5 mei: bevrijdingsdag! Welk horloge?

Ik zou gewoon gaan doen wat je van plan was, dadelijk post er niemand een Air King en dan heb je zomaar de hele dag verprutst.
Of zitten wachten moet een favoriete bezigheid van je zijn, dan is het natuurlijk helemaal prima.

2 likes

Maar wachten tot je een ons weegt, da’s ook weer zo wat…

Ga maar eens in bijv. Indonesië vragen hoe we daar hebben huisgehouden…

On topic, vandaag bevrijd van de datum

8 likes

8 likes

Kan alleen maar oranje zijn natuurlijk.

3 likes

Als Nederlands-Indië meetelt, hebben de. Nederlanders en Japanners wel degelijk in de clinch gelegen met elkaar.

2 likes

Canadees met neutraal Zwitsers uurwerk.

6 likes

De Duitse Flieger misschien🤔

Nee toch maar de Breitling :ghost:

5 likes

Dat is pas op 15 augustus

Gezien het aantal Seiko’s hier op het HF, klopt dat wel aardig :smirk:

5 likes

Morgen maandag, welke klok? Overmorgen dinsdag, welke klok? Over anderhalf uur is het 12 uur, welke klok? Nieuwe fiets, welke klok? Zon schijnt, welke klok? Spijkerbroek aan, welke klok? Buren zijn luidruchtig, welke klok?

2 likes

Herkenbaar

Je trekt je vrouw helemaal uit elkaar… welk horloge?

2 likes

Heb ik nooit gezegd, he? Alleen is het allemaal niet zo uniek, die genocide. Ik woon samen met een persoon die zich tot 1991 Joegoslaaf mocht noemen, en die heeft zat etnische reiniging mogen zien als tiener. Het is de mens eigen, zo blijkt. :slight_smile:

Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Inderdaad. Ik heb deze maar eens omgegespt, en dat heeft geen reet met bevrijdingsdag te maken:

Ook de indices en de subdial zijn retecool:

Mijn moeder was bang als ze Amerikaanse bommenwerpers over hoorde komen omdat ze als kind al doorhad dat die gewoon in Tholen begonnen te bombarderen als ze Rotterdam moesten hebben. De Britten bleken preciezer. Ik verzin dit niet, dit zijn herinneringen van een 82 jarige. Ze kende als negenjarige de motorgeluiden.

Ach, zo lang iedereen zich maar indachtig is dat:

Loopt het wel los. Ik denk dat iedereen hier het wel eens is dat je geen oorlog moet willen.

Ik heb maar één klok. Die hangt al vijf jaar op dezelfde plaats in de keuken.

2 likes

Ik heb geen kinderen… En ook geen haat jegens de huidige Duitse bevolking maar vergeven wat er toen ooit is gebeurd is onmogelijk. En uiteraard zijn wij ook niet geheel onschuldig van dingen… maar wat er destijds is gebeurd is niet te beschrijven. Uiteraard ligt dat ver achter ons. Jou tekst las ik dan misschien uit een ander oogpunt. “Laten we de Duitsers bedanken voor deze dag en met een mooi Duits horloge eren we Bevrijdingsdag ;)”

Ik had ook wat biertjes genuttigd dus wellicht wat gevoeliger qua commentaar :see_no_evil: maak er iig een mooie dag van :beer:

4 likes

Drinken en internet gaan heel erg niet samen. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Gelukkig stond er geen foto in je blote kont op een WC-pot van Café Sameplace bij. :roll_eyes::ok_hand:

Gewoon deze. Waarom ? Nou, omdat die nog op tafel lag van gisteravond.
Ik heb er voor de rest niks mee. Ieder zijn feestje.

5 likes

Erachter komen dat dat ene cheapo bandje uit de la toch meer :fr: is

Dan maar de sluiting verkeerd om :upside_down_face:

Comfort is de grootste vijand van vooruitgang :upside_down_face:

8 likes

:joy::joy::joy::joy:
Ook dat is vrijheid !

1 like

Je hebt in bijzonder weinig tekst een behoorlijk goede analyse neergezet. Had ik je niet nagedaan.
Maar persoonlijk leg ik geen enkel verband tussen de horloges die ik draag en de geschiedkundige (mis)stappen van de regio’s waar ze vandaan komen.

4 likes