5 mei: bevrijdingsdag! Welk horloge?

:joy::joy: Blij dat jullie dat bespaard is gebleven :wink:

1 like

Even opgezocht maar bedankt voor deze tip!! :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dank je. :slight_smile:

Ik godzijdank ook niet. Het leven zou onleefbaar worden. :beers:

Dat weet ik niet. Heb je een mooie bips? :rofl: :rofl:

Capture

Eh… :slight_smile:

True! :beers:

2 likes

:tangerine::tangerine::tangerine:

6 likes

OT
Gewoon bij ons op het toilet.
Over bevrijdend gesproken :wink:

3 likes

Doe maar even een pb :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dat weet ik. Maar ik doelde erop dat we hier niet van Japanners (als de bezetter dus) zijn bevrijd, maar van de Duitsers.

3 likes

Deze gaat gewoon om de pols, net als alle andere dagen van het jaar. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat morgen of overmorgen in het kader van vrede het ineens wel kan bij sommigen.

3 likes

Je wordt zo gedwongen er zelf een aan te schaffen…
Op zoek naar deze dan maar.

4 likes

Stowa Antea. Design van voor de oorlog… Dus dat mag

5 likes

Iets met rood, wit, blauw en zwarte achtergrond. :muscle:

6 likes

Het is er nog niet van gekomen: de aanschaf van een Gerlach Sosabowski. Maar wat zou het passend zijn om op 5 mei, Bevrijdingsdag, dit horloge te dragen als eerbetoon aan een door de Engelse generaal Montgomery totaal geminachte en zeer ten onrecht veroordeelde Poolse generaal. Volgend jaar dan maar?

Dit jaar de Frederique Constant om de pols!

Waarom? Och, elders hier op HF al een keer verteld. Nou vooruit, nog één keertje dan.
Deze fraaie FC ontving ik precies acht jaar geleden voor m’n verjaardag van LIEF en kinderen en schoonkinderen; hun initialen staan gegraveerd in het deksel. Zo ook het getal van mijn jaren toen: 60. Op die doordeweekse dag waren lief en ik op vakantie en het werd een heerlijke fietsdag met vrienden. Die dag werd ik telefonisch gefeliciteerd door kinderen en schoonkinderen. Alleen dochter J belde maar niet en dat viel me een tikje tegen van haar: ze is er altijd als de pinken bij. Pas om een uur of zes belde ze. Gefeliciteerd, bla, bla, bla. “Maar J”, zei ik, “dit is toch misschien ook de tijd dat jullie je kindje zouden kunnen krijgen?” En ik hoorde J. opeens huilen, snikken. Ik denk: “Dit is foute boel” en de adem stokt me in de keel. “Pap, je moet weten, dat er nu op mijn buik een lief, klein meisje ligt, Dxxxxx!” Ik heb het uitgeschreeuwd van vreugde. Dxxxx! Onze eerste kleindochter, geboren op mijn verjaardag! Eindelijk een meisje, na zes kleinzoontjes.

En daarom, ten slotte, nog een fotootje van de FC! Voor Dxxxxx’s verjaardag vandaag!

7 likes

neutrale zwitser

4 likes

Redelijk passend denk ik, modded stargate met saffier

1 like

3 likes

Met dit weer, beetje werken en top gear

1 like

Zwitserland stuurde Joden gewoon terug naar Duitsland…
Nabestaanden kregen en krijgen hun familiekapitaal niet terug, reusachtig bedrag inmiddels…
Horlogeverkoop aan As-mogendheden en Geallieerden…
Maar wel neutraal.
(Mocht er ooit een conflict komen waarbij Zwitserland militair bedreigd wordt, dan kan dit land wat mij betreft ongevraagd de pl**ris krijgen…)

Ik dacht dus dat het een TV was… maar ik moet toch mijn beeld bijstellen. Ik ga voor schilderij. Want het beeld verandert nooit. :nerd_face:

2 likes