A poor man's Rolex

Patsen is voor mij een nep Rolex verkopen voor een echte! Dat heb ik nooit gedaan! Als het opkwam, heb ik altijd gezegd dat die niet echt was…

Waarom? Tja, im denk ik was nog niet bereid zoveel geld aan een horloge uit te geven!

En reps? Er zijn internationale foren met ca 50.000-100.000 leden en die maken „franken- watches“ en die kosten soms meerdere duizend dollar! Behalve de kast is alles echt bijvoorbeeld…

Maar goed, daar gaat het niet over! En waarom sommige ze naast de echte dragen? Geen idee… een persoon is me in herinnering gebleven, hij zei hij vind het gewoon leuk! Het was voor hem een hobby naast het hobby horloge😊

1 like

Precies dar dus.

Wat is daaran zo verkeerd?

Zoals ik zei, er zijn genoeg mensen die het geld niet willen uitgeven aan een Rolex…

Heb zelf ook meerdere Steinharts gehad!

Live and let live…

2 likes

Oh, OK, wees dan duidelijk. De Orient “President” is een kwalitatief hoogstaand horloge met ongeveer dezelfde uitstraling, maar is vanwege z’n hoge prijs/kwaliteit verhouding niet geschikt om als alternatieve valuta voor het criminele circuit te dienen.

Win-win situatie voor de eigenaar. :slight_smile:

1 like

Is dit een Steinhart?

:joy: :joy:

Een Zwitserse steinhart ja.

Er zijn tig andere merken die je kunt nemen…

Het gaat meer om het principe… voor ca 500eur krijg je een prima horloge, met goede afwerking, met een prima werk!!

Oef. Zou voor mij al reden zijn om nooit een fake te dragen.

Waarom koop je dan iets wat eruit ziet alsof je wel veel geld uitgeeft? Koop dan een skx.

7e2f9b50231e5545700c06b61b388de3

Why? Waarom duizenden euro’s uitgeven aan een puinbak? Koop dan een echte, of een Tudor ofzo. Ben wel benieuwd naar welke “twisted” logica hier achter schuil gaat.

Bezopen.

2 likes

Ja maar waarom zou je kiezen om €500,- uit te geven aan een replica of een “hommage”. Ik wil ook graag een BMW m4 maar het zou gezien mijn budget zeer onverstandig zijn om die nu te kopen, betekent dat dan dat ik een m sticker op mijn auto zo plakken en zeggen dat het een hommage is. Hou toch op, met een hommage ben je maar een fractie minder fout bezig dan met een nepper, je pretendeert misschien geen echte te dragen, maar toch koop je ook niet iets anders. Je koopt nog steeds iets wat er dermate op lijkt dat het van 5 meter afstand nog steeds voor een Rolex kan doorgaan. En begrijp me niet verkeerd, ik wil ook graag een Submariner of een Royal Oak, maar met een “hommage” zou ik niet tevreden kunnen zijn om dat het niet het echte werk is.

1 like

Voor mij is t m ook niet. Liever een eigen design… maar dan moet je soms wel goed zoeken wil je iets moois tegen komen… zeker in t goedkope segment.

In de 500 a 1000 categorie zou ik altijd gaan voor een eigen design.

Heb zelf ook een Invicta 1953 gehad… die doet geen poging een moderne Rolex na te doen, leek meer op een Tudor BB. Maar vond ik genoeg eigen smoel.

Uiteindelijk is de rolex sub wel de archetypische duiker geworden. Dus alles lijkt in min or meerdere mate op t ding.

1 like

Dat mensen zich zo druk maken om hommages. :rofl: TO lijkt er echt wakker van te liggen.

3 likes

Zeker, maar de zoektocht is voor mij de helft van het vermaak.

Nog steeds niet klaar dit draadje?

4 likes

En dan hebben we het nog niet eens over het criminele aspect van nepperds gehad! :scream:

Nep is triest.
Hommage is lekker doen.

6 likes

Je moet ook de voordelen zien. Als alle prijsbewuste mensen voor hommages gaan, dan worden de wachtlijsten voor een echte Rolex korter. :wink: Koesteren moet je ze, die hommage liefhebbers!

4 likes

Nee maar daar wilde ik het ook niet over hebben :joy:. Maar ik vind het gek dat neppers hier uit de boze zijn, maar wanneer er een ander logo op staat iedereen het ineens helemaal mooi lijkt te vinden.

1 like

Laatst nog een Sub-homnage gekocht voor een paar tientjes.
Waterdichter en betere specs dan het origineel uit 1953 dat trouwens nauwelijks te vinden is !

4 likes

Met je homage om je pols ben je dus maffia-light heh… Je doet maar klein beetje onder dan de georganiseerde misdaad.

Anyway, dit is een draadje met eindeloos herhaling van zetten. Homages zijn fout, hommages zijn bijna even crimineel als neppers… De volgende ronde start met voor elke hommage wordt een baby geofferd.

3 likes

Sub is zo bepalend voor de diver look dat alles zowat een hommage is.

Kan me wel voorstellen dat 1:1 kopie met een no name brand erop anders is dan een iets meer eigen twist zoals de Squale of Invicta.