3D print tools verzameling topic

Dat is exact de juiste toepassing! Ik heb een 3D print van een houder laten maken. Onderin zit een gat waar zo’n “insert” met schroefdraad moet komen, zodat ik die houder op een statief kan draaien. De schroefdraad van dat soort statieven is inderdaad 1/4”.

Ik ga kijken wat ik bij Volkel kan vinden. Dank je wel man!!

1 like

Heb je dan niet zoiets nodig.

2 likes

Ja exact! Ik denk dat ik die maar moet gaan bestellen. In NL kan ik ze niet zo makkelijk vinden.

https://www.reichelt.com/nl/nl/shop/product/3d_druk_draadbussen_1_4_x12_7_20_stuks-332222?country=nl&CCTYPE=private&LANGUAGE=nl

Ik wel… is je Google stuk? :rofl:

mogelijk dat zulke resultaten eerder boven komen drijven bij mij… omdat ik regelmatig dat soort dingen bestel…
Ik kan ze ook wel gebruiken… maar ik twijfel… ik heb tenslotte de tap, en ik heb messing op voorraad…

en deze moet ook nog statiefdraad…

1 like

Yep. :laughing:

Voor mij zit het hem in de juiste zoektermen. Ik ben helemaal niet bekend met deze producten en dan krijg je blijkbaar een hoop verkeerde resultaten.

Ik stuur je even een DMmetje…

Heerlijk, vakantie en een beetje van die rommelprojectjes doen.

Hierbij bied ik aan; Akrid 30402, de balansfrees.
Coming soon!

7 likes

Maak je ook een opzetstuk waarmee je de onderkant van de balansband kan frezen? (Voor modernere balansen)

1 like

Dat wordt de volgende. Deze zal ik vaker nodig hebben :grin::ok_hand:

1 like

(deze is misschien al eerder ergens op HF gepost, kon hem iig niet vinden).

Ok, geen tool (als in gereedschap) maar wilde deze toch wel even tonen, de Watch Escapement Desk Toy.

Er zijn heel veel videos op YT die de werking van een uurwerk (van veer via wheel/gear train naar escapement) tonen maar dit model toont dit in het groot. Eigen filmpje:

Werkt dit :point_up_2: filmpje voor jullie eigenlijk? Is mijn eerste Vimeo link…

7 likes

Doe je me weeral kijken naar 3D printers ja. :joy:

1 like

Is verslavend inderdaad…

Er bestaan ook al 3D prints van Tourbillons… ook leuk om te zien, en te maken… al heb ik er nog geen Filament aan gewaagd… :slight_smile:

1 like

Zag ik ook inderdaad. Mocht ik een keer tijd hebben…

Uit een ander topic; klemmetje om kasten of deksels in te klemmen:

image

De vingertjes zitten overigens in de houder geklikt, of dat goed werkt hangt nogal van de toleranties van het printwerk af, mijn eerste poging destijds werkte niet. :blush:

5 likes

Ik ben echt een broekie in 3D print land en loop vast bij het volgende…

Maakt niet uit of ik nu SuperSlicer of Simplyfy3D gebruik… een preview na het slicen laat me het volgende zien: support staat helemaal los van het object???

Deze STL is met Fusion gemaakt om het te testen of het aan een corrupte STL file lag. Vergroten, verkleinen, STL repair tool erover heen laten gaan…resultaat blijft hetzelfde.

Iemand van de 3D goeroes hier die me met de neus in de juiste richting kan zetten?

Als je het 3D bestand kan delen, dan kan iemand anders em mogelijk door een andere Slicer trekken?

Ik werk zelf doorgaans met STEP Bestanden, ik weet niet of jouw slicers daarmee uit de voeten kunnen?.. een STL is een “WireFrame” model… waar een STEP een Solid is… dat kan soms gekke resultaten geven…

Je mag hem wel met mij delen eventueel. Dan kan ik wel even in SolidWorks kijken of er iets niet klopt met de STL

Dit is slechts een voorbeeld. De file die ik hier als voorbeeld laat zien heb ik met F360 gemaakt om zeker te weten dat hij niet defect is. Geen probleem om hem te delen. Ik heb dit soort van random. Dus er zijn momenten dat de files er gewoon doorheen komen maar de laatste tijd is dit een ramp. Als ik bovenstaande door Bambustudio of Ultimater Cura laat slicen zie ik dit niet. Fabrikant (dddrop) adviseert om Symplyfy 3d te gebruiken en hebben daar ook de configuratie files voor.

dan moet het inderdaad een probleem met de slicer zijn. Heb zelf alleen ervaring met Cura en Bambustudio, dus kan daar niet echt mee helpen.

1 like

Mijn gedachte is dan "Waarom gebruik je dan de BambuStudio Slicer niet?..

Ik gebruik deze zelf ook, omdat ik een BambuLabs P1S heb staan.