A poor man's Rolex

Ja dat idee hebben ze weer van Cartier gejat.
:smile:

1 like

Yes. Ik begrijp dat jij doorspaart voor een Patek?

De onyx staat op mijn lijstje als grail net zoals de Royal Oak skeleton. Maar voorlopig eerst maar eens een mooie Seiko sarb, of een Hamilton ventura.

Eindelijk een goed excuus :joy:

1 like

Zo leer je het waarderen. :grin::sunglasses:

1 like

Iedereen wil kerstvakantie?

Ik denk dat de ā€œgroteā€ huizen het hierom ook oogluikend toestaan:

Een jonge jongen van 16 jaar oud, koopt met z’n gespaarde Appie centjes een hommage.

Toch blijft het knagen en gaat hij na afloop van de aanschaf toch iedere zaterdag langs de vitrines van de AD.
Zijn handjes jeuken en het kwijl :drooling_face: loopt nog steeds uit zijn mondhoeken.

Maar helaas ontbreken de financiƫle middelen en pappie en mammie weigeren een PL te verstrekken.
Zodra hij z’n eerste echte baan heeft koopt hij het origineel alsnog…

1 like

Niet helemaal. Patent (octrooi in Nederland) is een exclusief recht op het gebruik van ren technische oplossing. Copyright (auteursrecht) ziet op de unieke vorm en rust op de maker. Deze blijft geldig tot 70 jaar na diens dood. Als dit op naam van het bedrijf staat, is dat 70 jaar na publicatie. De Sub dateert volgens mij van '54. Een auteursrecht zou dan ook nog een paar jaar gelden.

1 like

Iedereen hier draagt ook levi’s neem ik aan. De rest heeft het nagemaakt.

1 like

Louter pantalons amice :joy:, daar gaat het om het materiaal niet om het ontwerp.

:sleepy:

1 like

Bijna net zo erg als een merk dat al 65 jaar coast op dezelfde ontwerpen…

1 like

Oôôhh
Het is weer tijd voor

Zegt iemand die een foto van iemand anders in zijn avatar gebruikt !

3 likes

bruh, want dat doet verder niemand.

Fakka broer, rolex kopen? 3 tientjes

1 like

:joy:

Niet vrijwillig als in: ā€˜die zit in huis van bewaring’ of zonder werk? Beide zou erg rot zijn natuurlijk!

die zit in huis van HF-bewaring

1 like

De Rolex Submariner is toch een slap aftreksel van de Blancpain Fifty Fathoms?

Dus waar begint het kopiƫren? Van Blancpain -> Rolex of van Rolex -> Seiko of van Seiko -> Oriƫnt?

Voor ieder budget een merk / model wat mij betreft.

Waar het fout gaat is het als je een nep ā€˜klokje’ om de pols gooit, pretendeert dat het een Rolex / Blancpain / Seiko of whatever is, terwijl er een Chinese producent achter zit…

10 likes

Ik denk dat TS iets probeert te verwoorden wat denk ik voor velen geldt, maar dat er een taboe op heerst in zekere zin…

Het is maar net hoeveel het je boeit etc om
Iers te dragen wat volledig lijkt op merk X of Y maar het net niet is… beetje als een M-sticker plakken op je wagen terwijl dit het niet is.

Ik heb een orient president gehad, puur om te kijken of dat het me ā€˜paste’ zowel de maat, als de sfeer en ik echt de drang zou voelen naar het hogere segment (in dit geval de Datejust) …

Daarbij komt: ā€˜waarom roept het voor TS een bepaalde weerstand op’? Persoonlijk zie ik
Een groot verschil tussen nep en een merk wat erop lijkt. Bij een nepperd nep je je eigen en neem jezelf en anderen in de maling… en koop je hem voort grootste deel voor de buitenwereld…

Wat betreft een Bulova bijvoorbeeld vind ik echt prachtige horloges, alleen ik leg die paar meijer dan liever weg en spaar door
Tot het hogere segment.

Is maar net hoe je ergens in staat

1 like