Sommige modellen zijn zo iconisch of goed of vallen zo in de smaak dat het mode wordt.
Dat betekent niet dat er altijd sprake is van jatten of nep oid.
Of het nou horloges zijn of andere dingen, je ziet het overal toch.
Lissabon:
San Francisco:
Sommige modellen zijn zo iconisch of goed of vallen zo in de smaak dat het mode wordt.
Dat betekent niet dat er altijd sprake is van jatten of nep oid.
Of het nou horloges zijn of andere dingen, je ziet het overal toch.
Lissabon:
Voor sommigen is dat dus die hommage.
De makers van die hommages doen eerlijk zaken (i.t.t. de criminelen die neppers in elkaar schroeven), maken vaak een degelijk product, en verkopen dat aan een prijs die velen als fair beschouwen.
Haha, ja. Deze lijkt een beetje😂
Nee, da’s waar maar zet er een datumloupe op en…tadaaaaaa
En ook nog eens een inhouse uurwerk,kun je toch niet vergelijken met merken met ingekochte kalibers
Ja inderdaad. Puin Oris, Iwc, Breitling, Tudor, Rolex, Omega…
zo zie je maar
Lees de OP ff
[quote=“SJvL, post:1, topic:304139”] Terwijl ze allebei overduidelijk eten van hetzelfde walletje?
[/quote]
Ik zie dat toch anders. Neppers worden tegenwoordig zo realistisch nagemaakt zodat zelfs kenners er moeite mee hebben om de replica te onderscheiden. Wanneer men hier dan gebruik van maakt om fake voor het echte product te verkopen dan gaat men volledig uit de bocht en daartegen moet Rolex & Co zich wapenen.
Wat de hommages betreft, zie ik er geen probleem in. Geen enkele hommage draagt de naam Rolex, ze lijken er wel op, maar daar stopt het. Zelf heb ik een aantal hommages van minder dan 100 euro liggen en draag ze omdat het klokjes zijn die er leuk uitzien en, ondanks de prijs, toch heel accuraat lopen met hun Japanse loopwerkjes.
Maar je titel doet anders vermoeden!
En zulke discussies zijn toch ietwat vermoeiend!
En zijn een hoop mensen die geen geld kunnen/willen uitgeven voor een Rolex maar het design wel mooi vinden!
Dan is een Davosa of een Steinhart toch een mooi alternatief?
Heb zelf ook en Steinhart gehad, prima hooge!! Voor dat geld echt veel waarde!
En ik vind het een beetje arrogant te zeggen, heb je geen geld voor een echte Rolex, dan moet je maar een Seiko kopen… ja, maar ik wil geen Seiko! Ik wil graag een „Submariner“ voor de prijs van een Steinhart!
Ik vin het prima!! Bepaalde dingen moet je gewoon accepteren…
Replicas is weer een ander thema… heb ik in principe ook geen probleem mee! Zo ben ik met hooges begonnen… en ik ben al behoorlijk lang met horloges bezig en heb al enige Foren bezocht (ook rep) en ik heb gemerkt dat daar toch een heleboel na een tijd „overstappen“ naar het „echte“ werk! Maar er zijn ook genoeg die ze naast de echte hebben… en ik will wedden dat is hier zo en op het heilige UF net zo:wink:
Waarom wilde je replica horloge dragen dan?
Ik vind replica de hele horloge een vorm van patsen voor mensen zonder t geld. Begrijp echt niet waarom iemand dat zou willen.
Begrijp ik ook niet…
Is ie niet nep dan ?
Ik krijg nooit reactie op de horloges die ik draag. Is wel prima ook.
Patsen is voor mij een nep Rolex verkopen voor een echte! Dat heb ik nooit gedaan! Als het opkwam, heb ik altijd gezegd dat die niet echt was…
Waarom? Tja, im denk ik was nog niet bereid zoveel geld aan een horloge uit te geven!
En reps? Er zijn internationale foren met ca 50.000-100.000 leden en die maken „franken- watches“ en die kosten soms meerdere duizend dollar! Behalve de kast is alles echt bijvoorbeeld…
Maar goed, daar gaat het niet over! En waarom sommige ze naast de echte dragen? Geen idee… een persoon is me in herinnering gebleven, hij zei hij vind het gewoon leuk! Het was voor hem een hobby naast het hobby horloge😊