2017: welke vintage draag je vandaag?

Velona met nieuwe, zwarte perlon. Ben nog niet overtuigd over de combinatie.

6 likes

Heerlijk luie vrijdag met een hernieuwde liefde door het andere bandje dat eraan zit. Fijn want vond t klokje erg mooi maar k leek er wat op uitgekeken.

14 likes

De NA, erg onder de indruk van dit horloge. Maar wat is dit eigenlijk, duiker of dresser?

14 likes

ook hier even een fotootje van twee klokkies die ik gisteren ( sic) omgehad heb,

14 likes

Zodiac Aerospace vandaag,

20 likes

Mooi klokje, van harte gefeliciteerd! :relaxed: Het is in ieder geval geen ‘dresser’ maar ik vind hem wel heel gaaf en het begrip ‘dresser’ wordt tegenwoordig door veel mensen niet meer hetzelfde omschreven. Het begrip is wat ruimer geworden :relaxed:

1 like

De Seiko is vintage, de gehaktballen zijn vers.

9 likes

Het lijkt er op dat de Seamaster eindelijk goed loopt.
Een half jaar terug heb ik het uurwerk, een Omega 269, geheel gedemonteerd en schoongemaakt in wasbenzine en gesmeerd met Anker watch oil.
Na enige tijd ging hij steeds sneller lopen doordat de balansveer aan elkaar plakte. Tot twee keer toe balans gedemonteerd en gereinigd in Anker Hairspring Solution, maar na enige heftige polsbewegingen zat de balansveer weer vastgeplakt. Daarna een demagnetiseerapparaat gekocht, maar de veer bleef plakken.
Gisteravond het uurwerk opnieuw uit de kast, gedemagnetiseerd en de hele nacht in remmenreiniger laten weken. Vanmorgen droog geblazen en opnieuw gesmeerd, maar ditmaal het anker en balans met Moebius 9010.
Resultaat een amplitude van 270’.
Vanmiddag gedragen tijdens het werken in de tuin en hij loopt nog steeds goed

19 likes

11 likes

Even hier een vraag omdat ik het onzin vind een nieuw topic voor aan te maken :slight_smile: heeft dit type kroon een speciale naam ?

Heb ze weleens gezien op andere Compressor kasten

VRAAG

VRAAG

3 likes

Ik zie ze alleen genoemd als “cross hatched crown” als in "wanneer kan je zien dat je een “echte” compressor kast hebt. (tenzij je een o.a. Enicar, Pontiac en soms ook LIP horloge hebt die hun eigen logo op de kroon hebben, soms)

2 likes

@Guapo Prima combinatie met deze zwarte perlon imho, maar als je blijft twijfelen probeer dan eens een donkerblauwe hagedislederen band :innocent:

2 likes

Vandaag het merk met het planeetje. De kleur van de wijzerplaat is moeilijk vast te leggen want de kleurschakeringen lopen van lichtgrijs, via lichtblauw naar bijna zwart naargelang de lichtinval.
De Nederlandse dagaanduiding is ook iets wat je niet dagelijks ziet.

12 likes

Ja dat is een lastige - zit er nu ook nog een rechthoekig relief in de wijzerplaat of zie ik dat verkeerd? Ik heb wel wat andere grappen van Enicar die het fotograferen bemoeilijken maar deze van jou is ook super. En vraagt vlg mij om wat hardere belichting dan op dit plaatje, lijkt veel meer in te zitten

7 likes

Mijn vintage Edox Delfin.

6 likes

Ik zie meestal “crosshair crown” als aanduiding. Mijn Zentra compressortje heeft er ook een.

1 like

Mijn betrouwbare Zim

8 likes

17 likes

Terug uit Praag, en deze heerlijke vroege 1960s Strela lag op de mat te wachten

35 likes

Gaaf Andy. Dat is nog eens fijn thuiskomen!

1 like