5 stuks, 25K, wat kies je?

Deze is wel erg tof!!

1 like

Mooi divers setje zo!

1 like

Oké, ik heb er toch nog even over nagedacht @willemC:sunglasses:

Voor mij worden het deze:

Omega Speedmaster Moonwatch Professional Co-Axial Master Chronometer Chronograph 42mm
List: €7.700

(Plaatje geleend van S&C)

Omega Seamaster Diver 300M Co-Axial Master Chronometer 42mm
List: €6.600

Grand Seiko Evolution 9 GMT Titanium 41mm
List: €8.900

Het ziet er wel een beetje saai uit zo, maar stalen sport(ieve)horloges met een donkere wijzerplaat en stalen banden zijn nu eenmaal mijn ding. De enige die ik hier trouwens nog niet van heb gehad is de/een Grand Seiko, die zou ik graag nog eens proberen.

Oh enne, ik haal de 25k en vijf stuks niet maar heb met bovenstaande nog net genoeg over om mijn Squale Matic én de Casio G-Shock (GW-M5610 -1ER) te houden. Overigens zijn beide dan de enige zonder stalen band. :wink:

6 likes

Dit is dan puur hypothetisch, want als dit een pad was die ik begeerde, was ik deze al aan het bewandelen.

Maargoed. Stel…

Black bay 54 (~3,9k?)
Een scherpe full set Seiko 6139 6032 (1k?)
Een volgouden vintage GS handopwinder (twijfel over het type maar rond de 4.1k?)
Ap 15000ST (14k?)
Mijn king Seiko SPB365 (~2k)

Nog 100 speling voor een bandje.

Dan heb ik:

• een perfecte duiker voor mijn pols,

twee van mijn vintage Seiko liefdes, waaronder;

• een klassiek net horloge
    en een
  • sportieve chrono

Een horloge met twee mooie herinneringen, verweven in één aankoop;

• De King Seiko

En omdat het er maar vijf mogen zijn;

• een APtje omdat het kan.

Maar ik ben wel tevreden voor nu. Er kan altijd nog wat weg, mag zeker nog wat bij. Maar vijf vaste horloges, nee… dan zou een groot deel van de hobby en het plezier er voor mijzelf af zijn.

Mij dusdanig beperken in 5 vaste horloges, betekend;

• Geen verzameling van model reeksen meer, zoals een van mijn huidige paden, de 6139’s of vintage KS modellen,
  • Geen paden met zijtakken, waarvan de interesse gewekt is door de historie van het uurwerk en de plek ervan binnen de evolutie van horlogerie…
    *Geen afwijkende, vreemde 70s kasten, die je maar heel sporadisch draagt maar wel graag wilt hebben vanwege de bijzondere verschijning.
    *Geen tussenstop meer van een bijzonder uurwerk, kast constructie of model, enkel om dit te bekijken en ervaren, waarna deze weer door te schuiven…

Het zou me wel aan kluis kosten, onderhoudskosten (vanaf heden doe ik het echter zelf) en benzine besparen, dat wel.

2 likes

Jazeker, ik vind de PRX een geweldig horloge. In die prijsklasse vind ik hem qua afwerking ongeëvenaard. Daarbij past het horloge goed onder een pak en is het geen ramp als ik hem ergens tegenaan stoot.
De Cartier is dan voor de speciale dagen op kantoor.
De navitimer vind ik gewoon een gruwelijk horloge, vooral in het roségoud.
Die zou bij mij in het doosje liggen wachten om op speciale uitgepakt te worden. Pakjesavond all over again.
De submariner voor in de buurt van het water en de Hamilton voor zondagmorgen met de hond in het duin.

Ik behandel mijn horloges een beetje zoals mijn whiskies: het dure spul voor de speciale gelegenheden.

Yep.

Vooral die altijd en eeuwige, compleet uitgekauwde, tikkende cliché, überveilige, brave, laffe en totaal fantasieloze Speedy, die werkelijk iedereen en z’n grootmoeder heeft. :yawning_face: Ik had jou toch wat avontuurlijker ingeschat. :smirk:

Boring Bored GIF - Boring Bored Yawn - Discover & Share GIFs

Maar hey, als jij er blij van wordt. 't is jouw 25K. :person_shrugging: :wink:

2 likes

controlling-laugh-laughing

1 like

Da’s niet voor niks hè?! :upside_down_face:

Mensen kopen doorgaans wat ze mooi vinden.

4 likes

Nope. Heel veel mensen kopen iets omdat ze op zoek zijn naar veiligheid en waardering van anderen. De horlogewereld is daarin geen uitzondering. :wink:

En ondertussen blijft zo’n standaard grijze muis van 'n Speedmaster…
Boring Bore GIF - Boring Bore Mr Bean - Discover & Share GIFs

vind ik in ieder geval. Maar hey, ieder z’n ding, natuurlijk.

1 like

Er zijn twee mensen al hééél lang aan 't typen…
image

En dan heb ik nog niet eens gezegd dat ik een Sub nóg saaier vind.
Oeps! Dacht ik dat nou? Of zei ik het ook? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Tabula rasa …

Ik weiger trouwens aan list te kopen.

Het goeie nieuws is, de eerste 3 heb ik al.

De volgende ligt in het koppeke ook al vast. Moderne Kunst voor om de pols. En kan ook de funtie van dresser op zich nemen.

Dan schiet er nog een behoorlijk wat over, en die keuze is nog work-in-progress. Maar het zou wel eens deze kunnen worden, moet ruim binnen budget lukken.

8 likes

Ik kijk wellicht niet goed om me heen @TagEd, maar in mijn directe omgeving ken ik precies nul mensen met een Speedmaster om de pols. En verder, ik vind 'm gewoon erg mooi!

Kan er niks aan doen, kijk dan …

Wel graag de ‘normale’ plexi-uitvoering en niet een of andere influenced limited. :sunglasses:

Tja assumption is the mother of all fuckups, ik ben op sommige onderwerpen ook gewoon een hele saaie vent. Lui bovendien. Maar … ik heb ook een Squale hè! Dus. :joy:

Eens!
En dan zijn we ook nog eens allemaal (onbewust) vatbaar voor de influencers en succesvol ogende voorbeelden, rolmodellen etc. waardoor we als makke schapen achter elkaar aan lopen. Kijk maar eens naar het beeld op straat of naar de auto’s op het parkeerterrein van de sportschool. Jeetje, als kuddedieren lijken we wel mensen. :wink:

Niet alleen saai en lui, maar ook nog eens langzaam.
Solly hoor … :joy: :beers:

7 likes

Rolex explorer 36
Tudor blackbay 54
Omega speedmaster sapphire ( grey market prijs )
Tudor prince date day
Date just eurly 2000’s model

1 like

Met wat foto’s bij kun je de boel wel opvrolijken.

1 like

10 likes

Ik had er ooit een aperte hekel aan. Maar toen zag ik echt heul, heul veul lelijke chronografen die veel te dik, te lomp, te slab sided, of gewoon smakeloos zijn.

Soit, de Speedy is geen Ebel 1911, Heuer Glassbox, Breitling B09 Premier, of Zenith chronomaster 38 (de klassieke, niet de sport), maar toch… Prima chronograaf.

Saai is op zich niet slecht. Saai heeft bij mij meer staying power dan heul erg exotisch.

Tuurlijk niet, man. Je wilt de gewone Saffier versie met het doorkijkdekseltje en de mooi taperende band.

4 likes

Ik niet. Dat schreef ik zojuist.
Jij wel als ik het goed lees … :sunglasses:

3 likes

Deze vijf, volgens mij houd ik zelfs nog wat geld over! :blush:

12 likes

Jlc master 15k
Pelagos 39 4k
Skx 0.5k
Polar vantage 0.3k
Explorer 5k

Prijzen op basis van gebruikte exemplaren, maar dat doe ik nu ook. Is wel een mooie manier om van je huidige collectie af te komen, bijvoorbeeld de speedmaster en sub zou ik prima zonder kunnen, maar toch iets wat mij tegen houd om ze te koop te zetten…

1 like

Welke JLC master? Antwoord gerust met loervoer.

1 like