Net
Tool
Sportief
Is 3 keer dezelfde categorie
Ik doe niet echt aan verschillende stijlen, bij mij is het voor nu als het maar ‘duikers’ zijn.
Uiteraard volgens hf traditie zal ik het budget een beetje moeten oprekken. Feitelijk hou ik zelfs geld over, bb54 al om de pols.
Edit: een Sinn 556i zou nog een goede vervanger kunnen zijn voor een van orissen, als de grens van 6k echt niet overschreden mag worden.
een top drie heb ik niet, een top ± 45 wel
Das net ietsje meer dan 6k
Een beetje maar
geen?
Ja, een goede reactie posten is niet hetzelfde als een dapper nieuw topic over een top-45 horloges starten.
ow! heb ik een topic gestart?
Waarom? Iedereen moet gewoon lekker dragen wat ie mooi vindt, en als dat drie dress watches zijn moet je dat lekker doen.
Mijn trio zou dit zijn:
Dit zou als every day, beater of sport dienen. Dit horloge is 100m waterdicht, klein en bomb-proof. Je koopt ze voor 1900 pietermannen, met wat zoeken.
Dit zou als every day / dressy gelden. Ik heb destijds schandalig veel betaald wegens vakantie en speciale editie, maar je ziet ze voorbij komen voor 2000 Euro, soms minder.
Dit is ook every day / dressy. Ik heb 2100 betaald inclusief import.
Samen kom ik dan exact op 6000 ballen uit.
Het is moeilijk om me tot 6000 te begrenzen, maar aan de andere kant wordt het een hele heldere keuze. Ik vond de oefening van een ander forumlid met 15.000 Euro speelgeld
Dan zou ik kiezen voor:
Frederique Constant runabout
Seiko presage cocktail
Omega seamaster.
Het is krap, maar moet wel lukken.
Deze post is ongeldig totdat het wordt voorzien van plaatjes
Mijn top 3?
Sinn 103 Ti Diapal
Longines A7 1935 Avigation Monopoussoir Chrono
Damasko DC86 Si op stalen band
Bonus round:
Hamilton jazzmaster Moonphase chrono
Omega HB-Sia
Bell&Ross 126 Flyback GMT
Vooral die laatste is voor mij echt een topper qua specs. Als 'ie een roterende bezel had, was 'ie echt perfect geweest (en titanium, en op band, ipv strap; ik haat straps).
Het zijn wel leuke topics dit soort, maar dit soort budget hebben we al eens gehad
Wat is nu het verschil tussen een every day en een beater?
Dit is mijn huidige horloge collectie van 3 horloges (stiekem heb ik nog een andere casio)
Porsche Design - sports
Seiko - everyday
G-schock is de beater
Een every-day wil ik graag netjes houden, een beater mag deuken en krassen hebben (behalve op het kristal)
Onder de 6.000 euro. Dan worden het de volgende 3
1. Grand Seiko SBGA293
2. Farer Lander Midnight
3. Archimede Flieger 200