2 Rolexen en 1 Cartier gestolen. Graag hulp!

Heel zuur dit. Er wordt in NL veel voor gewaarschuwd idd, dit soort praktijken.

Lullig voor de TS, dat voorop. Maar ergens ligt hierin een les besloten.

Transacties zijn in Nederland secondenwerk, maar als die afspraak tussen Nederlandse en Belgische banken niet geldt, dan zou ik eisen om het op een bank-kantoor te doen zodat de storting naar je Belgische IBAN daar ter plekke geregeld kan worden met een bewijs er bij. Of handje contantje, ook op een veilige plaats. Bij daglicht.

Maar goed, ik zag meer rode vlaggen: Dat TS nadrukkelijk vraagt om op een beveiligde plek zoals politie of bank af te spreken, maar dat dat dan genegeerd wordt is niet kosher.

Aangeven niet veel tijd te hebben voor een deal van 12 ruggen is ook zoiets vreemds. Voor 12 ruggen aan handel maak je maar tijd, zou ik zo zeggen.

Zo kut dit soort dingen.

14 likes

Hartelijk dank mpk

Sterkte @bart4, hopelijk vind je jouw horloges nog terug en worden de daders zwaar gestraft.
We kijken natuurlijk met je mee of de horloges ergens aangeboden worden.

Het helpt achteraf niet veel meer… maar in het vervolg, alleen cash, of per bank vooraf!

Hoop dat je je horloges/geld weer krijgt!!

Sterkte

@bart4 je krijgt zo een PB

Onzin natuurlijk. Cash kan vals zijn. Die bank vooraf zou ik als koper nooit doen.

Gewoon goed controleren of je betaling echt binnen is gekomen of in een bank afspreken.

Zelf heb ik ook regelmatig betalingen binnen Europa. Belgiƫ, Frankrijk, Italiƫ, Zwitserland. Staat 8 van de 10 keer binnen 2 uur op.

Daar heb je dan nog niks aan als niemand " niet veel tijd" heeft.
En bij mij duurde het deze week meer dan 24 uur.

Vreselijk voor je en ik wens je veel succes.

Ik zou je graag willen helpen, maar heb geen versrand van nummertjes en cijfertjes.
Als ik bijvoorbeeld in een cafe ofzo een boef zou tegenkomen met een zakdoek vol Rolexen met de vraag ā€˜Ey, Rolex kopen?’ Dan ga ik niet vragen ā€˜Heb je toevallig een 114597 fluted junkyard polished’ ?
Zonder fotos kan ik er echt niks mee.

Toch succes gewenst, misschien dat anderen hier een rustiger soort bied treffen.

Daar heb je ook gelijk in hoor. Daarnaast is het maar de vraag of de bank het tegen kan houden. Je hebt voor de transactie ā€œgetekend. ā€œ

Gewoon cash betalen, afspreken waar u of hij wil en niet alleen gaan
Een kleine UV pitslamp meenemen om geld te controleren (tussen 7 en 10€ op bol of amazon)
:ok_hand:

Waarom is cash beter dan gewoon bancair overmaken?

2 likes

Eerst voor een snelle transactie en wij horen soms mens die kunnen hun betaling nog na een paar dagen terug trekken
Met cash hij kan nooit terug zijn…mijn geld terug nemen

1 like

Heftig man, sterkte daar!

Serieus, dat is toch volgens mij niet mogelijk, als je overmaakt dat je het dan terughaalt?

Onmogelijk

Ik heb dit nu 6 keer gelezen, maar ik begrijp er geen reet van :roll_eyes:

Had serieus niet gedacht dat iemand hier in zou trappen, zeker niet bij een transactie van 11K. Maar dit is wel next level zeg :smirk:

7 likes

Tuurlijk niet…Hij heeft het ook over dat hij dat gehoord heeft…je moet niet alles geloven wat je hoort :smile:

Helemaal niet. Hij hoort soms mens

1 like

Helemaal niet, wij horen soms mens zegt hij.
Dus hij is nooit alleen…

4 likes