Vet!!
Overigens gebruik ik deze bakjes, 8 of 18 vaks, beetje afhankelijk van de hoeveelheid onderdelen die ik er verwacht vanaf te plukken:
Vet!!
Overigens gebruik ik deze bakjes, 8 of 18 vaks, beetje afhankelijk van de hoeveelheid onderdelen die ik er verwacht vanaf te plukken:
Ik gebruik ook dat soort bakjes zoals @TKH laat zien.
Ik heb één zo’n plastic blauw stolpje maar daar leg ik nooit de onderdelen in als ik demonteer.
De stolp zelf gebruik ik om een uurwerk af te dekken en het bodem plaatje bij het smeren van Inca dek steentjes (minder kans dat ie ver weg springt)…
Dit is echt irritant inderdaad .
Ik heb nog wat plexiglas liggen. Was aan het denken om daar een mega stofkap van te maken, die ik in zijn geheel over mijn schone werkplek kan pleuren . Dan kan ik gewoon al die losse onderdelen gesorteerd laten liggen.
Maarja, eerst maar weer eens tijd vinden voor al die gekke ideeën. Je grote maat stolpje lost al veel ellende op. Goed bedacht en vooral ook elegant.
Die blauwe bakjes zoals @TKH gebruikt vind ik persoonlijk niks, gezien de hoge rand. Maakt het oppakken van onderdelen, net wat vervelender imo.
Wat een luxe! Ik heb destijds een grotere gekocht (zon chinese), maar niet zo groot
Persoonlijk vind ik dat niks. Ik wil denk ik ook een bakje maken voor dat ding maarja… komt wel weer.
Voor mij is dat onmisbaar want ongeacht wat ik doe, als ik überhaupt ooit al aan mijn werkbank raak, ik word minstens drie keer onderbroken Nu is dat minder een probleem, zolang ik mijn werkvlak binnen de onderlegger houd is dat in één beweging afgedekt.
Nog een ander projectje! Toch lekker relax. Beetje op dat printertje wachten tot die wat mini projectjes uitspuugt!
Ik heb die gietijzeren kast opener zoals al eerder hier gepost (@Betula heeft die ook). Ik heb daar geen kast houders bij en snel vinden gaat dat niet worden. Ding is wel fantastisch, super zwaar en echt bijna geen speling tov de 5700. Dan maar zelf wat maken. Destijds was ik alles behalve tevreden over het ontwerp: beetje wankel en niet snel een maatje bij te printen. Nu heb ik het ontwerpje herzien (met inspiratie uit omega kastopeners), en ben ik best tevreden!
Enige parameters die hier tellen zijn kastdiameter (D) en lugbreedte (L). De basis klemt erin en centreert met een 10mm (M6 bolkop) boutkopje (de originele kasthouders hebben een 10mm asje), de losse kasthouders kun je er zo op steken (20 minuutjes om te printen). Met wat trial en error zit het allemaal mooi strak en zo goed als spelingsvrij.
Zie het resultaat:
Super! Da’s in mijn ogen het perfecte voorbeeld waar een 3d printer voor bestaat en ook subtiel detail met die uitsparing voor de kroon.
Maar wordt dat niet een serieuze doos dan, met 34x18, 35x18, 36x18, 35x19, 36x19, … Of print je die on-demand als je iets tegenkomt?
Ja ik denk dat ik voor 18mm lug breedte even een stuk of 5 ga printen. Misschien ook wat voor 16mm… zo veel werk is het ook niet.
Even in mijn huidige collectie kijken wat voor diameters gebruikelijk zijn. Ik denk dat je in stappen van 2mm al best ver komt. En dan inderdaad als ik iets geks tegen kom, even een nieuwe printen. Ik heb ook een template gemaakt voor in men CAD programma dat het met 2 klikken aangepast is.
Exact dit. Ik heb dusdanig veel dieren en idem m2 grond, dat er wel altijd iets is wat zorgt voor een onderbreking van mijn werk… Die horotec prijzen zijn me echter te gortig voor wat het is