Microbrand only (Deel 2)

Geef mij maar de blauwe. :+1:
Of toch de groene :smiling_face:

2 likes

Het is toch de groene geworden.
Wens iedereen een prettige en vooral veilige jaarwisseling. :clinking_glasses:

2 likes

Ben echt reuze benieuwd!

1 like

Nog even een lekker buitenissig horloge van dit jaar: de Unidesign Autoclassic. Decente 37mm kast en gezien de prijs en afwezige specificatie, vermoedelijk een Miyota 8 series. De 11mm met platte saffier die binnen de bezel valt is mij wel iets te dik voor het mooi.

6 likes

Idd heel erg fraai :ok_hand: thanks voor het delen

Dit is ook een schatje voor maar 4 hulkjes

Key Specs

• Case Size: 37 mm
  • Thickness: 11 mm
  • Lug to Lug: 46 mm
  • Lug size: 20 mm
  • Strap: Genuine leather strap
  • Crystal: Sapphire with Anti-Reflective Coating
  • Case Material: 316L Stainless Steel
  • Water Resistance: 10ATM
  • Movement: Japanese Miyota Automatic Small Second
  • Lume: Swiss Super Luminova
5 likes

De eerste mij bekende (als ik het me goed herinner) Turkse microbrand: Gurlevik. Het is wat stijl en ontwerp betreft totaal niet aan mij besteed. Me dunkt Miyota 8 series om de kosten met onder 300 dollar te houden. Voor mensen die van het thema houden misschien een leuk optie.

4 likes

Grappig, die met de bootjes vind ik wel ‘cute’, kan het best goed doen in de regio’s met een andere smaak dan de onze.

1 like

Nu mag ik ook meedoen in dit topic🙂

8 likes

Direnzo.

Een microbrand dat mij zeer aanspreekt.
Prachtige ontwerpen en veelal degelijke Sellita uurwerken.

Wie heeft er al ervaring met dit merk?

8 likes

Ik, zei de gek:

Prima horloge. Geen klachten.

9 likes

Col&MacArthur railway 1926, ziet er best leuk uit, vind ik. Lijkt me wel duur ( ~€ 1.400) voor een miyota 82S5-uurwerk. Je krijgt wel een origineel stuk staal van de lijn Brussel - Parijs …

Afbeelding vergeten …

1 like

Aquila 40mm? Prachtig! Ik heb die van 38mm en ben er nog steeds heel content mee.

1 like

Die is ook heel mooi, dit is idd de 40mm en ook ik dikke blij :slightly_smiling_face:

1 like

Prachtig horloge.
Heb je deze direct bij Direnzo gekocht of via een andere site?

1 like

Ikke. Wat zou je graag willen weten?

7 likes

Wauw.
Erg mooi.

Hoe die draagt.
Hoe nauwkeurig die loopt.
En vooral is de afwerking inderdaad zo geweldig als beweerd wordt in sommige reviews.

En waar je deze gekocht hebt.
Via de site van Direnzo of een andere site.

1 like

Gekocht bij direnzo zelf, pre-order voor de Mondial destijds. Het is een van mijn duurste horloges geloof ik, ik draag eigenlijk geen grote/bekende merken afgezien van een paar Seiko’s en een oude Oris. Dus ja hoeveel is mijn oordeel waard? Ik heb wel behoorlijk veel horloges van diverse merken, dat dan weer wel. Ik heb ook een aantal Christopher Wards, en daarmee vergeleken schaal ik Direnzo iets hoger in qua afwerking en verfijning tov prijs. Ik vind het een verfijnd en nauwkeurig afgewerkt horloge, heb er geen fout aan kunnen ontdekken en ik vind t erg fraai. Uurwerk is een Sellita SW 200, maar wel een elaboré grade met incabloc schokdemper. Volgens mij loopt ie +6s/dag, iets in die regio, dus best nauwkeurig. De kast is mooi slank en de band best wel dressy, met gepolijste middelste schakels. Het hangt een beetje van de temperatuur af hoe comfortabel hij draagt. Soms glijdt-ie wat te veel over mijn pols en dan mis ik een micro-adjust, die je nu eenmaal niet hebt bij zo’n vlindersluiting. Maar er is wel een normale extra sluiting meegeleverd die dat wel biedt, maar die vind ik niet bij de band passen.

2 likes

Dank je wel voor de uitgebreide beschrijving.

Ik vind die wandering star versie (met dat rode bolletje als secondewijzer) wel erg mooi en ook bijzonder, alleen lijkt de kast en de bracelet wat lomper dan bij andere Direnzo’s.