Ja voor mij tikt hij ook alle hokjes aan. Ik heb de 2531 Bond gehad en de sluiting was inderdaad wat aan de lange kant voor een 17.5cm pols.
2531.80
Nuff said
Ja en nee
Waarom nee??
Please explain
Omdat ik iets anders wil, heb hem gehad en de SMPc spreekt me op moment meer aan persoonlijk. Dus vandaar, neemt niet weg dat het een super horloge blijft hoor de 2531!
Ahhh oké.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe aankoop. Je hebt al een fijne collectie en die wordt alleen maar beter zo
Paar dagen verder en niks wijzer nog. Dacht dat ik er volledig uit was dat het een SMPc zou worden. Stond op het punt er een te bestellen toen ik een paar uur ervoor een berichtje kreeg dat hij momenteel uitverkocht was en in +/- 7 dagen weer terug in stock zou zijn.
En ja, daar kwam de twijfel weer, zoeken zoeken en toen kwam ik de Colt 41 weer tegen. Toch vind ik hem met blauwe dial ook wel mooi…
VS
Bepaalde pro’s or con’s , of toevallig iemand die beide heeft/ heeft gehad? Het geen ik zelf mooier had gevonden is wanneer de bracelet gebrushed was geweest op de Colt.
Maar hier en daar lees ik dat het ‘polijstgehalte’ nog enigzins meevalt en subtieler uitziet dan het doet vermoeden.
Alle input wordt gewaardeerd!
Zelf nagenoeg dezelfde vraag als jij hebt, wil ook een blauwe dial. Heb nu deze op de shortlist staan:
Colt krijg je spijt van. Outdated design met die rider-tabs en glimwerk. Daarbij geen co-axial uurwerk maar een standaard ETA. Niet dat dat erg is maar toch.
@Amice ,
thanks!
@Sanderrr , de Tudor sprak me ook wel aan! Maar voor mij is datum een must dus viel meteen weer af.
Ben benieuwd wat het bij jou gaat worden.
@Oom_Piet , qua design vind ik de Colt nog steeds meer dan prima. Dat is juist wat me voorbamelijk aanspreekt. Het uurwerk is daarentegen, vergeleken met de SMPc, wel ‘minder’ om het zo maar even te verwoorden.
Dè Halios is er ook met datum, meerdere kleuren dials (zwart, grijs, donkerblauw,geel,oranje, lichtblauw) en bezels (zwart glas, metaal 12h, fixed bezel)
En vrij onmogelijk om aan te komen, toch?
O.a. op watchrecon staan er een aantal te koop. Ik ben er ook vrij zeker van dat gezien de vraag er een 4e productierun aankomt.
Ik heb de oranje met datum en zwarte saffier glas bezel in bestelling, en ben erg benieuwd.
De importeur voor Europa is Forasec in Zaltbommel.
Ik wist helemaal niet dat de Omega Railmaster er in het blauw was … hartstikke MOOI
Zeker die SM300 met Arrow hands!
Sorry, maar deze vind ik zo niet mooi! Mocht je hem al gekocht hebben: prachtig, geniet er van zoals ik wel van m’n SMPc geniet😁!
De Planet Ocean 2500 is wel binnen bereik. Nog niet zo dik als de 8500 familie. Niet echt blauw maar de AR coating geeft vaak een blauwe hue

Zelf zou ik in dat budget eerder voor een 2254 gaan.
Ik begrijp wat je zegt, maar wat maakt dat nou uit als het duurdere horloge niet mooier is in mijn ogen. (De SMPc bekoort mij niet). Echt liever een SKX dan een iced out Daytona aan de pols, liever een 4 digit Sub dan een Franck Muller van 40k. En dus liever een 2254 dan de SMPc.
Dat ligt eraan. Hoe belangrijk je de kwaliteitsbeleving vindt. Voor mij is het wel een factor.
Daar ligt het niet aan.
In de cathegorie voor mij aantrekkelijke horloges geldt: hoe hoger de kwaliteit hoe beter. Kwaliteit is dus belangrijk.
In de cathegorie voor mij niet aantrekkelijke horloges geldt: de kwaliteit is triviaal, doet voor mij niet ter zake.
Voor mij dus net zo zeer.
Als geïsoleerde eigenschap zegt het echter niets over hoe aantrekkelijk ik een horloge vindt.