Mooi horloge idd…jammer zonder bracelet
Ik vind steinhart een prima merk waarbij de kwaliteit en prijs goed in verhouding zijn. Heb er nu al meerdere gehad (en gaan ook weer weg) maar heb er altijd wel eentje in de collectie.
Momenteel deze en als je van gmt’s houd, dan is dit een aanrader hoor.
Dit kan ik me goed voorstellen - en heb ik eig met alle horloges. Mijn seamaster is top afgewerkt, en kostte 3 keer zoveel als een nieuwe Squale. Is ie ook 3 keer zo goed afgewerkt? Nou ja, het is niet lineair zeg maar. Wel veel beter maar niet 3 keer zo goed.
Hier de ocean one 39 met de niet afleesbare Insert (nieuwe kost all in 65 euro bij steinhart) wat mij betreft een prima bang for the buck. Mooi uurwerk en dito afwerking. Ik heb veel vergelijkings materiaal waaronder de sub.
Is een Maen Hudson dan geen betere keus voor jou?
Deze ga ik ook kopen, komt in april pas uit.
Het is hier al een paar keer gezegd, dus mijn menig doet er eigenlijk niet meer toe hahaha. Nooit beide in bezit gehad, maar wel beide een dag kunnen testen dankzij een collega.
Ik begrijp je situatie, want daar heb ik ook in gezeten haha.
Puur kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding is Steinhart gewoon goed. Echter, ik vind het te veel een wannabe Rolex. Mijn collega probeerde dit idee uit mijn hoofd te praten, maar ik kreeg het er niet uit hahaha. Dat is overigens gewoon mijn persoonlijk probleem want feitelijk gezien zijn ze gewoon prachtig.
Toen heb ik zijn Squale 1521 mogen proberen. Ook dat is erg gaaf spul en meer een eigen design. Een Squale zou ik dan ook nog steeds graag willen toevoegen aan de collectie en dan wel de Squale 1521 Militare zonder date. Maar twijfel is er. Vanwege de 42mm haha.
Wat Cihan zegt, koop gewoon met emotie, want dat vind je het mooiste. Dat doe ik ook en ben toentertijd op de Seiko Turtle uitgekomen. Sindsdien echt Seiko fan geworden, zoals je weet haha.
Ik zou in jouw geval lekker voor een mooie Squale gaan, maar die Baltic die via pb had laten zien… ja die is ook gewoon erg fijn!
ik ben het zoals gewoonlijk met veel dingen eens die je zegt, het hommage topic zal altijd een ding blijven. Echter denk ik dat je met de nieuwe squale wel goed zit aangezien deze domed saphire heeft en een eigen handset en geen cyclopse. Alleen ben ik nog aan het denken of me dat stoort, dat het een hommage is. Het is gewoon een top design met een top uurwerk en vooral het feit dat het een duits merk is met goede garantie vind ik ook belangrijk. En de Steinhart heeft dan weer dat formaat dat bij mij past… platter dan de Squale en wat compacter. Ik zou zon 1521 niet kopen vanwege teveel polijst en de 42mm… heb besloten niet meer boven de 40mm te gaan heeft gewoon met polsen te maken en wat bij je past.
hoe zat die steinhart om de pols vergeleken met de squale… ik heb het idee dat zon squale toch wat bulkier is ?
De Steinhart was dacht ik 40mm. Die zat gewoon goed! De Squale was een 1521, dus dat is sowieso niet het model waar jij achteraan zit. Die zat bij mij ook wel goed, maar net zoals jij zegt… een 40mm of kleiner zit eigenlijk gewoon mooier over het algemeen… Echter het is echt afhankelijk van het horloge zelf, want ik vind de 42mm SPB187 mooier om de pols zitten dan de 143
Jammer van dit soort horloges is dat je niet even snel naar een AD kan gaan om te passen haha.
En de hommages discussie haha ja dat is en blijft een dingetje. Ik vind het prima als het een hommage is van het merk zelf (zoals de 143, maar ook de Oris en Hamilton KFM zijn hommages van hun eigen merk), maar wellicht moet ik me daar gewoon over heen zetten haha.
Ga voor de bovenste Steinhart. Ik ben niet vies van een beetje faux patina, en vind het bij dit horloge goed passen.
