Ramsay is gewoon een held, klaar.
Dat meen je nietā¦
Absoluut mee eens,
Hier zat ik al op te wachten. Rolex heeft op zān minst met een schuin oog naar concurrenten gekeken.
Overigens had het door TS enigszins verguisde Squale dan ook weer zijn eigen plek in de Blancplain historie.
Yep, 1 dag terug na 2 weken strafkamp en nu opnieuw voor 2 weken in eenzame opsluiting in het strafhoekje
Beetje zoals mijn huwelijk dus.
Alle merken ākijkenā toch naar elkaarā¦
Wat mij betreft niks mis mee.
Precies! Daarbij komt dat iedere discussie hier op het forum uiteindelijk gesloten kan worden met: āde meeste kopen een merk puur voor de status naar buiten toeā. Want āals ik san zoveel geld uitgeef, danā¦ā logisch, maar ik mis soms zonde echte liefhebberij.
Ook ik was hier schuldig aan⦠voor 4k een GS of een ander mooi merk voor iets meer?
Nu steeds meer, hoop ik in het echte verzamelaars hoekje te komen.
En nog zoiets, probeer maar eens origineel te blijven als het doorgaans rond of vierkant moet zijn en pak 'm beet tussen de 36 en 44 mm.
Klopt. Deel van de look wordt bepaald door de technische noodzakelijkheden en de beperkingen in ergonomie bijvoorbeeld. Dan is het niet heel vreemd dat veel horloges (ook 70 jaar geleden al) op elkaar lijken.
Pure namaak is wel wat anders overigens
Is het geen pure namaak meer als het logo anders is?
Vraag me af hoeveel % van bijv. een squale uit China komtā¦
Nee. Namaak is incl logo.
Het kan er dichtbij komen wat mij betreft. Veel horloges hebben echter naast wat overeenkomsten met bijvoorbeeld een Submariner ook eigen stijlelementen. Ik vind Squale daar een prima voorbeeld van. Die kun je gewoon niet verwarren met Rolex
Vanaf 5 meter wel.
Nep is met een logo op de wijzerplaat rondlopen van een fabrikant waarbij het horloge helemaal niet door die fabrikant gemaakt is.
Zelf zou ik me minder schamen met een design-kopie met andere details en een ander logo. Ook zou ik daar niet veel geld aan uitgeven, dus een Steinhart enzo zijn voor mij toch wel een no-go. Dat is wel persoonlijk natuurlijk, bij de Pagani Design vond ik het gewoon grappig om te zien wat je voor 60 euro krijgt, al ga ik die waarschijnlijk niet veel dragen.
KIJK DAN, 60 euro:
Mij kan t geen reet schelen zolang t maar geen fake is. Beetje rondlopen met een neppe iwc, omega, rolex, ap of patek is droef omdat je doet alsof je meer te besteden hebt dan je hebt.
Die hele homage business is niet voor mij, maar heb er ook geen issues mee.
Ik koop een Orient omdat ik het een mooi horloge vind met ook nog een erg goede prijs / kwaliteit verhouding. Niet omdat het op een Rolex lijkt. Orient in dezelfde lijst als o.a. Pagani Design vind ik niet kloppenā¦
Het gaat hier specifiek over de orient president, niet om andere modellen.
Ah zo⦠Dat model kende ik nog niet maar zou ik idd zelf ook niet kopen vanwege de gelijkenis met Rolex