Schnelle.co handgemaakte horloges met vintage uurwerken uit München. Deze is opvallend doch smaakvol gevormd:
Dat is imho gelukt design, beetje Art Deco achtig, die zou ik zo om de pols leggen.
![]()
Er lijkt niet eens glas in te zitten.
Mooi gedaan hoor.
Hitori verlegt met de Nexus kennelijk dan toch productie naar Japan. Made in Japan wordt er duidelijk gezegd in posts. Verder vallen vooral de kast en wijzers op, terwijl voor mij die blauwe wijzerplaat laat zien dat bijvoorbeeld het printen en ponsen nog wat preciezer mag. De genoemde prijs is ook memorabel: 940USD. Het is duidelijk verfijnder dan de lager geprijsde eerdere horloges, maar met een doodgewone Miyota 9015 is dat een behoorlijke sprong. Hebben ze het zichzelf te moeilijk gemaakt of liggen de kosten vooral hoog voor dat Made in Japan label?
Grappig dat die wijzers van een afstandje op bliksemflitsen lijken oid
Viel mij ook op!
Nivada komt met een hele coole tweede versie van hun mecaquartz chronoking. Leuke maat (38mm) en het tofst van allemaal: interchangeable bezels!
Ton-sur-ton door middel van afgewisselde afwerkingen en reliëf op deze Phantom van Sergey Chutov. Als een concept vind ik het best geslaagd. Nog slechts een beschikbaar, als iemand er hard voor valt.
Wat een leuk idee!
Zou echt wel iets voor mij kunnen zijn.
Afhankelijk van de kleding en omgeving een andere bezel.
Zag onderstaande ook staan op hun site, love it.

Met dank aan de maandelijkse lijst van Oracle Time: Zeruzzi. Een echt kunsthorloge, als je het mij vraagt. Behalve de prijs, vind ik het wel sympatiek. En de uitvoering lijkt voldoende serieus en verfijnd om dit met overtuiging te kunnen dragen (waarvoor je dus wel flink moet betalen).
Oogpijn. En dat zonder de prijs te hebben gezien.
Met dank aan de scherpe ogen van @J_G deze eborduurde Ercigoj, tevens het eerste Sloveense horloge dat ik zie. 2500 euro is behoorlijk aa de prijs voor een horloge met een SW200 waarvan de wijzerplaat buitenissig, maar voor zover ik kan oordelen niet uitzonderlijk kostbaar is. Het merk is kennelijk historisch, maar het is hun eerste horloge, dus in mijn ogen is dat toch gebouwd op microbandprincipes.
Apart, maar prijzig inderdaad. De gebruikte materialen voor een wijzerplaat worden steeds exotischer.
Ik vind het ook jammer dat de maat 40 mm is. Maar wellicht dat deze kleiner draagt.
Leuk idee maar 2500 euro is echt bizar veel geld. Die kast zie je ook terug op Watchdives horloges en andere Polerouter-achtige hommages. De kroon is wel geinig en de wijzerplaat heel leuk, maar de rest oogt echt flets en goedkoop. Die wijzers bijvoorbeeld, leuk detail in de vorm, maar de afwerking is matig.
Ik heb maandag een Erebus Origin 38 met stainless steel bezel binnen gekregen. Wederom een fijn horloge van Erebus. Foto’s zijn te vinden in het NA topic.
Ik ben daar niet zo thuis en zeker het zijprofiel kwam mijn niet bekend voor. Aan welke refereer je?
Overigens zie ik de kritiek volledig. Ik zou ook niet in hoe dit ooit zoveel geld op zou moeten leveren. Tegelijk lijkt de markt sowieso nogal te drijven op wat de gek ervoor geeft of met hoeveel overtuiging je iets neerzet. In dit geval komt de hele presentatie teveel over als een textielbedrijf dat eens een themahorloge uitprobeert. En of het textielmerk zo sterk is dat men dan flinke bedragen over heeft voor zo’n themaproduct weet ik niet.
Wat betreft de wijzers: ik zie vooral niet zoveel bijzonders. Niet overdreven slecht, maar vooral heel simpel en plat. Wederom dus geen reden voor een hoge prijs.