk geïnspireerd door Voutilainen.

1 like

Zeer gelukt, weer eens wat anders dan de sportieve modellen en het design klopt gewoon.

1 like

De Mier Parys Nébuleuse 85

Aardig aan de prijs met $2,500 USD

Specs zijn leuk (couper-coller):

Diameter
38 mm

Thickness
8.45 mm

Lug / strap
Width: 19 mm

Material
904L stainless steel

Finishing
Brushed and polished

Caseback
4-screw

Crown
5.5 mm screw-down

Crystal
2.5 mm double-domed sapphire

Coating
Inner-side anti-reflective treatment

Water resistance
50 m / 165 ft / 5 atm

DIAL & HANDS

Construction
3-layer

Base
Brass, painted

Inner ring
Sapphire, chromatically treated

Markers
Hand-applied metal, painted

Hour & minute hands
Diamond-cut, skeletonized, folded, mirror-polished

Seconds hand
Diamond-cut, painted

MOVEMENT

Calibre
Sellita SW300-1 b – Swiss made

Features
Hacking seconds, bi-directional ball-bearing automatic + hand-winding

Jewels
25

Rate
±5 seconds/day

Power reserve
Min. 50 hours, typically 56 hours

Frequency
28,800 vph (4 hz)

Lift angle
51°

Shock protection
Incabloc

STRAP

Material
Italian calfskin leather with embossed alligator pattern

Width
19 mm, tapering to 16 mm

Buckle
904L stainless steel

7 likes

Op de dag van kerstavond gearriveerd vanuit bella Italia:

:blue_heart:

2 likes

Pragma P1. Grote, nobele idealen over horlogemaken in Zwitserland. Het design moet me nog wat overtuigen. De kast lijkt ook nogal dik.

3 likes

Mooie horloges van microbrand uit Japan.
Vind de wijzerplaten zeer geslaagd.

10 likes

Cross!

6 likes

Krijg hier JLC vibes van. Wel fraai!

Vanavond even om; de kleinere ErrediBi.
Monoblok, modern, kunststof en “anders”!

2 likes

Crosspost; net binnen en helemaal geweldig!

15 likes