Mercedes wijzer vind ik persoonlijk ook niet mooi, dus ook dan weer de bovenste Steinhart.
Op de bovenste staat ook wat minder tekst, dus oogt ook wat rustiger.
even plaatje zonder cyclops
ik ga er even over denken, heb het idee dat alles tegenwoordig vintage moet zijn.
Als je zelf de onderste mooier vindt, dan inderdaad het liefst zonder cyclops.
Hahaha ja klopt… veel horloges zijn vintage geïnspireerd, maar laten we eerlijk zijn, in de jaren 60/70 waren de horloges ook gewoon op hun mooist
Ik heb vele Steinharts gehad en ook een Squale GMT…
De Steinharts zijn prima horloges, echt goed kwaliteit voor je geld! Het enige wat mij niet zo bevalt zijn de endlinks… die staan op de een of andere manier ietwat raar, waardoor een grote spleet ontstaat! Dat heb je bij de Squale niet! En de Y1545 is eigenlijk een 100% Sub-copy dus ook qua maten! Bij Steinhart heb je 39m of 42mm. Squale biedt ook 40mm aan…
In ieder geval zijn beide ok… ligt er denk ik meer aan wat je bevalt!
daar heb je weer gelijk in, net zoals de muziek imo
thanks ! ja het enige wat me stoort aan de squale is de rehaut, die is vrij diep… en de kroon is niet echt elegant om het zo te zeggen. Beetje te dik in verhouding tot de kast. kan persoonlijk zijn.
Is een CW met korting of tweedehands niet voor net boven de 500 te vinden? Of zijn die veel duurder geworden.
Als je een keramische klatser met saffier wil zou ik zelf voor een king Turtle gaan. Ook voor <500 te koop en met mooie platen. Dragen niet veel groter dan een SKX
thanks voor je input ! ik moet me voorstellen… ik ben smallepols Roy
mij is duidelijk geworden dat zelfs een SPB143 te lomp uitziet op mijn pols.
een 39/40 is echt de max. ik heb een keer een steeldive turtle gehad om te proberen en dat was kantje boord. wel prachtige dials moet ik zeggen
We hadden al eerder vastgesteld een vergelijkbare polsmaat te hebben @LeRoyale ,
ik heb een Squale Y1545 20 Atmos Classic gehad en weggedaan, mede vanwege het te hoge wannabe-Rolex gehalte, maar ook door de dubbele logo’s op de dial en de maatvoering. 48mm L2L is echt kantje boord bij 16 à 16,5cm polsomtrek.
Ik was ook gewoon helemaal klaar met Mercedes-hands. Nog steeds trouwens.
Voor mij is het een Maen Hudson 38 (Jet Black LE) geworden, waar ik dagelijks van geniet; qua maatvoering had dat horloge nauwelijks beter kunnen zijn; een mm dunner misschien, maar hij draagt al slank door het domed saffier.
Ben het verder volledig met je eens dat als je +/- 500 euro uit gaat geven, er saffier in hoort te zitten.
Dat gecombineerd met het feit dat we een paar jaar te laat zijn, toen Seiko prijzen nog wél interessant waren…
Ik heb wel eens zijdelings naar een SKX013 of SKX031 gekeken, maar als je zij-aanzicht foto’s ziet, dragen die echt te hoog op onze polsen.
Overigens, een IMO leuke optie van Squale die niet té hard een Rolex probeert te zijn; de Ferrovia:
Sowieso ben ik wel liefhebber van oranje accenten op een vintage-inspired duikhorloge.
Buiten dat, houd ik mijn ogen wel open voor een Steinhart OVM 39; geen cyclops, prima afmetingen, hooguit wat dikkig misschien (14mm).
De versie van Squale is een halve mm dunner, maar L2L 1mm langer en ik vind de bezel én de kroon minder mooi dan die bij Steinhart. Daarnaast is de symmetrie bij Steinhart wel hoger, of je moet per se een datumvenster willen…
Ik zit 100% op dezelfde lijn op alle punten die je uitspreekt. Moet ook niet teveel op een submariner lijken daar heb je gelijk in. Als je zon schmak geld uitgeeft wil je ook geen 1op1 kopie hebben. De maen heb ik al gekocht die komt in april binnen:+1:denk dat zon ovm een leuke optie gaat zijn voor mij als afwisseling. Die squale ga ik even bekijken groet!