Voorzover ik weet… heeft de SL slechts 95 Watt… en zou zo’n motortje heel wat meer “oomph” hebben dan de standaard motor… Hoe regel je het toerental van zo’n motortje?
Met dat formaat zou ik em nog op mijn “grote” draaibank kunnen monteren als “Live Tool”
Zit een regelbare voeding aan. Je hoort dat hij met PWM een mosfet ofzo open zet. Ik heb een DPDT switch gebruikt om polariteit om te keren. Het voldoet voor zo’n klein werk.
Wat een briljant idee, zo’n houder voor de micrometer!
Ik zit zelf altijd te klooien met in de ene hand het object recht tussen de voelers houden met een pincet en de andere hand de voelers dicht draaien…
Wat mogelijk nog een goede aanpassing zou zijn is om een soort tafeltje / platform te maken direct onder de voelers waar je het te meten object vrij op kan leggen. Een feintaster heeft ook zoiets.
Ik ben overigens wel geïnteresseerd in zo’n houder, mocht je nog print capaciteit over hebben (tegen vergoeding uiteraard)
Het is wat druk de laatste tijd maar ik heb gelukkig nog wel af en toe wat tijd voor projectjes. Tijdje terug had ik een gebroken stift en wilde is gaan kijken of ik er 1 kan aanpassen (ik heb een heel doosje vol liggen). Dus voordat ik hem in mijn draaibankje ga zetten moet ik wel een scherpe beitel hebben.
Prima resultaat! En heel veel goedkoper dan de Bergeon 2462. Een instap 3D printer is al te koop voor het geld van zo’n Bergeon slijpwagentje, het is maar net waar je in wil investeren.
Da’s een heel mooi resultaat… je hebt ook de goede wetsteen gebruikt, een Arkansas Stone…als je iets vlak en glad moet hebben… MOET je zo’n steen hebben…
is je stichel van HSS, of Hardmetaal?..Ik gebruik de laatste tijd vooral hardmetalen stichels, maar die zijn niet zo makkelijk te polijsten…dus als het echt glad moet zijn… pak ik een HSS Sticheltje…
Jaa ik ben nog niet helemaal tevreden met het eindresultaat. Ik wil eigenlijk eerst nog steen 8000 gebruiken, maarja die had ik niet liggen. Het is in ieder geval al veel beter dan wat het was voor een paar euro aan onderdeeltjes.
Ik ben bang dat je dan vooral een kuil in je glas gaat slijpen… er zijn ook heel fijne slijpplaten (Verenstaal met Diamant belegd) die je met magneetjes op een slijpwiel kan bevestigen.) ik denk dat dat een beter resultaat geeft… en anders… kan ik ze in plaats van slijpen, misschien beter vonken…
In wezen komt de maatvoering van een gewoon sticheltje niet heel krap, als ie maar scherp en glad is… op de draadvonkmachine hoef ik 'm dan alleen maar op te spannen, en dan op Vol vermogen er een plakje afvonken, en vervolgens 2 keer nasnijden met een kleinere offset, en lage stroomsterkte…
Voordeel van Hardmetalen Stichels is wel dat je daar “moeiteloos” gehard staal mee bewerkt…
Ok… dit is dan niet voor een horloge, maar voor een High-End platenspeler, maar het afbramen heb ik voor deze order met de Boley Draaibank gedaan, sticheltje op te leunspaan, en even de braampjes eraf kriebelen.
Op de CNC Draaibank heb ik voor de buiten-en binnenkant ook zelf geslepen Hardmetalen beiteltjes gebruikt. (indien gewenst kan ik ook 't filmpje van het draaien van deze onderdelen op de CNC Draaibank wel een posten)
Ik weet echt niet wat het is. Ik had ze bij mijn draaibankje zitten toen ik hem kocht. De beitels waren alleen in niet optimale conditie. Die zijn ooit uit de losse pols geslepen denk ik want ze hadden niet een mooi recht vlak.