Koop een nieuw model hydroconquest. Ongeveer het zelfde als een omega seamaster maar dan voor 1/3e van de prijs.
Leuk horloge hoor, die Gentlemen, maar die draagt niet zoals een Rolex. Het uurwerk is ook leuk bedacht, maar niet serviceable. Dan haak ik af.
Is prima te servicen, alleen heeft het een kunstof enchapement. Ook niet mijn ding, maar dit betekend niet dat je hem niet kan servicen. In tegendeel, die heeft gewoon service nodig hoor.
Voor de afstelling heb je wel weer een special tooltje nodig want ze hebben de etachron sleutel ook meteen weg gedaan.
Als ik zo’n ding ooit tweedehands zou lopen, mikte ik er een standaard 2824 in met een normaal enchapement met etachron en anker voorzien van palet stenen. Past namelijk gewoon zonder enige aanpassing.
Je begint al met een verkeerde insteek, mooi horloge die waarde behoudt. Vervolgens ben je in eerste instantie niet van plan om te verkopen. Mijn wijze les voor jou is, koop een horloge die je mooi vindt en waar je een klik mee hebt. Dat kan zowel nieuw als 2e hands. Lees ook soms, kopen als investering met horloges is geen garantie. De merken die je noemt heb ik, maar niet vanwege waardebehoud dat is grote onzin. Daarnaast is er heel wat moois te koop en dat hoeft echt niet altijd duur te zijn (ook dat is relatief, kleine beurs, grote beurs). Dus kortweg, ga niet uit van waardebehoud maar van schoonheid en ervan genieten. Dus mijn tip, neem de tijd in je zoektocht, ga niet van een foto uit maar zien om de pols. En geloof mij, ik heb van alles wat en niet als investering maar gewoon wat ik mooi vind.!
Ga er van de meeste merken vanuit als je nieuw koopt, dat wanneer je de deur uitloopt je 30% inlevert maar dat is boeien als je het horloge maar mooi vindt.
Onderstaand horloge vind ik mooi en geniet ik net zo van als van mijn Rolexen, kijk maar wat je met mijn tip doet, doe het wijs ![]()
Als iemand die een Tissot Gentlemen heeft gehad en nu deze heeft.
Kan ik je wel vertellen uit eerste hand dat er wel degelijk een groot verschil zit in draagcomfort kwaliteit tussen deze twee.
Vooral het draagcomfort… de Rolex zit echt als gegoten, en ik heb ook andere merken in de prijsklasse maar toch draagt deze beter.
PS. Dit is geen onderwereld model hoor, deze herkend niemand
Het is geen rolex. Dus prima. Werkt niet voor jou.
Was ook meer voor topic starter bedoelt
Overigens heeft deze geen kunstof enchapement.
Draagt ook niet als een rolex en iedereen ziet dat het er geen is.
Tja, koop gewoon iets wat je mooi vind ![]()
Next…!
Nee dit is dat zeker niet.
Erg mooi
Draag comfort… Dat is persoonlijk.
Over je punten 1 en 2 kun je discussiëren. De rest is naar mijn mening nonsens. Maar goed, het is slechts jouw persoonlijke mening zoals je al aangeeft.
Desalniettemin:
- Een Speedy kan prima een regenbui en handen wassen aan. 50 meter WR is genoeg voor dagelijks leven.
De Professional is geen duiker, maar wel een uitstekende GADA: draagbaar, iconisch, betrouwbaar.
-
Onrust ontstaat alleen als je eigenlijk al Rolex wilt. Zo niet, dan is Tudor gewoon sterk. Altijd weer dat “eigenlijk/uiteindelijk wil je een Rolex” na-gepraat. (Ja, ik heb een Rolex)
-
longines is “net geen Omega” is lekker kort door de bocht. Spirit en Heritage staan op zichzelf.
Vaak betere prijs‑kwaliteit en minder “badge‑drang”.
Dit is waar. Sinds ik Rolex e.d. vast heb gehad, met meer ervaring dan voorheen, snap ik het veel beter: dat kwaliteitsverchil is er wel degelijk.
Zo zijn er ook middelmatige en goedgebouwde Seiko’s. Van uurwerk tot kast en afwerking. Ook dat verschil is leuk om te ontdekken.
Omega zegt wel dat die tot 50m gegarandeerd WR is, dus dit is niet een alternatief feit:
Een pro kan gewoon tegen dagelijks blootstelling aan water/vocht indien de pakkingen goed zijn.
Alleen niet mee douchen vanwege temp. verschil, maar dat geld voor alle horloges.
Ik zou er persoonlijk niet mee gaan zwemmen, maar omega’s WR standaarden zijn goed. In theorie zou je er gewoon in oppervlakte water mee moeten kunnen zwemmen.
Voor de gemiddelde HFer prima geschikt als GADA.
Wat ik lees is:
Zou graag een pronkstuk hebben,
Nog niet echt verdiept in horloges,
Wil een tudor/omega/breitling voor 1.5k,
Rolex te duur,
Liever geen verlies maken,
Maar naar mijn mening
koop je wat je zelf erg mooi vindt,
Iets waar je je in verdiept hebt,
Iets waar je trots op mag zijn (pronkstuk) mag ook moeite kosten en vaak wordt moeite vertaald in euro’s
Misschien kan je het best nog door sparen en je verder verdiepen en wat je echt wilt en wat het je echt waard is.
Mede ook omdat hij geen 36mm is. Ik heb ook andere horloges naast Rolex gehad. Dus het hoeft niet perse een Rolex te zijn. Alhoewel ik deze wel het fijnst vind dragen. Ik had begrepen dat uurwerken tijdens service worden vervangen omdat de kosten niet opwegen tegen de baten.
Het horloge heeft inderdaad gewoon een eigen smoel.
Je hebt gelijk. Wist niet dat ze ook zonder kunstof enchapement werden geleverd.
Enkel de laagste grades die ik.
Dan zie ik geen enkel probleem met dit uurwerk.
Om je vraag te beantwoorden en in te gaan op je drie voorgestelde opties denk ik dat een tweedehans Speedmaster (waar de afschrijving dus al voor een groot deel heeft plaatsgevonden) de beste keus is gegeven je criteria.
Verder is alle zinnige feedback al gegeven.
Zie je, je bevestigt het zelf ![]()
Is dit echt zo? Ik heb veel horloges (gehad) en allemaal mee gedouched, maar nog nooit een probleem gehad
Als er geen haast is, zou ik het in jouw geval eerst nog eens een paar maanden aankijken. Op basis van jouw verhaal schiet 't nog alle kanten op en dat is zelden het juiste moment om een aankoop te doen waar je langdurig van wilt genieten. Inlezen, kijken, voelen, passen en vooral geduld hebben totdat je iets vindt dat je echt aanspreekt.
Als het geld in je broekzak brandt, dan gewoon wat kopen in het blauwe gedeelte en vingers gekruist houden dat de wereld niet instort. ![]()