3D print tools verzameling topic

Is een optie maar als ik iets niet snap wil ik het begrijpen…Daarnaast staat mijn printer niet in Bambulabs en zou ik al die instellingen met de hand moeten aanpassen. De kans dat ik daar de mist mee inga is natuurlijk 100% omdat ik nog niet thuis genoeg ben in dat 3d print verhaal.

“Ervaring is het getal dat we aan de som van onze fouten geven”…
een klein jaartje geleden wist ik NIETS van die apparaten… maar ik had dingen nodig om mijn meetgerei in op te bergen, en dergelijke… dus kocht ik zo’n Snotplotter… en dan begint het experimenteren…

Voordeel van deze situatie is dat zolang het in de Simulatie misgaat… ben je nog niet nutteloos meters Filament aan het omzetten in grote klompen gesmolten zooi… dus is er nog niets verloren…

Dat je gekke resultaten krijgt in je Slicer… dat kan em zitten in 2 dingen… je Model is Gammel, of je slicer kan niet rekenen…

Als andere Slicers het WEL doen… Dan is je huidige Slicer dus getalblind, en ziet ie gaten waar er geen gaten zijn… (ik heb iets dergelijks ook wel met het Frezen aan de hand gehad… maar zolang het nog niet op de machine ligt… niets aan de hand… Dat geval lag aan “Kreupele 3D modellen” dus heb ik alles opnieuw moeten tekenen)

Ik begrijp dat je met Fusion tekent?.. dat zouden in principe goede modellen moeten zijn, hoewel de “Kreupele modellen” die ik hierboven beschreef… ook in Fusion getekend waren… maar dat lag aan het kennisniveau van de tekenaar :joy:

Dus… als je huidige slicer niet kan rekenen… dan zou ik kijken naar een Slicer die wel kan rekenen, en gewoon een goed model genereert, en ook de paden van de printer goed definiëert… de enige horde dan is “Simpelweg” je printerinstellingen bepalen… en… daar heeft IEDEREEN mee te kampen gehad… ik geloof niet dat er iemand is die de instellingen zo uit de doos nu nog altijd gebruikt, zonder dat ie ooit iets aangepast heeft… (al is het alleen maar om supports te gebruiken)

Euvel gevonden. Config file van de fabrikant voor PLA+PVA 2e extruder had een foutje. Onterechte offset voor de 2e extruder. Dit was me nog niet eerder opgevallen omdat ik enkel met 1 extruder gewerkt had. Stom :see_no_evil:

3 likes

Ah… dan valt het dus mee… dan is het niet de Slicer die niet kan rekenen, maar de instelling dat je 2de nozzle op een andere plek staat dan waar je em verwachtte…
een Dual Extruder lijkt me overigens een mooie feature… dan kun je je Support materiaal op de andere Extruder zetten… 'k moet het op mijn BambuLabs P1S nog met 1 snotneus doen…

De bedoeling is om de 2e extruder voor PVA als support gebruiken. Lost namelijk gewoon in water op.

Klopt ja… PVA is een lollig goedje… 'k heb het in vloeibare vorm om in mallen aan te brengen.
Ik heb ook wel begrepen dat PLA niet hecht aan PETG,
Maarja… ik heb geen Dual Extruder Printer… en daar ben ik voor behandeld…:smiley: