62MAS Only!

16 likes

8 likes

Laatst struikelde ik over de “manual” van het 6L35/6L37 uurwerk van mijn SJE093. Daarin adviseert Seiko een service iedere 2 a 3 jaar. :face_with_monocle: Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat wel met een korreltje zout neem… maar hebben jullie dat ook al gelezen?

2 likes

Mooiste horloge. :raised_hands:

10 likes

Ja ik krijg hier echt mega anxiety van :joy:

1 like

6 likes

Ik echt niet. Ik breng hem gewoon weg als hij minder begint te lopen. En als dat niet gebeurt, dan breng ik hem na tien jaar weg. Ik had het laatst met een oude Seiko Kinetic die ik na 5 jaar weg wilde brengen voor onderhoud. De verkoopmedewerker zei dat ze het probleemloos 10 jaar moeten doen. Hij adviseerde me ook het horloge na 10 jaar op te laten sturen voor service :joy:

4 likes

Ik had geen timegrapher moeten kopen daarmee zie je alles…

Tsja…. Eigenlijk heb je er alleen maar wat aan als je er iets mee wil gaan doen. :wink:

Ik regel horloges ook wel zelf af, daar gebruik ik het voor. Maar zag bij mijn SJE dat de amplitude richting “service needed” gebied ging en dat de beat error ook wat aan de hoge kant was

Altijd jammer. Maarja als ze toch het hele uurwerk vervangen dan kun je net zo goed doorgaan tot ie echt slecht loopt

Echt joh? :face_with_monocle: Ik vind dat wel snel hoor. Want hoe duur zou een service (kuch vervanging) kosten? Ik denk al gauw richting de 600 piek?

1 like

Is dat zo of is dat een aanname.

ChatGPT zegt dat het onderhouden wordt. Volgens ChatGPT kost het 398 dollar. Dus dan heb je wel een indicatie wat het in NL kost.

1 like

Hier lees ik dat een beetje in

2 likes

May…. Dus het zou kunnen.

:melting_face:

Als de manual al zegt “movement may be replaced” dan weet ik genoeg. :laughing:

1 like

Doet niet ieder merk dat? Je kan moeilijk een “niet te repareren” uurwerk terug sturen lijkt me?

2 likes

En als je echt die tien jaar wacht…

Ben nou niet super onder de indruk hiervan… (dial up en 12 down)

Voor een horloge van straks 4jr oud

1 like

Ik neem het overigens met een korrel zout. Ik geloof dat men voor een MM300 ook formeel iedere paar jaar een beurtje moet krijgen. In plaats van wat andere merken over 10 jaar uitsmeren.

2 likes

Is dit jouw SJE? Tsja, de nieuwere uurwerken lijken niet meer de kwaliteit te hebben van die van vroeger.

1 like