Microbrand only (Deel 2)

Ja, dat kan voor mij eigenlijk echt niet. Miyota 8 series voor die prijs. Dan waren er passender opties makkelijk binnen bereik. En dat idee van een stukje staal van hier of daar: over het algemeen is dat puur idee. How zie je dat hier dan dat het écht daarvan is? Als het staal volledig is bewerkt dan is dat onherkenbaar en blijft alleen het idee over.

Uit interesse: als die recente CWs zijn dan is de prijs toch min of meer die van Direnzo of zelfs meer? Dus dan ben ik vooral benieuwd of die indruk over verfijning in de afwerking ook geldt tov recente CWs.

Charmante nieuwe release van Albert Villa en Victor l’Eclat. https://www.leclatatelier.com/product-page/l-éclat-paris-1925

699euros in voorverkoop met een eta 7001 is scherp geprijsd, maar volgens de specs lijkt het uurwerk niet verder gereguleerd. Alleen de expressieve curve leidt toch nog tot 9mm dikte. Ik ga ervan uit dat dit alleen op het uiterste is midden is. Voor mijzelf stel ik de vraag hoe lang ik zo’n letterlijke en wat stereotyperende art deco interpretatie leuk zou blijven vinden, maar het ontwerp komt sterk over.

03073a_f9b1f79d1e8d4f30a23792379866ecd8~mv2

03073a_85c2935477ef42079b7afc6e7b46621c~mv2
03073a_f1359bb1faa94661b70266f49d11e997~mv2

3 likes

Weet je trouwens nog hoeveel er extra bjj kwam bovenop de catalogus prijs, omdat het een horloge buiten de EU is?

Bij Montredo.

1 like

Oeh, ik vind hem stiekem wel leuk, als ik opnieuw met mijn inrichting zou beginnen zou het art deco zijn.

Goede prijs ook wel.

1 like

Als de uitvoering in orde is, kan je over 700 voor een eta 7001 moeilijk klagen geloof ik. Ik vraag mezelf af of ik wel voldoende gelegenheid gepast zal vinden voor het dragen van dergelijk ontwerp. Het past toch echt bij de meer formele gelegenheden, en in mijn ervaring komen die vrijwel nooit langs en dan heb ik nog keus in de doos.

Qua kleding zeker een mismatch met mijn garderobe, ik ben al decennialang niet uit mijn 501 te krijgen, nu boeit het wel of niet samengaan van een klokje met kleding mij echter niets :wink:

1 like

In principle ben ik daar ook akkoord mee. Ik denk ook niet dat het per se niet kan met jeans, hoewel misschien dat ook nog een beetje van persoonlijkheid en wat daarboven gedragen wordt afhangt. Maar sommige horloges ogen gewoon wel echt dressy of formeel en dan denk ik dat ik er toch minder naar zou grijpen, dat terwijl mijn dagelijkse stijl (eigenlijk ben ik niet uit een wit shirt te krijgen) volgens sommigen al behoorlijk formeel is.

1 like

Geen heel recente CW’s moet ik bekennen (een Sealander, een C65 Trident en een C65 Dive Timer), maar mijn Direnzo is ook niet zo recent meer :wink: Zowel de CW’s als de Direnzo zijn uit 2021. De CW’s waren wel iets goedkoper, maar ook zonder stalen band -en dat is vaak wel een aspect waar je de kwaliteit van een merk ook goed uit op kunt maken. Dus wellicht geen optimale vergelijking.

De pre-order was 599 CHF, uiteindelijk was ik € 688,82 kwijt*; €553,42 aanschafprijs + €135,40 BTW/invoer/overige kosten Fedex. Dus totaal ruim 24% er bovenop. Maar die kosten heeft Direnzo uiteraard niks mee te maken.

*Mijn duurste horloge blijkt het intussen allang niet meer te zijn zie ik nu :sweat_smile:

1 like

Dan was Ditenzo serieus scherp geprijsd, want met 750CHF vindt men dat nog steeds.

Ik heb 2x een stalen band van CW (Dune en Trident) en ik kan niet anders zeggen dan dat de kwaliteit echt zeer goed is. Maar die zijn niet goedkoop ook (soms mazzel als er sale is).

Door die pre order een hele mooie prijs.

Tsja, volgens mij was de pre-order 50 of 100 franc onder de definitieve prijs. Kan het niet meer achterhalen. Ik geloof dat hij (Sergio) bij nieuwe releases nog steeds wel wat korting geeft op de pre-order.

Maarja, alles is de afgelopen jaren zoveel duurder geworden. Die CW’s ook met name, de prijzen zelf waren lager maar toendertijd had je ook nog die kortingsvouchers waar ze intussen al lang en breed vanaf gestapt zijn. En vaker Sale. Zo betaalde ik voor achtereenvolgens de Trident Diver, Divetimer en de Sealander resp 425, 536 en 630 Euro’s. Kom daar nu nog maar eens om!

1 like

Ja, klopt. Ik geloof bij Direnzo dat er meestal 50chf minder in voor bestelling wordt betaald. Of dag vroeger meer was? Wie weet. Inmiddels heeft hij natuurlijk een goede reputatie, maar opereert ook nog altijd ogenschijnlijk als one man band, dat is wel anders bij CW

Er staat nog maar 26 uur op de klok voor Neumann en ik had de nieuwe Kickstarter poging geheel gemist. Is het verbeterd tov de eerste poging? Jawel, in mijn ogen steekt dit ontwerp beter in elkaar. Maar toch, die wijzerplaat en die kast zijn allebei wel heel neutraal. De kleurtjes helpen zeker. Dat was de vorige keer een stuk stoffiger. De wijzers en markers lijken samen ook assertiever en de lume toepassing pakt leuk uit. Maar de volle prijs van neer dan 1100euro? Dat zie ik echt nergens in terug. Ook verwarrend: de technische tekening suggereert 9.9mm totale dikte, hetgeen beter past bij de SW200, maar de specs spreken van maar liefst 12mm. Het oogt op de foto’s helaas ook meer als 12mm. Wat is het nou? Met andere woorden, ik geloof dat er toch ook deze tweede keer net te weinig moeite is gedaan, en dat verklaart misschiem ook de tegenvallende steun tot nu toe. Het is nog net niet goed genoeg tegen een te hoge prijs. Of heb ik ongelijk?

3 likes

iets te dik (11,7mm?) voor 38mm en dit soort endlinks maar van bovenaf gezien een geweldig ontwerp. Die witte en met die lume, flietfliew! Maar duur zeg!

1 like

Het lukt mij niet om er echt warm voor te lopen. Ook dat extra toch al niet inspirerende logo op 6… Gewoon allemaal nog net niet écht interessant, geloof ik

Nee, eens, voor dat bedrag verwacht ik net even dat stukje meer originaliteit en techniek.

1 like

Is iemand van plan te rennen voor de nieuwe Kurono Special Projects 37mm INSEKI? Ik dacht dat er geen nieuwe versies meer zouden komen, maat kennelijk geldt dat meer voor de specifieke dial layout. Dit kan in ook wel waarderen, maar ook niet gelijk meer dan de wijzerplaten die we niet meer zullen terugzien. Of meteoriet hier nu iets essentieels toevoegt?

7 likes