Aankoopadvies tussen €500 en €1000

Die Oris bij Jaap op de website vind ik wel mooi. Schitterende kleur wijzerplaat en dat zeg ik terwijl ik eigenlijk niet zo een fan ben van dit model, maar deze combinatie van kleur en bandje klopt gewoon.

1 like

vind het zelf ook niks hoor, met dat goud :joy: En dan ook nog op leer :unamused:
Sowieso geen dressgedoe voor mij.
Die blauwe is inderdaad wel echt mooi, maar staat mij niet (ondanks de fantastische match met mijn staalharde blauw-zeegrijze ogen).

1 like

Mijn pa heeft de witte met gouden bezel ik ben daar niet weg van. Maar die blauwe :star_struck:

1 like

Weet je welke mij wel echt goed stond? Die rode :man_facepalming:t5:

dat was even een shock.
Denk dat het kwam omdat ie zo fantastisch matchte met mijn koraalsmaragdbloedrode duivels ogen.

7 likes

Ook fraai maar ik vind het rood van de pointer date niet mooi matchen bij de kleur van de wijzerplaat.

Ik zou aarzelen over een open-heart horloge. Ze zijn simpelweg niet courant. Als je 'm zat raakt ga je heel hard afschrijven, wat je ook koopt.

Hamilton, de Khaki field horloges uitgezonderd, is sowieso niet bijster waardevast. Junghans trouwens ook niet, heb ik gemerkt.

Wat is je budget? Als go-anywhere-do-anything horloges zou ik kijken naar een gekleed sporthorloge. Twee voorbeelden daarvan zijn de Tissot Gentleman Powermatic 80 met Silicium veer, of een Diashield (hard!) coated Seiko Sharp Edges horloge.

Beiden zijn 100m WR, hebben lume en zijn echt beach to boardroom als je het mij vraagt, zeker als je een leren bandje bij koopt.

a988e1783f110f73b7cbddb26b66e1cddd16e4ea_1_375x500

Topics van de leden die er eentje kochten staan hier:

Van Hamilton heb ik zelf ook een horloge, zijn prima dingen, ik vind het echt een sympathiek merk.

De Intra-Matic serie uit de American Classic collectie van Hamilton, bijvoorbeeld. Zowel de klassieke Intra-Matic en de nieuwere sportievere Intra-Matic zijn fantastische horloges. Een gewone Jazzmaster? Ook mooi. Prachtig zelfs.

Maar als je wilt doen alsof je iets van restwaarde wilt hebben: Geen skelet, geen Jazzmaster. Een Intra-Matic lijkt me couranter, en dat geldt ook voor de Gentleman of de Seiko Sharp Edge.

Kijk ook naar de Presage serie van Seiko. Coole serie, courant genoeg. En je kunt voor ergens tussen de 350 en 450 Euro een hartstikke mooi dresshorloge scoren met 50m WR.

Wil je vier Euro over je budget heen?

Stowa heeft ook nog wat opties. :slight_smile: Sinn ook nog wel. Stowa kost je net meer dan 1000 Euro.

Die laatste is 200m WR (!) en gaat voor 990 Euro ex verzenden.

6 likes

Had ik inderdaad naar zitten kijken. Daar zitten een aantal mooie model tussen. Maar ik ben momenteel al in het bezit van 2 Seiko’s dus zou niet zo snel nog een Seiko nemen. Of ik moet er eentje inruilen.

Ook een goeie inderdaad, al vind ik die open heart nog steeds het mooist.

Waarom?

Omdat jij open heart horloges misschien (nog?) mooi vindt, maar de rest van de wereld is er inmiddels een beetje overheen denk.

3 likes

Zonder bruut te willen zijn: Lelijk.

Ja dat is een mening, ik blijf het wel gaaf vinden, maar kan me voorstellen dat anderen het niks vinden.

Recept voor afschrijven :arrow_up:

zeker waar.

1 like

Als jij het wel mooi vindt, helemaal goed. Maar koop er dan een waar je ook van denkt dat je hem de rest van je leven gaat houden :stuck_out_tongue: .

Ja dat was ik dus niet van plan. Als ik dat zou doen zou ik nooit alle horloges kunnen verzamelen die ik wil verzamelen.

Ik heb nu deze gevonden online. Wat vinden jullie hiervan?

Hoeveel horloges heb je? Dit is een echte oude oris toch?

Vroeger had Oris verplicht penankeruurwerkjes en verchroomde kastjes… daar zou ik wel extra secuur op zijn.

Vintage is in de regel niet geschikt als enige horloge.

1 like

Ik heb er 4, waarvan een gerepareerd wordt, en een een lege batterij heeft. De andere twee zijn Seiko’s

Wat bedoel je daarmee?

1995

Dan is het een reissue… ?
In 1995 was Oris gewoon ok. Niets aan het handje van bovenstaande. Dat is veel meer < 1970.

Penanker uurwerken zijn uurwerken zonder “pallet fork”, maar met metalen pinnetjes. Zijn vaak goedkopere uurwerkjes, slecht te herstellen en niet veel horloge makers hebben er daarom zin in.

Dus niet :arrow_up: , maar dit :arrow_down:

image

Aha duidelijk.

Moet je niet hebben inderdaad.

Maar deze zou je dus dagelijks kunnen dragen?

Gewoon kopen wat je mooi vindt. Ik dacht ooit open heart zelf ook mooi te vinden, maar ben daar nog voor aanschaf op terug gekomen. Ik vind wel dat je in deze prijsrange de meest smaakvolle variant hebt uitgezocht. Als mogelijke afschrijving een zorg is dan zou ik naar gebruikt kijken. Er staan een witte 43mm (qua grootte zeker geen dresser) en een zwarte 40mm hier te koop.

T.a.v. je vraag over de dial van de Sarx055 zou ik adviseren wat online reviews en videos te bekijken. De afwerking is m.i. subliem, hij wordt ook wel (terecht of onterecht) de baby Grand Seiko Snowflake genoemd. Maarja wel nog een Seiko…